Am preluat spre ``analiza``o firma care si-a reluat activitatea dupa o perioada de suspendare de 2 ani .A depus actele de reluare a activitatii , la ONRC,in iulie , iar certificatul nou a iesit in august.Dilema mea contabila este urmatoarea:
A emis facturi incepand cu iunie si pana la zi,iar incasarile pentru aceste facturi s-au realizat prin cont in septembrie...Logic si legal este sa nu tin cont de facturile emise inainte de reluarea activitatii(care ar fi.. iulie sau august?), dar cum inregistrez extrasul de cont din septembrie , in aceasta situatie?
Va multumesc tuturor pentru ajutor...chiar daca poate vi se pare ceva pueril...
Sunt in total de acord cu dumneavoastra...dar ajutati-ma cu un sfat acum,va rof frumos.Ce fac...nu tin cont de ele si inregistrez doar ce este de la data cand a iesit certificatul nou cu reluarea activitatii?...Multumesc anticipat....este o situatie cu care nu m-am mai intalnit pana acum...si chiar vreau sa-l ajut ...
@andreitulea
Nu p;oate anula facturile, deoarece acestea au ajuns cu siguranta la societatile care au achizitionat marfurile respective. Acestea au fost inregistrate in contabilitate, iar lunar la inchidere, se face balanta.
@freenicos
Exista si facturi de achizie de marfuri in acea perioada?
Am sa ma interesez sa vad cum se poate rezolva situatia Dvs.
Multumesc pentru ajutor...nu..nu are achizitii in aceasta perioada(are activ.de prest.serv)Mai nou am aflat de la Anaf ca era declarata inactiva....am facut deja toate hartiile ptr reactivare .O nebunie...Deci oricum solutia cu fact emise in perioada respectiva(suspendare...si mai rau inactiva)...imi trebuie...