avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 285 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... incadrarea juridica a faptelor administratorului de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

incadrarea juridica a faptelor administratorului de asociatie

buna ziua,
as dori sa ma ajutati intr-un conflict cu administratorul blocului.
Am incercat sa depun o plingere la parchet impotriva acestuia dar mi s-a spus catrebuie sa denumesc incadrarea juridica a faptelor.
1.O suma de 45 Euro /persoana ptr liftul cel nou [locuiesc intr-o garsoniera cu o supraf.utila =29.47mp,iar apartamentele cu supraf. utile 70mp si 102mp platesc la persoane-Su=70mp ,2 persoane =90Euro; Su=102mp,2 pers=90Euro.
La parchet mis-a cerut incadrarea juridica a fapei in scris -Normal ca nu stiu.
2.S-a efectuat o lucrare de scoatere a apometrelor-apa pe scara -aceasta lucrare difera de la un etaj la altul ,de la un apart.,garsoniera la alta.
Am solicitat un control al executiei acestei lucrari daca respecta proiectul ,cine a semnat P.V.receptie .
La fel mi s-a spus catrebuie sa mentionez incadrarea juridica si daca doresc daune in aceste cazuri.
multumesc ptr.ajutor.
daca ati platit sumele precizate apreciem ca fapta poate fi incadrata ca fiind infractiunea de inselaciune prevazuta si sanctionata de art.215 C. penal...
multumesc ptr raspuns ,am explicat ca ma simt inselata dar mi s-a raspuns ca nu este ,,inselaciune ,,si este fb.sa intreb un advocat
Inainte de a ajunge sa faceti plangere la parchet poate este mai usor sa rezolvati propblemele la nivelul asociatiei din care faceti parte. Administratorul este angajat de comitetul executiv condus de presedinte iar acestia sunt alesi de adunarea generala. Verificarea legalitatii activitatii o face lunar cenzorul care prezinta si un raport anual in fata adunarii generale. Asa ca aveti cateva persoane sau grupuri de persoane care sunt mai puternice in asociatie decat administratorul. Administratorul face, executa, indeplineste o parte din hotararile si deciziile celorlalti si nu face cum vrea el.

Referitor la costurile cu liftul, acestea sunt de doua feluri si se suporta diferit.
- Cheltuielile cu intretinerea, reparatia, modernizarea, achizitionarea si instalarea unui lift, se repartizeaza pe toti proprietarii proportional cu suparafata utila a apartamentelor (cota indiviza), indiferent de numarul de persoane.
- Costurile cu energia electrica necesara functionarii liftului se repartizeaza pe numar de persoane, indiferent de marimea apartamentelor.
Gasiti aceste precizari in HG 1588/2007 prin care s-au emis normele de aplicare a legii 230/2007, de functionare a asociatiilor de proprietari.
Tot acolo gasiti si atributiunile administratorului, poresedintelui, cenzorului..., drepturile si indatoririle proprietarilor, dar si institutiile care sanctioneaza asociatiile de proprietari ce incalca legislatia.

Concret, spuneti-ne pentru ce ati platit 45 euro/persoana, pentru energia electrica sau pentru reparatia liftului?
am spus ca ----45euro/persoana pentru un lift nou ------s-a inlocuit liftul vechi -ni s-a spus ca trebuie sa platim o diferenta in euro catre fima de la care s-a achizitionat liftul ;ac achizitie a fost in anul 2009 [exista restante in prezent fara penalitati].
Este un amestec de calcule ,am mai spus : 1 Ap. cu 2 camere +1 persoana=45Euro
-1 APcu 2camere +2persoane=90Euro
-1Ap cu 3camere +1 persoana=45 Euro
-1Ap cu 3 camere +3 persoane=135 Euro.
Concluzia cota-indiviza unde este ?

-
,,
SECŢIUNEA a 4-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate
Art. 44. -
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ,,,,,,,,ascensorul; interfonul ,,,,,,,,- partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună. ,,
A formula sesizari la Primarie ,Presed.Asociatie cenzor ptr locatari inseamna a pierde vremea ...fara frica merg inainte in avantajul lor .





Aceasta nu este o problema penala.
Nu s-a impartit bine o suma, dar asta nu inseamna ca s-a furat din bani.
Deci este cel mult o contraventie, pe care o puteti reclama la primarie.

Alte discuții în legătură

Cheltuieli cu reparatia liftului Pacolina9 Pacolina9 Buna ziua, as dori sa stiu cum este corect sa se repartizeze cheltuielile aferente reparatiei liftului. Este corecta repartizarea pe apartament sau pe numarul ... (vezi toată discuția)
Repartizarea cheltuielilor comune la as.de proprietari noane noane Am un apartament in care nu locuieste nimeni ,si lunar apar cu cheltuieli la asociatie pentru lift,lumina pe scara,curatenie si culmea sumele sunt egale pentru ... (vezi toată discuția)
Cum se distribuie costurile înlocuirii unui lift, și cum se împart cheltuielile în funcție de etaj? vasilica_f vasilica_f Buna ziua, La înlocuirea unui lift pe o scara a unui bloc de locuințe cum se distribuie costurile? Normal ar fi ca costurile sa se împartă pe numărul de ... (vezi toată discuția)