avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 543 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... SALARIU IMPUTERNICIT SI PRESEDINTE DE ASOCIATIE
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

SALARIU IMPUTERNICIT SI PRESEDINTE DE ASOCIATIE

Buna ziua,am si eu o mare problema:avind in vedere faptul ca imputernicitul si presedintele nu se ocupa de nimic in asociatie,am decis sa imi fac bransament separat la apa si la gunoi,iar eu la asociatie nu mai platesc decit femeia de serviciu si lumina pe scara;i-am anuntat ca nu le mai platesc salariu deoarece pt mine nu fac niciun serviciu,iar eu am avut ghinionul sa-mi trebuiasca o adeverinta din care sa reiasa ca am ,sau nu am datorii la asociatie iar acestia nu au binevoit sa-mi elibereze adeverinta invocand faptul ca nu am platit salariul imput.si presed.si mi-au spus ca daca le dau suma de 20lei adica salariul,imi vor da adeverinta.Ce pot sa fac eu in acest caz,deoarece nu mi se pare corect ceea ce fac ei?Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:28, 9 Noiembrie 2011
Nu stiu la cine faceti referire cu " imputernicitul ".
Chiar daca nu ar sta nimeni in apartament sunteti obligat prin lege sa contribuiti ca parte indiviza din asociatie la cheltuielile asociatiei .

Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.

In acest caz nu va ramane decat sa va platiti datoria fata de asociatie si dupa aceea cum v-au promis va dau si adeverinta .

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/art...
@carlaelena,
Daca o sa va faceti bransament separat, ceea ce intr-un bloc este imposibil din punct de vedere tehnic (o sa va explic daca vreti), tot o sa ramaneti cu apartamentul in acel bloc. Apartamentul dv mai are comun si terasa blocului si casa scarii si usa de intrare in bloc si, si, si.
Apoi, asa cum spuneti, o sa platiti numai anumite cheltuieli (femeia de serviciu si lumina pe casa scarii), dar unde faceti aceste plati? La asociatie, nu!? Pai cine va incaseaza? Un administrator sau un casier. Cine face calculele, cine le verifica, cine intocmeste situatiile contabile, cine achita furnizorul de energie electrica...? Cei din conducerea si administrarea asociatiei. Si-acestia trebuiesc platiti de dumneavoastra ca si de fiecare proprietar.
Asa ca, logic, nu aveti cum sa beneficiati de niste servicii pe care nu vreti sa le platiti.
Ca un exercitiu (dar nu exclud sa-l puneti in practica), presupuneti ca de maine sunteti dumneavoastra presedinte sau administrator sau cenzor sau casier... Oare o sa munciti, sa rezolvati problemele asociatiei (calcule, liste, plati, incasari, procese, sesizari, penalizari, reparatii,..) fara sa fiti platit!?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Trebuie sa platesc salariile de la asociatia de proprietari, daca am cerere ca nu mai locuiesc la adresa respectiva? Danuta_aga Danuta_aga in luna aprilie am facut cerere sa fiu scoasa de la cheltuielile asociatiti de proprietati( apa, curent, salubritate), motivul a fost faptul ca ne-am mutat in ... (vezi toată discuția)
Repartizarea cheltuielilor comune la as.de proprietari noane noane Am un apartament in care nu locuieste nimeni ,si lunar apar cu cheltuieli la asociatie pentru lift,lumina pe scara,curatenie si culmea sumele sunt egale pentru ... (vezi toată discuția)
Calcul administratie Buzdugan65 Buzdugan65 Cum se calculeaza suma platita pentru salariul administratorului de bloc ,cea datorata femeii de serviciu la suprafata apartamentului sau la numarul de ... (vezi toată discuția)