Am o firma de consultanta tehnica si sunt de profesie inginer ,va rog sa ma lamuriti daca ma pot angaja la propria firma cu carte de munca la care sunt asociat unic si administrator si pe ce meserie(functie)din COR intrucat la ITM ma cam plimba ca nu se poate sau am dat eu peste o persoana care nu are habar.
Va rog daca se poate si o baza legala
Multumesc anticipat
Citind despre drepturile pe care le are un administrator in propria societate, pe acest site, am aflat si eu ca intr-adevar, se poate ca asociatul unic sa fie si administrator si salariat. INSA EXISTA O PROBLEMA INTRE PARTILE SEMNATARE!
De o parte sunt eu persoana juridica, de cealalta parte sunt eu, salariatul. Partile se suprapun. Exista un clar conflict de interese!
Haideti sa va spun eu acum niste lucruri economice care inclina balanta inspre divident:
Un salariat plateste la stat CAS, CASS, SOMAJ, IMPOZIT PE VENIT
Firma plateste pentru acelasi salariat CAS, CASS, SOMAJ, FNUASS, FOND DE RISC, FOND DE ACCIDENTE, etc.
Altfel spus, la un salariu pe cartea de munca de 400 de lei, se platesc la salariat 280 lei si, la stat, 231 lei (parte salariat, parte firma). TOATAL=511 lei.
Calculati dvs procentele
Domnul de mai sus, daca alege varianta DIVIDEND are de platit 16% din suma retrasa. In cest caz 511 lei. 511 leix16%=81.76 lei IMPOZIT, rest de plata in mana: 429.76 lei!
Avem pe de-o parte 280 lei, de cealalta parte, 429.76 lei! NET!
Continuam cu calculele:
Statul foloseste banii pentru sistemul de sanatate (platim spaga cand mergem la doctor), pentru pensie (se stie ca sunt administartori infecienti), pentru somaj (ne da 400 de lei pe luna somaj!!!)
De ce sa nu folosesc eu diferenta dintre venituri, adica 429.76-280=149.24 lei pentru a-mi cumpara servicii de pensie privata sau sanatate? DE CE? Atunci am pensie SIGURA, SERVICII MEDICALE DE CALITATE! Inmultiti cu 10 sa vedeti ce iese!