avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 392 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Decontare amenajari interioare sediu social
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Decontare amenajari interioare sediu social

Sunt actionar al unei societati comerciale care are sediul social la locuinta mea, in baza unui contract de comodat.

Separat, societatea detine un punct de lucru, la alta adresa, in baza unui contract de inchiriere cu un tert.

Intrebare: Pot efectua unele amenajari interioare la sediul social? Daca da, pot cumpara materiale si sa le pun in manopera in regie proprie ( pentru economie) sau prin firme specializate (cu factura)?

Amortizarea materialelor si a serviciilor contractate se pot face in cursul lunii achizitionarii sau e de preferat esalonarea acestora pe o perioada mai lunga?

In ce cont se pot descarca aceste materiale si manopera?

Se impune redactarea unui referat cu explicatii privind lucrarile ce se vor efectua?

Cel mai recent răspuns: adrianadamian2009 , utilizator 09:27, 18 Iulie 2011
Sediul social presupun ca ocupa doar o camera si numai pe aceasta poteti s-o varuiti, amenajati, mobilati, etc. Vedeti ce ati trecut in acel contract de comodat. Pentru astfel de lucrari trebuia sa aveti trecut acolo clar si in detaliu ce cheltuieli va suporta firma.
Exact cum a spus si colegul meu mai sus,verificati daca in contractul de comodat sunt stipulate dotarile folosite de Dvs. ca societate si suprafata utila folosita . Toate cheltuielile sunt raportate la suprafata detinuta de societate. Plata utilitatilor, a intretinerii se fac tot raportat la cele de mai sus enumerate.Daca in contractul de comodat se mentioneaza ca societatea este de acord sa aduca anumite imbunatatiri sediului respectiv, atunci puteti inregistra in contabilitate aceste cheltuieli. Puteti cumpara materiale si sa efectuati Dvs. lucrarile, insa trebuie sa aveti grija sa intocmiti un deviz de reparatie, care va include toate costurile aferente lucrarii respective.In cazul in care apelati la o societate pentru a efectua aceste lucrari, veti inregistra cheltuiala respectiva in cont 611 - cheltuieli de intretinere si reparatii executate de terti. Materialele folosite pentru renovarea sediului se inregistreaza in cont 3028, apoi se trec pe cheltuieli in cont 6028.
Se intocmeste si un proces verbal de recetie al lucrarii respective.
Multumesc enorm pentru detalii. Sunt foarte pertinente!

Cred ca va trebui sa fac un act aditional la contractul de comodat pentru a stipula niste obligatii mai clare ale societatii.

In legatura cu plata utilitatilor, este greu de realizat fiind o casa cu contoare unice. De altfel, din 1991 pana in prezent nu am bagat absolut nici o cheltuiala pe sediu social, dar acum se impune pentru ca gardul cade, ploua in casa, necesita termoizolatie exterioara, amenajare curte acces (latime 2 ml), amenjare scara acces, etc. De altfel, am efectuat o expertiza tehnica autorizata pentru a detalia lucrarile ce s eimpun (infiltratiile, igrasie, gard degradat, etc) de stricta necesitate si nu pentru “lux”

Credeti ca devizul de reparatii facut in regie proprie trebuie realizat de un expert in constructii sau pot sa-l redactez eu, cu bun simt, suprafete, materiale folosite etc?

Daca pentru anumite lucrari voi folosi o societate specializata, in baza facturii lor pot anexa eu devizul cu materialele folosite si suprafete?

Cu multumiri anticipate.
Ar trebui sa apelati la un expert in constructii, parerea mea! Astfel toate materialele folosite vor avea un suport legal in ceea ce priveste achizitia si consumul lor.
Puteti anexa devizul de materiale, insa oricum acestea vor intra in costul final al lucrarilor efectuate.
Ultima modificare: Vineri, 15 Iulie 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Aici vor fi probleme cu expertii, deoarce fiecare lucrare functie de specific are alte procente pentru calcul (instalatii sanitare, electrice, zugraveala, structura, etc.) si preturi unitare.

Astfel de experti nu-ti fac calculatii decat daca preiau si lucrarea!

Multumesc oricum pentru sugestii!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Decontare cheltuieli amenajare sediu este legal fara ca sediul sa fie al firmei floriral floriral cheltuielile cu amenajarea unui sediu fara ca acesta sa fie al firmei, de fapt exista doar contractul de comodat , se pot deconta (vezi toată discuția)
Modernizare spatiu BEATRICEM BEATRICEM O societate comerciala cu obiect de activitate comert, functioneaza intr-un spatiu pentru care are incheiat un contract de comodat cu o persoana fizica pe o ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli pentru deducere impozit pe profit pauloo77 pauloo77 Am un SRL si am un contract de comodat pentru un sediu secundar intr-o locuinta personala P+1 in care nu locuiesc si nu am domiciliul acolo. Intrebare: Sunt ... (vezi toată discuția)