avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 299 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Gravida- desfacerea celui de-al doilea contract de ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Gravida- desfacerea celui de-al doilea contract de munca

Sunt angajata unei institutii de stat, lucrez ca delegata la o fundatie.
Ca atare, am un contract pe perioada nedeterminata la institutia de stat ( de la care imi iau salariul ) si un altul la aceasta fundatie (la care doar semnez lunar fluturasul de salariu, iar banii raman in fundatie). Functia de baza e la institutia de stat.
Sunt insarcinata in luna a 5-a si in curand doresc sa intru in concediul prenatal, cu ambele contracte si, implicit, sa beneficiez de drepturile care mi se cuvin.

Intrebari
1. imi poate fi desfacut cel de-al doilea contract, chiar daca sunt insarcinata? Deja contabila noastra mi-a spus ca pot s-o faca daca e in interesul fundatiei.
2. am dreptul la doua indemnizatii de maternitate ( una pentru fiecare contract )? Si de asemenea, daca intru in prenatal, imi va merge vechimea pentru perioada de CIC la ambele contracte ?

Mentionez ca cele doua contracte sunt incheiate in luna august 2007.

Va multumesc pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: roxanne^^ , utilizator 09:55, 14 Aprilie 2009
1. Numai in conditiile prevazute de lege se poate desface c.i.m. al unei persoane insarcinate sau din initiativa acesteia (cerere de demisie sau prin acordul partilor).
2. Pentru a beneficia de CIC si de indemnizatia lunara, trebuie ca in ultimul an anterior datei nasterii copilului sa fi realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului.
Pentru a beneficia de concediu si indemnizatie de maternitate, asigurata trebuie sa aiba un stagiu de cotizare de minim 1 luna realizat in ultimele 12 luni anterior primei zile de concediu medical inscrise in certificatul medical.