avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pot beneficia de pensie de invaliditate?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pot beneficia de pensie de invaliditate?

sunt inginer si am o vechime totala de 32 ani (cotizatie).
sunt bolnav de diabet tip II de 4 ani, am tensiune arteriala mare, colesterolul mare, vasele inimii 65% infundate, nu am deocamdata nici un stend montat, probleme mari cu vederea si as dori sa ma pensionez de boala pentru fac fata serviciului cu greu fiind foarte stresant.
as vrea sa imi puteti spune ce sanse de pensionare am.
va multumesc
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 16:43, 19 Noiembrie 2011
Legea 263/2010

Pensia de invaliditate
Art. 68. -(1) Pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care si-au pierdut total sau cel putin jumatate din capacitatea de munca, din cauza:
a) accidentelor de munca si bolilor profesionale, conform legii;
b) neoplaziilor, schizofreniei si SIDA;
c) bolilor obisnuite si accidentelor care nu au legatura cu munca.


H.G.257/2011

A. Procedura de incadrare in grad de invaliditate

Art. 81
(1) Evaluarea capacitatii de munca, in vederea stabilirii gradului de invaliditate, se face la cererea persoanei interesate, de catre medicul specializat in expertiza medicala a capacitatii de munca, din cadrul CNPP, denumit in continuare medic expert al asigurarilor sociale.
(2) Pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) din lege, evaluarea capacitatii de munca, in vederea stabilirii gradului de invaliditate, se face la cererea comisiei de la nivelul unitatii din care face parte, care poate fi sesizata si de catre persoana interesata, sau, in cazul persoanelor trecute in rezerva, la cererea persoanei interesate, de catre comisiile de expertiza medico-militara de pe langa spitalele din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala.