Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
este permisa incarcarea-descarcarea (cu macaraua portuara)a bustenilor in navele maritime ,pe timp de noapte?. aceasta operatiune era interzisa inainte de 1989, era considerata ca fiind extrem de periculoasa (folosirea oamenilor pe stivele de lemne care depasesc 8-10 m inaltime, vizibilitate redusa etc). va multumesc anticipat.
Inainte de 89, multe erau si acum nu mai sunt. Eu am lucarat la ICCHIM, institutul de chimie al tovarasei. Stiu ca aveam cabinet de PM, si dadeam examen acolo pe categorii- laboranti, tehnicieni, ingineri, pe care le luam tare in serios. Daca nu luai ex. iti scadea o treapta de salarizare.
Ei, dar acum suntem in democratie si in ec. de piata.
Trebuie sa existe SIPP in organizarea portului. Daca s-au elaborat si aprobat instr. proprii cu lucru pe timpul noptii, si s-a raportat si la ITM, e legal
Se presupune ca macaragiu este autorizat si instruit ssm, ca lucratorii care descarca, la fel sunt bine instruiti si supravegheatide conucatorul LM, au echip. de protectie.
Dar ceasul rau nu-l stie nimeni cand vine !
Responsabilitatea pentru efectuarea unei operatii cu un asemenea risc se imparte intre seful locului de munca, macaragiu si legatorii de sarcina. Atata timp cat acestia vor respecta strict prevederile legale accidentele vor fi evitate.
Am sa va dau cateva exemple de prevederi legale care tr respectate.
Art. 3.2.2. din Anexa nr.2 a HG 1146/2006 privind cerintele minime pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor care utilizeaza la locul de munca echipamente de munca
„In timpul utilizarii unui echipament de munca mobil folosit pentru ridicarea sarcinilor neghidate trebuie sa fie luate masuri adecvate pentru a se preveni bascularea, rasturnarea si, daca este cazul, deplasarea si alunecarea acestuia. Trebuie sa fie verificata executarea corespunzatoare a acestor masuri.” Adica trebuie sa existe instructiuni clare cum se desfasoara intreaga operatie si o persona care sa supravegheze respectarea instructiunilor atat de legatorii de sarcina cat si de macaragiu.
Sau cel mai explicit in Prescriptii Tehnice ISCIR PT R 1-2010 Masini de ridicat (macarale, mecanisme de ridicat, stivuitoare,etc) aprobate prin ordinul 1.404/2010.
Art 130 unde sunt prevazute obligatiile si responsabilitatile legatorului de sarcina ex.
„Legatorul de sarcina are urmatoarele atributii principale:
(....)
- sa lege obiectele de lungime mare in cel putin doua puncte spre a evita balansarea;
- sa execute astfel legarea incat sarcina sa nu se poata deplasa, aluneca sau roti dupa ce este ridicata, iar legatura sa nu iasa din carlig; sa nu lase obiecte libere pe sarcina suspendata;”
Obligatiile macaragiului in timpul lucrului sunt mentionate in art.121 si altele pe care le gasiti in PT R 1-2010
In ceea ce priviste faptul ca se lucreaza noaptea cu vizibilitate redusa nu este in regula, se incalca urmatoarele articole din:
HOTÃRÂRE nr. 1.091/2006 ANEXA 1, Art 21.2. Locurile de munca în aer liber trebuie sa fie iluminate corespunzător cu un sistem de iluminat artificial, dacă lumina naturala nu este suficienta.
21.3. Când lucrătorii sunt angajaţi la posturi de lucru în aer liber, astfel de posturi de lucru trebuie sa fie amenajate pe cat posibil astfel încât aceştia:
a) sa fie protejati impotriva condiţiilor meteorologice nefavorabile şi, dacă este necesar, impotriva caderii obiectelor;
(......)
c) sa isi poată părăsi posturile de lucru rapid în eventualitatea vreunui pericol sau sa poată primi rapid asistenta;
d) sa nu poată aluneca sau cădea.