avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 652 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de rulment

Buna seara.
Ma confrunt cu urmatoarea problema: administratorul blocului in care locuiesc este un tip descurcaret. Intotdeauna a gasit portite sa achite facturile, de cele mai multe ori incarcand nota de plata a locatarilor de buna credinta si scutindu-i pe cei rau-platnici, care, mai cu o tuica, mai cu un vin, au obtinut pasuiri si s-au salvat de procedura judiciara de recuperare a datoriilor catre asociatie.De retinut ca administratorul nu a inregistrat asociatia in federatia asociatiilor de proprietari din Romania.
Acum, insa, cativa dintre rau-platnici au acumulat restante foarte mari( 80-100mil lei vechi/familie).

Din curiozitate, am intrebat la furnizorii de utilitati daca blocul nostru are datorii neachitate si, surpriza, NU avem restante!
Acum se pune intrebarea: din ce a achitat administratorul aceste sume imense?Din fondul de rulment?Posibil, insa acest fond , cu siguranta NU acopera sumele uriase ale restantierilor si, in afara de asta , nu m fost intrebati daca dorim sa folosim rulmentul in acest sens.
Intrucat administratorul este un tip foarte artagos si este obisnuit sa nu dea socoteala nimanui despre modul cum calculeaza intretinerea, de cate ori s-a incercat un dialog cu el in acest sens, nu a vrut sa dea explicatii. Asta in timp ce cotele noastre la intretinere( ale proprietarilor buni -platnici)cresc precum fat-frumos din poveste.

Ce este de facut? Cum putem actiona impotriva administratorului , se poate chema un audit, garda financiara pentru verificarea evidentei contabile( foarte dubioase in acest caz)?
Mai adaug ca presedintele de bloc este ruda cu administratorul , iar in comitetul de cenzori sunt cateva persoane de peste 85 ani, foarte usor de manipulat de catre administrator si cumnatul sau.
Multumesc
Ultima modificare: Joi, 18 August 2011
ema.1, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 16:39, 19 August 2011
Administratorul este un simplu angajat al asociatiei de proprietari. Puteti solicita Comitetului Executiv demiterea administratorului. Daca Comitetul Executiv nu doreste sa il demita puteti convoca Adunarea Generala care sa demita Comitetul Executiv si s aleag unul nou.

Puteti cere de asemenea in AG realizarea unei evaluari financiare a Asociatiei de catre un expert contabil autorizat.
Ultima modificare: Joi, 18 August 2011
Alexandru Munteanu, Avocat
Imi pare rau, dar atat adunarea generala cat si comitetul executiv, sunt persoane de 70-85 de ai, cu legaturi de rudenie intre ele , cu interese comune si care sunt in aceste functii de vreo 40 de ani...
Proprietarii mai tineri nu pot face nimic din cauza acestei "clici" . M ainteresa ce se poate fae, dpdv legal, ca persoana fizica, proprietar simplu, pentru a solicita verificarea evidentei contabile a asociatiei si care ar fi procedura.
De schimbat adinistratorul s-a incercat de "n "ori, insa clica multimilenara existenta nu vrea acest lucru.

Ar mai fi de adaugat multe, printre care: niciodata nu se afiseaza salariile celor din comitet, administratie, femeie de serviciu, reparatiile se fac doar pe hartie, etc, etc, adica se fura ca in codru.
Ultima modificare: Joi, 18 August 2011
ema.1, utilizator
Administratorul poate plati facturile si e si normal s-o faca din fondul de rulment,
Fondul de rulment plateste facturile, nu se pastreaza sub saltea.
Nu inteleg de ce va suparati ca nu aveti restante la furnizori, asta e foarte bine, inseamna ca aveti un bun administrator care stie sa faca in asa fel incat sa nu puna proprietarii in pericol de a li se opri utilitatile.

Daca vreti audit, va trebui sa-l platiti.
Faceti o solicitare scrisa presedintelui asociatiei care este obligat sa va raspunda in 7 zile despre toate aspectele care va intereseaza.
Dupa ce aflati amanunte reveniti sa ne lamurim impreuna daca omul face ceva gresit sau lucreaza corect.

Administratorul nu este nici simplu, nici complicat angajat al asociatiei, ci este angajat si atat.
@ema
nu este obligatoriu ca asociatia sa fie inscrisa in FAPR. explicatiile primite mai sus sint corecte, cu o corectura asupra raspunsului userului elga ...
mai precis, fondul de rulment este menit sa acopere costul facturilor primite de asociatie pina la recuperarea sumelor pentru respectivele servicii oferite deja de furnizori de la proprietari, nicidecum pentru acoperirea gaurilor financiare datorate rauplatnicilor.
asa cum va amintiti, fondul de rulment se calculeaza de regula la nivelul maxim al unei intretineri pe o luna de iarna pentru fiecare apartament, fara a fi luate in calcul restantele rauplatnicilor (dupa cum spune legea 230 si hg 1588/2007)
un restantier cu 10.000 lei restanta poate insemna intretinerea a 25 de apartamente (daca nu mai mult) timp de o luna. daca sint mai multi datornici, numarul de intretineri este mult mai mare. iar daca luam in calcul o intretinere pe timp de vara, inseamna ca respectivii restantieri beneficiaza de serviciile furnizorilor pe spatele celor cu obrazul subtire, a celor care-si plaesc intretinerea la timp, si chiar mai mult decit atit (prin magariile facute de administratorul in cauza, magarii ce pot fi descoperite printr-o expertiza contabila autorizata)
Multumesc mult pentru raspuns. Asa stiam si eu, ca fondul de rulment este un fel de garantie depusa la administratie pentru cazuri de necesitate cand platitorul nu mai poate achita intretinerea si atunci el( nu ceilalti locatari) beneficiaza de acel fond ( echivalentul intretinerii pe o luna de iarna). Problema este ca administratorul nostru NU ne-a intrebat daca suntem de acord sa ne folosessca banii din rulment pentru achitarea gaurilor produse de rau platnici, deci si-a insusit abuziv banii nostri, fara sa ne aduca la cunostinta, macar , ceea ce face.
Supararea mea, draga elga50, este cauzata de faptul ca noi,locatarii de buna credinta , platim cote din ce in ce mai mari la intretinere( incarcate artificial lunar, cu cote parti comune foarte mari, reparatii fictive, etc) in timp ce unii locatari nu au nici un stres si nu platesc un leu, de ani de zile, si beneficiaza de toate utilitatile si serviciile , pe seama noastra, considerandu-ne pe noi fraieri. Nu cred ca este normal ce se intampla, de aceea as dori sa aflu care sunt demersurile oficiale prin care noi, cei care platim cotele de intretinere la zi sa solicitam o expertiza contabila autorizata.Unde ne putem adresa? Multumesc inca o data carol_lorac.

Alte discuții în legătură

E normal sa ni se inchida apa? ma6num ma6num este normal ca pentru o persoana (apartament) sa fie taiata apa pe toata scara???? un singur rau platnic??? #-o (vezi toată discuția)
Fond de rulment user43 user43 In asociatia de proprietari ,din care fac parte , fondul de rulment apare trecut in cheltuielile de intretinere curenta, generand astfel penalitati ptr ... (vezi toată discuția)
Se pot aplica 2 tipuri de penalizari la asociatiile de proprietari? elena covaci elena covaci in cadrul asociatiei noastre s-au aplicat 2 tipuri de penalizari:penalizari de 0.2% pe zi si penalizarile ce au venit de la furnizori conform restantei din ... (vezi toată discuția)