avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 743 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Decizie de declarare in inactivitate primite de la ANAF
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Decizie de declarare in inactivitate primite de la ANAF

Buna ziua,
Va rog mult sa ma ajutati intr-o problema.
Ca urmare a unei decizii de declarare in inactivitate primite de la ANAF incepamd cu data de 07.10.2022 , motivatia declararii în inactivitate fiscala : durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata ,am procedat la schimbarea sediului social. Am rezolvat aceasta problema la Registrul Comertului si am obtinut un nou certificat de inregistrare cu data de 17.10.2022, urmand sa se rezolve si din punct de vedere fiscal.
Ca urmare a acestui fapt am fost anuntati si de decizia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoare adaugata deci a fost anulat si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.incepand cu data de 07.10.2022.
Ni s-a spus ca procedura de reactivare dureaza cam doua saptamani, deci in aceasta perioada de timp, pana la rezolvarea problemei nu vom fi platitori de TVA .Mentionez ca pana in data de 07.10.2022 am functionat pe vechiul sediu social, deci am avut si cod de TVA.
Suntem o firma care presteaza servicii , avem in locatie magazine. La sfarsitul fiecarie luni ne este facturata in numele nostru factura reprezentand salarii plus un bonus, toate cu TVA. Stiu ca trebuie sa ne fie facturate in continuare facturile cu TVA, eu nu am voie sa imi deduc TVA-ul, dar va trebui sa inregistrez facturile si sa platesc TVA-ul pe care il voi declara prin declaratia 311.
Ce va face firma partenera care nu isi poate deduce TVA-ul si nici cheltuielile.
Eu pot sa inregistrez veniturile ?
Cum am putea sa rezolvam aceasta problema pana la intrarea in legalitate.
Pana in data de 07.10.2022 eu va trebui sa depun decontul de TVA pt doua facturi , una cu TVA si cealalta cu o suma mica de TVA de la doi furnizori?
Cum fact cu declaratia 394 ?
Va multumesc .

Ultima modificare: Joi, 27 Octombrie 2022
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: albu.andrei1985 , utilizator 10:18, 27 Octombrie 2022
Pentru luna OCT veti depune un decont de TVA cu operatiunile din 01.10-07.10.2022 si D394 pt operatiunile din aceesai perioada.

Pentru toate facturile emise cu TVA de dupa 07.10.2022 va trebui colectat TVA prin D311 si platit la bugetul de stat.
Beneficiarii nu vor avea drept de deducere pt aceste facturi ( TVA si cheltuiala ) .

Ei isi vor putea deduce TVA de pe aceste facturi dupa obtinerea de catre dvs a codului de TVA .

"ART 11 CF (6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite în România, declarați inactivi conform Codului de procedură fiscală, care desfășoară activități economice în perioada de inactivitate, sunt supuși obligațiilor privind plata impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale obligatorii prevăzute de prezentul cod, dar, în perioada respectivă, nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor și a taxei pe valoarea adăugată aferente achizițiilor efectuate. În cazul înregistrării în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12), persoana impozabilă își exercită dreptul de deducere pentru achizițiile de bunuri și/sau servicii efectuate în perioada în care a avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, prin înscrierea taxei în primul decont de taxă prevăzut la art. 323 depus după înregistrare sau, după caz, într-un decont ulterior, chiar dacă factura nu cuprinde codul de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile. După înregistrarea în scopuri de taxă conform art. 316 alin. (12), pentru livrările de bunuri/prestările de servicii efectuate în perioada în care au avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, contribuabilii emit facturi în care înscriu distinct taxa pe valoarea adăugată colectată în perioada respectivă, care nu se înregistrează în decontul de taxă depus conform art. 324. În situația în care inactivitatea și reactivarea, potrivit Codului de procedură fiscală, sunt declarate în același an fiscal, cheltuielile respective vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, începând cu trimestrul reactivării. În cazul în care inactivitatea, respectiv reactivarea sunt declarate în ani fiscali diferiți, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul/anii precedent/precedenți celui în care se înregistrează sunt luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se referă acestea și depunerea unei declarații rectificative în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală, iar cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul reactivării vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, începând cu trimestrul reactivării. Norme metodologice

(7) Beneficiarii care achiziționează bunuri și/sau servicii de la persoane impozabile stabilite în România, după înscrierea acestora ca inactivi în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați conform Codului de procedură fiscală, nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor și a taxei pe valoarea adăugată aferente achizițiilor respective, cu excepția achizițiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită și/sau a achizițiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului, potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare. În cazul înregistrării în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) a furnizorului/ prestatorului, beneficiarii care au achiziționat bunuri și/sau servicii în perioada în care furnizorul/prestatorul a avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat își exercită dreptul de deducere a TVA pentru achizițiile respective, pe baza facturilor emise de furnizor/prestator conform alin. (6), prin înscrierea taxei în primul decont de taxă prevăzut la art. 323 depus după înregistrarea furnizorului/prestatorului sau, după caz, într-un decont ulterior. În situația în care inactivitatea și reactivarea furnizorului, potrivit Codului de procedură fiscală, sunt declarate în același an fiscal, beneficiarul va lua în calcul cheltuielile respective la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, începând cu trimestrul reactivării furnizorului. În cazul în care inactivitatea, respectiv reactivarea furnizorului sunt declarate în ani fiscali diferiți, beneficiarul va lua în calcul cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul/anii precedent/precedenți celui în care se declară reactivarea, pentru determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se referă acestea și depunerea unei declarații rectificative în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală, iar cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul declarării reactivării vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, începând cu trimestrul declarării reactivării."
Va multumesc mult .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inactivitate fiscala societate neplatitoare de tva. mihalea223 mihalea223 Buna seara, Firma mea a fost declarata inactiv fiscal din 2013, in prezent actele sunt in derulare si urmeaza sa cerem reactivarea fiscala. Intrebarea este ... (vezi toată discuția)
Neplatitoare de tva, depundere d300 in zero anamaria88 anamaria88 Am o firma care nu a avut activitate o perioada de timp si cei de la anaf ne-au trecut din oficiu pentru depunere in zero a D300, de la platitor de tva la ... (vezi toată discuția)
Reactivare platitor tva hanganumagdalena hanganumagdalena O societatea care nu a efectuat operatii economice in sfera TVA intr-o perioada de 6 luni consecutive, si i-a fost anulata din oficiu inregistrarea in ... (vezi toată discuția)