avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 140 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Student, cer sfat despre pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Student, cer sfat despre pensie alimentara

Buna, sunt nou aici si recunosc ca am intrat doar pentru o problema.

Sunt student, anul 2, si am o problema. Parintii mei sunt despartiti si tata mi-a platit pensie alimentara pana cand am facut 18 ani. Totul cred ca a fost ok, deoarece cand sau judecat atunci, asa i sa spus tatalui meu, in acel dosar, contract nu stiu cum sa denumesc.
Dar de un an de zile sunt la facultate, si cineva m-a sfatuit ca el ar trebuii sa imi plateasca si acum pensie alimentara. Este adevarat ?

Si daca da, ce trebuie sa fac, unde sa merg ?

Mai multe informatii pot oferii aici.
VA MULTUMESC
Ultima modificare: Sâmbătă, 24 Septembrie 2011
ferdis, utilizator
Cel mai recent răspuns: MARTA SIMONA PETRE , Avocat 11:08, 25 Septembrie 2011
Daca pe sentinta prin care parintele e obligat la pensia de intretinere e mentionat ca aceasta se datoreaza pana la terminarea studiilor dar nu mai tarziu de implinirea varstei de 25 de ani, e deajuns ca tanarul sa se prezinte la societatea poprita cu adeverinta de studii la inceputul fiecarui an scolar.
Daca insa pe sentinta se face precizarea ca pensia de intretinere se datoreaza pana la 18 ani, tanarul in cauza urmeaza sa promoveze singur o actiune in instanta pentru plata pensiei de intretinere in care trebuie sa faca dovada ca urmeaza o forma sau alta de invatamant. Dovada o face tot prin prezentarea unei adeverinte de studii de la institutia de invatamant pe care o urmeaza.
[ link extern ] >
Conditia pe care trebuie sa o indepliniti ( din ceea ce stiu eu) este sa urmati cursurile unei facultati de stat.
Gabrielle Monique a scris:

Conditia pe care trebuie sa o indepliniti ( din ceea ce stiu eu) este sa urmati cursurile unei facultati de stat.