1. Potrivit prevederilor art. 55 alin. 2 lit. d) indice 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, remuneratia primita de presedintele asociatiilor de proprietari sau de alte persoane(cenzorii), in baza contractului de mandat, potrivit legii privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, sunt venituri asimilate salariilor. Pentru aceasta categorie de persoane impozitul in cota de 16% se determina potrivit art. 57 alin. 1, lit. b, din Codul Fiscal. Cotele de contributii datorate de angajat si angajator (CAS - 10,5% si 20,8%; CASS - 5,5% si 5,2%) se calculeaza si retin acestor persoane indiferent daca au sau nu calitatea de pensionari.
Atentie! Aceste obligatii trebuie inscrise in vectorul fiscal si declarate in Declaratia 112, sectiunea A sau B din Anexa 1.2.
De asemenea, asociatia are obligatia sa depuna fisele fiscale aferente anului curent pana la sfarsitul lunii februarie al anului urmator.
Inteleg ca in acelasi timp trebuie sa intocmim si un Registru de evidenta al salariatilor in care trebuie sa introducem unele elemente:
In conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 161/ 2006 cu completarile si modificarile ulterioare, cu incepere de la data de 31 decembrie 2006, fiecare angajator are obligatia sa infiinteze un registru general de evidenta a salariatilor in format electronic si sa-l transmita la ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) in raza teritoriala in care isi are sediul (sau domiciliul).
Registrul se intocmeste in forma electronica, se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia, potrivit specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
Registrul se transmite la Inspectoratul Teritorial de Munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul Inspectoratului Teritorial de Munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori la Inspectoratul Teritorial de Munca, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
Stie cineva ce cod COR trecem pentru functia de presedinte la asociatia de proprietari?