avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 500 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... carte de munca,salariul minim,concedii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

carte de munca,salariul minim,concedii

Lucrez de 2 ani la o firma cu profil Veterinar.Sunt student,anul 5.momentan sunt asistent,am salariu de 600ron si nu am nici carte de munca si nici contract de colaborare.Ce pot face?care este salariul minim , si ce concediu ar trebui sa mi se ofere.(concediu am avut 1 saptamana)Va rog sa ma ajutati prin a-mi raspunde la aceste intrebari.multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Nicoleta Ilea , Consultant resurse umane 09:17, 14 August 2008
Din situatia prezentata , dvs lucrati "la negru". Astfel ca drepturile ce decurg dintr-un raport de munca nu sunt protejate decat prin semnarea unui contract individual de munca. Tot ce vi se da dvs la ora actuala este numai la "mica intelegere"
Daca angajatorul ar fi prins de autoritati ca area angajati fara forme legale ar fi sanctionat cu menzi de 1500 lei pentru fiecare angajat fara forme legale.
Conteaza meseria mea pentru salariul minim? conteaza pt concediu?multumesc pt raspuns
Pentru salariul minim meseria ta ar conta numai dacă ai lucra legal.
Aşa cum corect preciza d-na bioenergeta (fiecare e liber să-şi aleagă numele de utilizator...), lucrezi "la negru" (unii ar prefera să spună că munceşti în baza unei convenţii civile de prestări servicii, nescrisă, pentru că, nu-i aşa, astfel de contracte nu sunt condiţionate ca formă).

Asta înseamnă că idei precum "salariul minim garantat", "concediul de odihnă", "program normal de lucru" (şi alte asemenea aberaţii) nu au nici o legătură cu situaţia ta. Eşti la bunul-plac al "angajatorului" - nu-i poţi opune nici un contract semnat după vechile (şi tot mai uitatele) reguli ale acordului liber consimţit, egalităţii părţilor sau bunei credinţe.