avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 521 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general fonduri europene
Discuție deschisă în Contabilitate în general

fonduri europene

Buna ziua,am urm problema:Am apelat la o firma pentru accesarea de fonduri europene.O data la 3 luni firma imi factureaza servicii de consultanta pe o suma destul de mare.Am inteles ca a fost aprobat dosarul si urmeaza sa ne intre banii.Intrebarea este facturile de consultanta sa le inregistrez pe cheltuieli si aceste cheltuieli sunt deductibile?
Cel mai recent răspuns: anitsirc , utilizator 14:36, 13 Decembrie 2011
firma de consultanta va factureaza ceea ce ati negociat cu ei, conform contractului.Nu poate fi o suma mai mare decat ati stabilit de la inceput.Cheltuiala este deductibila fiscal, dar nu este o cheltuiala eligibila ( nu o recuperati prin fondurile solicitate)
In majoritatea proiectelor cu finantare europeana, in ghidul solicitantului, la cheltuieli eligibile, este inclusa activitatea de consultanta in management.
Este specificata exact suma maxima eligibila sub forma de procent din valoarea totala a proiectului. (Exemplu maxim 8% din valoarea totala a proiectului).
Conditia ca suma sa fie eligibila si deductibila din finantarea primita este ca, in momentul intomirii contractului cu firma care va scrie proiectul, in contract sa fie scris "plata se va face in momentul finantarii proiectului".
Ceea ce dvs. ati platit inainte de finantarea proiectului, nu puteti include in proiect.

Este normal sa acordati o suma in avans, pentru scriere aproiectului, indiferent ca proiectul va fi sau nu finantat.
Firma care va scrie proiectul nu va poate garanta ca veti primi finantare, va ofera sprijin in scrierea proiectului, respectand ideea dvs.

Pe site-ul finantatorului puteti verifica daca proiectul dvs. a fost sau nu aprobat.
Banii va vor fi acordati in transe, pe masura cheltuielilor efectuate de dvs. in avans.

Plata, catre cei care v-au scris proiectul, o faceti dupa criteriile din contractul pe care l-ati semnat initial.
Daca ati semnat contractul, inseamna ca ati citit, inainte de a semna, tot ce este scris si ati fost deacord.

Cititi daca in contract este specificat, ca firma care a scris proiectul, se va ocupa si de managementul, implementarea si evaluarea proiectului. Unele proiecte pentru a fi eligibile, trebuie sa aiba in echipa de implementare si un manager de proiect calificat (propriul angajat sau firma care a scris proiectul).
Daca da, atunci veti primi in continuare facturi de la ei, dar cereti sa va asiste si in realitate cu implementarea proiectului.

Cititi ghidul solicitantului, proiectul sau contractul pe care l-ati semnat.
Ultima modificare: Marți, 13 Decembrie 2011
anitsirc, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Finantare nerambursabila ContSters109653 ContSters109653 Am o societate care a solicitat , in baza unui proiect , fonduri FEARD. Cheltuielile cu proiectul ( PROIECTARE / TEREN CONSTRUCTIE ...)au fos asa de mari , ... (vezi toată discuția)
Gradinita particulara Anca_Topor Anca_Topor Buna ziua, As vrea sa demarez o afacere in domeniul gradiniteleor private. Suntem 10 asociati, avem teren si ne gandim sa construim o cladire care va fi ... (vezi toată discuția)
Infiintare azil de batrani just.rain just.rain buna ziua, m-ar interesa daca este posibila accesarea de fonduri nerambursabile pentru infiintarea unui azil de batrani in mediul rural. mentionez ca momentan ... (vezi toată discuția)