avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 207 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... contract aditional
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

contract aditional

Am semnat un contract aditional la CIM,referitor la o ''scolarizare'' la firma mama din Germania.De fapt era transferul unei capacitati de productie in Ro.In contract se specifica ''cu scoatere integrala din productie'',insa nu a fost inregistrat la ITM.Mai este valabil?Acolo am fost pus in situatia de a munci,chiar in 2 schimburi.Nu a existat o programa,nu au fost lectori,nu s-a emis nici o diploma.Poate fi declarat nul acest contract aditional?Eu sunt inginer,iar cei care mi-au aratat specificul acelor produse erau reglori si operatori,deci sub calificarea mea.Oricum,munca la care am fost supus era munca sub calificarea mea.Poate fi socotita formare profesionala?
Cel mai recent răspuns: smeagull , utilizator 16:19, 27 Aprilie 2011
1. Neinregistrarea actului la ITM nu are relevanta juridica. In 2011 nici macar contractele de munca nu se mai inregistreaza la ei. Nici inainte de 2011 nu se inregistrau peste tot aceste acte aditionale.
2. Este discutabil daca actul aditional in discutie este valabil, raportat la munca pe care ati prestat-o in timpul pretinsului curs.
Noi nu putem estima, depinde de detaliile foarte concrete ale activitatii dvs. in genreal, si ale activitatii din Germania.
3. Faptul ca cei care se pretinde ca v-au instruit au calificari generale inferioare dvs. nu conduce la anularea actului aditional. (nu se impune in lege ca trainer-ul sa aiba studii generale cel putin la nivelul cursantului. Sicer va spun, sunt lucrator cu studii superioare de multi ani, si tocmai am participat la un training de calculatoare tinut de un pusti de clasa a 12a.)
4. Faptul ca nu a existat o programa, o diploma etc. poate fi in avantajul dvs. In acest caz eu ma intreb: de fapt ce cheltuieli ar vrea sa recupereze angajatorul? (se pare ca nu a platit pe nimeni sa va invete ceva) Trebuie sa stiti ca nu poate recupera de la dvs. decat acele cheltuieli pe care le-a platit efectiv, si pe care le poate dovedi cu acte contabile.
5. Ca regula, cursurile de formare profesionala se pot desfasura "prin activitate", daca astfel se dobandesc cunostiitele noi. Nu-i musai sa fie toate "cursuri universitare".

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Diploma suciu_diana suciu_diana Buna ziua, in cazul in care un trainer de vanzari sustine cateva ore (are diploma de formator, insa actioneaza si ca angajat al unei societati ce ... (vezi toată discuția)
Act aditional la contractul de munca Sergui Sergui Ma poate obliga angajatorul sa semnez un act aditional de formare profesionala? Ma constrange sa stau 2 ani după ultimul curs, dacă nu platesc contravaloarea ... (vezi toată discuția)
Demisie in cazul contractului aditional de formare profesionala Yonut321 Yonut321 Buna ziua, anul trecut(2011) in noiembrie m-am angajat la o firma ca lacatus mecanic eu avand diploma de operator calculator am incheiat cu firma un contract ... (vezi toată discuția)