avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Somaj??
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Somaj??

Daca sunt studenta la I.D., am sau nu drept la somaj?
Cel mai recent răspuns: Nicoleta Ilea , Consultant resurse umane 14:29, 12 August 2008
in timpul studiilor sau dupa ce absolviti?
Pot beneficia de indemnizatie de somaj persoanele care Conform Legii 76/2002 Art. 16 (b) nu au putut ocupa loc de munca dupa absolvirea unei institutii de invatamant sau dupa satisfacerea stagiului militar, Art 17 (a) sunt absolventi ai institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale;*
Sunt cu contract de munca pana pe 25 august 2008,(data abuziv afara de la serviciu,in concediu de odihna);daca seful meu imi da somaj,am dreptul daca sunt studenta anul 3 la ID ?
De pe ce data aveti contract individual de munca?
Cu ce articol veti avea inchis contractul si carnetul de munca?
Este foarte important, iar Legea 76/2002 (Legea somajului) prevede urmatoarele:

Categorii de beneficiari
Art. 16. - Beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt persoanele in cautarea unui loc de munca, aflate in una dintre urmatoarele situatii:
a) au devenit someri in sensul prevederilor art. 5 pct. IV lit c);
b) nu au putut ocupa loc de munca dupa absolvirea unei institutii de invatamant sau dupa satisfacerea stagiului militar;
c) ocupa un loc de munca si, din diferite motive, doresc schimbarea acestuia;
d) au obtinut statutul de refugiat sau alta forma de protectie internationala, conform legii;
e) cetateni straini sau apatrizi care au fost incadrati in munca sau au realizat venituri in Romania, conform legii;*
f) nu au putut ocupa loc de munca dupa repatriere sau dupa eliberarea din detentie.
__________