avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 614 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Neacordarea primei de nastere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Neacordarea primei de nastere

Sunt medic,am nascut in urma cu 4,5 luni si mi se refuza acordarea primei de nastere de catre unitatea angajatoare(spital)pe motiv ca nu este semnat contractul colectiv de munca la nivel de ramura sanitara.Am depus o cerere iar raspunsul, negativ, l-am primit dupa o luna, cu o zi inainte sa raman in concediu pentru crestere copil.Acum ma gandesc ca ma vor refuza spunandu-mi ca e prea tarziu.Deasemenea mi s-a spus ca niciodata nu au acordat o asemenea prima niciunei angajate.Din cate am citit ccm la nivel national sta la baza oricarui alt ccm si este aplicabil daca nu exista ccm la nivelul ramurii sau uitatii respective.Poate cineva sa ma ajute sa inteleg?Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:47, 6 Octombrie 2008
Din cate stiu, joi, 4 septembrie 2008, la sediul Ministerului Sanatatii Publice s-a semnat "Contractul Colectiv de Munca la Nivel de Ramura Sanitara pe Perioada 2008 - 2010".

Potrivit Codului Muncii, art. 247, in cazul în care la nivel de angajator, grup de angajatori sau ramură nu există contract colectiv de muncă, se aplică contractul colectiv de muncă încheiat la nivel superior.
Conform art. 51 lit.c din CCMN, in afară de ajutoarele prevăzute de lege, la care au dreptul, salariaţii vor beneficia şi de
un salariu mediu pe unitate, plătit de aceasta mamei, pentru naşterea fiecărui copil; dacă mama nu este salariată, soţul acesteia beneficiază de plata unui salariu mediu pe unitate;