avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 299 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Gravida- desfacerea celui de-al doilea contract de ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Gravida- desfacerea celui de-al doilea contract de munca

Sunt angajata unei institutii de stat, lucrez ca delegata la o fundatie.
Ca atare, am un contract pe perioada nedeterminata la institutia de stat ( de la care imi iau salariul ) si un altul la aceasta fundatie (la care doar semnez lunar fluturasul de salariu, iar banii raman in fundatie). Functia de baza e la institutia de stat.
Sunt insarcinata in luna a 5-a si in curand doresc sa intru in concediul prenatal, cu ambele contracte si, implicit, sa beneficiez de drepturile care mi se cuvin.

Intrebari
1. imi poate fi desfacut cel de-al doilea contract, chiar daca sunt insarcinata? Deja contabila noastra mi-a spus ca pot s-o faca daca e in interesul fundatiei.
2. am dreptul la doua indemnizatii de maternitate ( una pentru fiecare contract )? Si de asemenea, daca intru in prenatal, imi va merge vechimea pentru perioada de CIC la ambele contracte ?

Mentionez ca cele doua contracte sunt incheiate in luna august 2007.

Va multumesc pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: roxanne^^ , utilizator 09:55, 14 Aprilie 2009
1. Numai in conditiile prevazute de lege se poate desface c.i.m. al unei persoane insarcinate sau din initiativa acesteia (cerere de demisie sau prin acordul partilor).
2. Pentru a beneficia de CIC si de indemnizatia lunara, trebuie ca in ultimul an anterior datei nasterii copilului sa fi realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului.
Pentru a beneficia de concediu si indemnizatie de maternitate, asigurata trebuie sa aiba un stagiu de cotizare de minim 1 luna realizat in ultimele 12 luni anterior primei zile de concediu medical inscrise in certificatul medical.

1. imi poate fi desfacut cel de-al doilea contract, chiar daca sunt insarcinata? Deja contabila noastra mi-a spus ca pot s-o faca daca e in interesul fundatiei.

Va poate desface contractul de munca, asa cum a spus si "elis", doar in conditiile prevazute de lege: desfiintare post, dizolvare societate, demisie sau cu acordul partilor.

2. am dreptul la doua indemnizatii de maternitate ( una pentru fiecare contract )? Si de asemenea, daca intru in prenatal, imi va merge vechimea pentru perioada de CIC la ambele contracte ?


Veti beneficia de o singura indemnizatie de maternitate, de un singur concediu de crestere si ingrijire copil si indemnizatia aferenta. Acestea nu se acorda pentru fircare contract de munca in parte. Pe aceste perioade contractele dvs sunt suspendate. Se vor considera "vechime in munca" in conditiile in care pe aceasta perioada (pana la sfarsitul concediului de crestre si ingrijire copil) ramaneti iar insarcinata si nasteti veti beneficia de aceleasi drepturi si pentru al doilea copil.


Daca nu imi pot desface contractul de munca, iar la data nasterii voi avea deja 17 luni de la incheierea contractului secundar ( si mult mai multe luni de continuitate in munca, anterioare acestuia ), insemna ca beneficiez de indemnizatie de maternitate de la ambii angajatori!

Elis, acest lucru este valabil chiar si daca imi dau demisia din fundatie? ( avand in vedere faptul ca am cotizat mai mult de 1 luna). Asa as putea lua banii direct de la casa de sanatate, fara a mai fi intermediati de catre angajator? Pierd vechimea pentru cei doi ani de CIC sau acestia nici macar nu s-ar considera ?

Multumesc pentru raspuns!

Indemnizatia de maternitate o primesti de la fiecare angajator in parte.
primesti doar o singura Indemnizatia pt crestere copil
Atat in perioada concediului de maternitate cat si in perioada concediului pt crestere copil, ambele contracte individuale de munca se suspenda nefiind necesara incetarea lor.
Bruta a scris:

Indemnizatia de maternitate o primesti de la fiecare angajator in parte.
primesti doar o singura Indemnizatia pt crestere copil
Atat in perioada concediului de maternitate cat si in perioada concediului pt crestere copil, ambele contracte individuale de munca se suspenda nefiind necesara incetarea lor.

Indemnizatia concediului de maternitate se plateste in baza certificatului medical in original si se suporta integral din FNUASS
. Cum un medic de familie nu poate elibera 2 certificate medicale aceleiasi persoane pentru aceasi boala si pentru aceasi perioada nu vad cum ar fi posibil sa fie platiti de fiecare angajator.
O copie a certificatului medical se depune la un angajtor ca justificare a lipsei de la locul de munca.

Alte discuții în legătură

Demisie inainte de concediu prenatal alta alta Am citeva intrebari la care inca nu am gasit raspunsul: 1. cei doi ani de CIC sunt considerati vechime in munca ? 2. sunt insarcinata in 5 luni. daca imi ... (vezi toată discuția)
Timp de lucru partial si cic alialex alialex Buna ziua. Am si eu trei mici probleme, sper sa ma poata ajuta cineva. Sunt insarcinata si teoretic la inceputul lunii august trebuie sa nasc. Lucrez in ... (vezi toată discuția)
Clarificare indemnizatie crestere copil la angajare pe perioada determinata popei popei Buna ziua, Va rog frumos ajutati-ma cu raspunsuri privind indemnizatia de crestere copil. Mentionez ca am in derulare un contract de munca pe durata ... (vezi toată discuția)