avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 831 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata pentru reparatia liftului
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata pentru reparatia liftului

Buna ziua,

Intai as dori sa multumesc pentru un eventual raspuns la problema mea.
Am cumparat un apartament acum 7-8 ani intr-un bloc mai vechi, deci nu un imobil nou. Apartamentul este situat la etajul 1 si in consecinta nu am folosit niciodata ascensorul din bloc. Nu am stiut daca in suma pe care am platit-o pentru intretinere lunar era inclusa si o taxa pentru intretinerea ascensorului si nici nu m-a interesat prea mult. Oricum, ascensorul nu functioneaza la etajul 1 si se pare ca aceasta se intampla de multi ani.
Acum, sotia va naste curand si bineinteles ca vom avea nevoie de ascensor chiar daca locuim la etajul 1, sotia nu se poate descurca cu caruciorul sa urce si sa coboare 16 trepte cand eu voi fi la serviciu si va scoate copilul afara.
Am discutat cu administratorul despre reparatia ascensorului si mi-a spus ca acum multi ani, cu acordul locatarilor de la etajul 1 (noi inca nu locuiam acolo) s-au scos cateva piese pentru ca ascensorul sa nu mai functioneze la etajul1, piese care nu mai sunt de gasit (atunci administratia avea un alt administrator).
Acum eu ar trebiu sa platesc aproximativ 500 lei pentru inlocuirea pieselor lipsa si manopera ca ascensorul sa functioneze la etajul1. Marturisesc ca nu am disponibila aceasta suma, si nici nu voi avea prea curand, avand in vedere ca nasterea unui copil te cam seaca de resurse financiare si nici nu mi se pare corect ca sa platesc eu ceea ce au stricat altii.
Are administratorul dreptul sa ne puna sa platim singuri o asemenea reparatie?
Si noi am fost bagati la plata de multe ori pentru repararea anumitor lucruri din bloc, stricate chiar de anumiti locatari din bloc, dar niciodata nu am protestat.
Inca odata multumesc anticipat pentru un eventual raspuns.
Cel mai recent răspuns: virgilc , utilizator 09:55, 6 Iulie 2011
Sunt doua aspecte;dumneavoastra nu va cunoasteti drepturile,administratorul
nu-si cunoaste atributiile.
Nu trebuie sa platiti reparatia si inlocuirea pieselor.Aceasta reparatie revine
tuturor locatarilor indiferent de etaj.Daca s-au scos piesele si locatarii dela
primul etaj nu plateau liftul iarasi este gresit .
Intr-o asociatie reparatiile se fac dintr-un fond de reparatii.
Faceti scris presedintelui asociatiei aceasta situatie.
Multumesc pentru raspuns dar tot nu sunt lamurit daca exista sau nu o baza legala care sa sustina solutia administratorului.
Cat despre problema cu nerepartizarea costului reparatiilor ascensorului si la locatarii de la etajul 1 (avand in vedere ca nu functioneaza la acel etaj) stiu ca sunt destule asociatii care practica acest lucru.
Ceea ce ma intereseaza pe mine este sa ma pot duce cu informatii/legi la administrator care sa-i demonstreze ca ceea ce vrea sa faca nu este legal.
Iata ce scrie in HG 1588/2007 Normele de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari.
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna
.

Cu alte cuvinte, ascensorul, fiind o parte a proprietatii comune, se repara de catre asociatie si aceasta cheltuiala se imparte tuturor proprietarilor in functie de cta-parte indiviza.

Reparatia se poate face si cu banii din fondul de reparatii (daca acest fond exista).
elga50 a scris:

Iata ce scrie in HG 1588/2007 Normele de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari.
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna
.

Cu alte cuvinte, ascensorul, fiind o parte a proprietatii comune, se repara de catre asociatie si aceasta cheltuiala se imparte tuturor proprietarilor in functie de cta-parte indiviza.

Reparatia se poate face si cu banii din fondul de reparatii (daca acest fond exista).


Am o intrebare, chiar daca pare offtopic, tot la discutia referitor la cota indiviza intra.
Blocurile care au la parter magazine, acestea pot fi puse la randul lor sa plateasca cheltuielile pe cota parte indiviza?

Caci conform cartii tehnice a acestuia spatiul de jos al blocului, face parte din el.

Va multumesc.
Este o intrebare al carei raspuns este clar de interpretare, adica fiecare cu parerea lui.
Eu zic ca daca magazinul are intrare separata nu poate fi pus la plata reparatiei liftului, asa cum nici locatarii nu vor fi pusi la reparatia plafonului magazinului (pentru acele blocuri ale caror magazine ies putin in exterior).

Interventie moderator
Va rog sa nu mai citati mesaje postate anterior, ci numai acele fragmente la care faceti o referire speciala.
Ultima modificare: Marți, 5 Iulie 2011
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Legea lifturilor ianniglx ianniglx Cea mai stupida lege din cate exista in romania legea privind lifturile: este normal sa platesti intretinere lift atata vreme cat stai la parter sau demisol ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli aplicabile apartamentelor de la parter cristinamariav cristinamariav Buna ziua, Am un apartament la parterul uni bloc de 8 etaje unde in prezent nu sta nimeni. Acest bloc are lift si pentru etajele superioare tronson de ... (vezi toată discuția)
Repartizarea cheltuielilor la asociatia de proprietari martady martady Buna ziua, vin cu o mare rugaminte de a ma ajuta intr-o situatie: locuiesc la etajul 7 intr-un bloc cu 9 etaje, acum se face reparatii si revizia la lift ... (vezi toată discuția)