avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Somaj??
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Somaj??

Daca sunt studenta la I.D., am sau nu drept la somaj?
Cel mai recent răspuns: Nicoleta Ilea , Consultant resurse umane 14:29, 12 August 2008
in timpul studiilor sau dupa ce absolviti?
Pot beneficia de indemnizatie de somaj persoanele care Conform Legii 76/2002 Art. 16 (b) nu au putut ocupa loc de munca dupa absolvirea unei institutii de invatamant sau dupa satisfacerea stagiului militar, Art 17 (a) sunt absolventi ai institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale;*
Sunt cu contract de munca pana pe 25 august 2008,(data abuziv afara de la serviciu,in concediu de odihna);daca seful meu imi da somaj,am dreptul daca sunt studenta anul 3 la ID ?
De pe ce data aveti contract individual de munca?
Cu ce articol veti avea inchis contractul si carnetul de munca?
Este foarte important, iar Legea 76/2002 (Legea somajului) prevede urmatoarele:

Categorii de beneficiari
Art. 16. - Beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt persoanele in cautarea unui loc de munca, aflate in una dintre urmatoarele situatii:
a) au devenit someri in sensul prevederilor art. 5 pct. IV lit c);
b) nu au putut ocupa loc de munca dupa absolvirea unei institutii de invatamant sau dupa satisfacerea stagiului militar;
c) ocupa un loc de munca si, din diferite motive, doresc schimbarea acestuia;
d) au obtinut statutul de refugiat sau alta forma de protectie internationala, conform legii;
e) cetateni straini sau apatrizi care au fost incadrati in munca sau au realizat venituri in Romania, conform legii;*
f) nu au putut ocupa loc de munca dupa repatriere sau dupa eliberarea din detentie.
__________
*Litera e) a fost modificata prin art. I pct. 1 din Legea nr. 107/2004.


Art. 17. - (1) In vederea stabilirii dreptului de indemnizatie de somaj, somerii prevazuti la art. 16 lit. a) sunt persoanele care se pot gasi in una dintre urmatoarele situatii:*
a) le-a incetat contractul individual de munca sau contractul de munca temporara din motive neimputabile lor;*
b) le-au incetat raporturile de serviciu din motive neimputabile lor;
c) le-a incetat mandatul pentru care au fost numiti sau alesi, daca anterior nu au fost incadrati in munca sau daca reluarea activitatii nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului;
d) a expirat durata pentru care militarii au fost angajati pe baza de contract sau li s-a desfacut contractul din motive neimputabile lor;*
e) le-a incetat raportul de munca in calitate de membru cooperator, din motive neimputabile lor;
f) au incheiat contract de asigurare pentru somaj si nu realizeaza venituri sau realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decat indemnizatia de somaj ce li s-ar fi cuvenit potrivit legii;
g) au incetat activitatea ca urmare a pensionarii pentru invaliditate si care, ulterior, au redobandit capacitatea de munca si nu au reusit sa se incadreze in munca;*
h) le-au incetat raporturile de munca sau de serviciu din motive neimputabile lor, in perioada de suspendare a acestora, potrivit legii;*
i) Abrogat;*
j) reintegrarea in munca, dispusa prin hotarare judecatoreasca definitiva, nu mai este posibila la unitatile la care au fost incadrate in munca anterior, din cauza incetarii definitive a activitatii, sau la unitatile care au preluat patrimoniul acestora;
k) le-a incetat activitatea desfasurata exclusiv pe baza conventiei civile.
(2) Sunt asimilate somerilor persoanele aflate in situatiile prevazute la art. 16 lit. b), daca indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt absolventi ai institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale;*
b) sunt absolventi ai scolilor speciale pentru persoane cu handicap in varsta de minimum 16 ani, care nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale;*
c) sunt persoane care, inainte de efectuarea stagiului militar, nu au fost incadrate in munca si care intr-o perioada de 30 de zile de la data lasarii la vatra nu s-au putut incadra in munca

Art 5: IV. somer - persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este in cautarea unui loc de munca de la varsta de minimum 16 ani si pana la indeplinirea conditiilor de pensionare;
b) starea de sanatate si capacitatile fizice si psihice o fac apta pentru prestarea unei munci;
c) nu are loc de munca, nu realizeaza venituri sau realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare;
d) este disponibila sa inceapa lucrul in perioada imediat urmatoare, daca s-ar gasi un loc de munca.*

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ajutorul de somaj...help Amalia_E Amalia_E Mi-am incheiat studiile anul acesta in iunie dar fara a-mi sustine lucrarea de licenta. 1. Pot sa beneficiez de ajutor de somaj pana in momentul in care am ... (vezi toată discuția)
Ajutor social mirka mirka buna ziua, 3 ani de zile am muncit in italia cu acte din frbruarie anul acesta nu mai muncesc pot beneficia de ajutor de somaj din romania? multumesc ... (vezi toată discuția)
Intrebare despre somaj ionutz1987 ionutz1987 BUNA ZIUA . AM SI EU O INTREBARE :TERMIN FACULTATEA ANUL ACESTA IAT LICENTA O SUSTIN PE 30 IUNIE.IN CAZUL IN CARE NU-MI VOI GASI UN LOC DE MUNCA BENEFICIEZ DE ... (vezi toată discuția)