avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1699 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Patrimoniu cabinet
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Patrimoniu cabinet

Pentru un cabinet cu contabilitate in partida simpla, la inceputul activitatii, trebuie sa inregistrez in Registrul Inventar (14-1-2/a) patrimoniul initial format dintr-un sistem informatizat (produs software) si diferite obiecte de mobilier, stampila, calculator etc.
1. Cu ce data le inregistrez la rubrica "Data achizitionarii sau a realizarii", ele fiind achizitionate inaintea inceperii activitatii si a emiterii certificatului de inregistrare?
2. Produsul software depaseste suma de 1800 lei si intra la mijloace fixe, pentru care trebuie intocmita fisa mijlocului fix si calculata amortizarea incepand cu luna urmatoare functionarii. Cum inregistrez in Registrul Inventar mijloacele fixe, separat de celelalte obiecte de inventar?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: chitu , utilizator 11:12, 8 Septembrie 2008
Corect, ......dar sa fie stipulat si in contractul de comodat. Ca de exemplu:
Urmatoarele cheltuieli vor fi suportate de cabinetul X , si enumerati .............asigurare, utilitati (cum ar fi energia electrica), benzina, reparatii, etc
ghola a scris:

Nu stiu exact nr. actului normativ (emis in 2007) in care se fac precizari referitoare la cheltuielile facute anterior obtinerii CIF si care sunt efectuate scopul desfasurarii activitatii pentru care sunteti autorizat (o perioada de pana la 90 zile)sunt deductibile fiscal.


Conform Legii Nr. 15 din 24 martie 1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale
"ART. 7
Activele necorporale aferente capitalului imobilizat cuprind:
a) cheltuielile de constituire: taxele si alte cheltuieli de înscriere si înmatriculare, cheltuielile privind emiterea si vânzarea de actiuni, cheltuielile de prospectare a pietei si de publicitate si alte cheltuieli de aceasta natura legate de înfiintarea si dezvoltarea activitatii unitatii patrimoniale;"

Pot include aici cheltuielile facute inaintea inceperii activitatii pentru amenajarea cabinetului? De exemplu au trebuit achizitionate: etajera, mocheta, birou, jaluzele, lavoar, stampila.
In caz ca da cum procedez practic.
M-am grabit, art face referire la active necorporale.
Nu stiu cum sa procedez cu aceste bunuri care au fost facturate pe persoana fizica, pot deduce cheltuielile?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deducere preluare praxis ContSters73136 ContSters73136 Va rog sa-mi comunicati cum pot deduce cumpararea praxisului de medicina de familie (lista de capitatie si patrimoniul de afectatiune profesionala)? La data ... (vezi toată discuția)
Completare registru inventar earlysunset earlysunset Buna ziua! Am un PFA neplatitor TVA, sistem real, CAEN 6201 (Activitati de realizare a soft-ului la comanda). Am achizitionat pe PFA: - RJIP, RI si RUC; - ... (vezi toată discuția)
Amortizare active necorporale ana500 ana500 Buna ziua. Cine ma poate indruma intr-o problema de contabilitate. Care este regimul de amortizare la activele necorporale. Am de ceva timp inregistrat in ... (vezi toată discuția)