avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 684 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxare abuziva energie electrica. Neputinta de ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxare abuziva energie electrica. Neputinta de implicare legala a OPC. Neimplicarea ANRE

Adevarul este ca nici nu stiu unde sa incadrez aceasta problema.

Inainte de a incepe povestea trebuie sa clarific un lucru pe care l-am aflat din cauza acestei probleme:
Exista Operatorul 1 care produce energie electrica si exista Operatorul 2 care transporta/furnizeaza in retea energia electrica.
Pornind de la aceste date principale ale problemei, se promoveaza asiduu aruncarea pisicii …
(cf regulilor forumului nu-i mentionez pe cei 2 opertaori in clar, dar sunt cei clasici)

In luna iunie am constatat un consum inregistrat pe contor de 3500kW (treimii cincisute) la o gospodarie familala cu un consum mediu de 200-250kW.
Am facut reclamatie la Enel si au venit dupa 40-45 zile sa schimbe contorul si l-au predat Serviciului de metrologie
Dupa ce l-au schimbat s-a inregistrat un consum mediu de 150-200kW ceea ce este normal.
Cam dupa 60 de zile a venit prima constatare de la Metrologie cu verdictul clar "Contor defect"
Eh... de aici incepe nebunia.
In fiecare saptamina primeam somatii de plata pentru vechiul debit inregistrat.
In acel moment am facut si eu sesizari, dupa sesizari asupra situatiei create si ca pretind bani abuziv.
Acum o saptamina am fost instiintati de catre Operatorul 2, si citez "Prin certificatul metrologic se constata contorul defect, dar se dispune recuperarea soldului creat anterior schimbarii contorului in val de 2489lei. In cazul in care nu achitati vom dispune imediat incetarea furnizarii de energie electrica catre dvs."; culmea, mai ataseaza si contra-expertiza de constatare metrologica in care se constata deasemeni contor defect.

Ieri am primit inca o adresa de la Operatorul 1, si citez intreaga adresa:
"Operatorul de retea (Operatorul 2) stabileste cantitatea de energie necesar a fi incasata in cazul defectarii unui contor electric. Conform buletinului de verificare metrologic nr. ... , contorul cu seria/nr. ....... ESTE DEFECT, DAR operatorul de retea (2) a decis ca intreaga cantitate de energie electrica inregistrata de acest contor trebuie achitata de dvs."

Cum am primit aceasta adresa am sunat la OPC, care s-au scuzat si mi-au spus ca ei nu au nici o autoritate asupra celor care lucreaza in domeniul energetic, ca din acest motiv au pierdut procese cu cazuri clare de abuz si sa fac bine sa sun la ANRE (Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei).
Acolo sun incontinuu sa intreb care sunt procedurile, DAR nu raspunde nimeni 021/3033823.

Acum intreb si eu daca un aparat care masoara este defect, pe ce baza se stabileste taxarea, cand timp de 4 ani de zile nu a existat un consum mai mare de 350kW (pe perioada de iarna).
De ce eu trebuie sa platesc pierderile lor de retea sau pentru incapacitatea lor de a servisa o retea?

Cum ar trebui sa actionez cand cei care ar trebui sa reglementeze situatia nu pot fi contactati ?

Cum pot anula aceasta decizie si sa-i oblig sa-si revizuiasca decizia?
Eu vrea sa platesc cat am consumat, nu cat imi impun ei ca sa le acopar si pierderile lor.

Factorii de decizie pot fi pusi sa raspunda solidar cu decizia luata?

Cum putem stopa aceste abuzuri?

Care sunt pasii legali de urmat?

Astept cat mai curand solutii si sfaturi folositoare si aplicabile, mai ales de la cei care au fost implicati in acest tip de cazuri
Cel mai recent răspuns: mariana_en , utilizator 16:23, 25 Noiembrie 2011
halucinant. altceva nu pot spune. din pacate, cum baietii au regim de monopol, nici nu putem plimba traista la alt magar.
din pacate trebuie platita suma si recuperata dupa aia in instanta. sau, cum astia n-au minte multa, o sa stati fara curent.
despre anpc nu stiu ce sa zic; luni ma duc sa vad care e treaba. in weekendul asta trebuie sa-mi fac lectiile (studiat legislatia etc)
la mine patania nu e asa serioasa, desi e enervanta..m-am trezit cu notificare de debransare pt ca n-as fi platit 2 facturi: una de 3 lei si una de 2. intarziere la plata...102 zile. evident ca facturile alea nu le-am vazut in viata mea. plus ca, atunci cand platesc, rotunjesc intotdeauna, ca automatul nu-ti ia 30 de bani. maruntisul ala nu se scade din nici o factura, evident.
acu zece minute m-a sunat mama...aceeasi poveste: ea are 2 facturi de 1 leu. astia-s cazuti in cap...dar pentru astia cativa lei trebuie sa te plimbi pe la banca, sa umbli de bezmetic sa cauti un fax...ca la nr. de tel de-l dau ei suna toata tara..sa-i contactezi on-line n-ai cum, si la info clienti e o coada de 100 de persoane, la fel de multumite ca mine..
nu pot sa risc debransarea, ca sunt patita: acu vreo 4 ani m-am trezit cu curentul taiat, fara somatie, fara nimic; somatia a venit dupa 2 zile; cica nu platisem o factura (nici n-o primisem). si erau 43 de grade afara...frigider, AC, copil de cateva luni...distractie maxima. Dupa ce am platit tot ce-au cerut (debransare, rebransare, penalitati etc), a venit si surpriza: va reconectam in 3-4 zile, ca n-avem echipa. recunosc, pe-asta am rezolvat-o romaneste (adica l-am sunat pe sef). in 15 min era rezolvata treaba. deci se poate.
oricum din cate stiu eu, anpc-ul poate sa-i amendeze. poate promova si actiuni in instanta in numele consumatorului. probabil aici au pierdut. dar, in ce va priveste, o actiune in instanta pentru recuperarea banilor ar avea sanse. din pacate, cere timp si nervi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Abuz din partea cez INTERFUN INTERFUN Buna ziua! Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat ! Am un mic magazin intr-o comuna din Teleorman.Pe 10.12.2010 am simtit un miros puternic de cablu ars si am ... (vezi toată discuția)
Perioada neacoperita in facturarea energiei electrice monamour monamour Buna ziua, Ma confrunt cu o situatie putin bizara, ciudata si de neinteles, cel putin pentru mine. Am o garsoniera in carelocuiesc socrii mei, ambii ... (vezi toată discuția)
Contestare proces verbal e-on andreivio andreivio Buna ziua, La locuinta personala am avut un control de la E-on, in iulie anul trecut, care a constatat ca la contor nu existau doua sigilii. Mi s-a explicat ... (vezi toată discuția)