Buna seara
Este vorba despre evidenta contabila la o intreprindere individuala platitoare de tva.
M-ar interesa urmatoarele in legatura cu o autoutilitara pentru care s-a incheiat contract de comodat GRATUIT(art1561 cod civ) ,comodatarul(cel ce a inchiriat) urmand sa plateasca:
*impozit anual
*RCA
*taxe de drum
*reparatii - service
*intretinerea masinii (schimb ulei, etc.)
*taxele de la verificarea tehnica
acestea fiind specificate in contract.
1.Prima intrebare este daca in cazul de fata (fara chirie) ,se pot inregistra si scade aceste cheltuieli din profit.(sau care dintre ele se pot scade)
2.In "jurnalul de cumparari" cum se trece RCA-ul deoarece acesta nu are TVA-Este o solutie ca valoarea totala a rca-ului sa se adune doar la baza de impozitare in registrul pentru cumparari?
Va rog un raspuns cat de repede posibil
va multumesc
Da ,sunt cheltulieli pe care le puteti inregistra pe firma,mai ales daca sunt specificate in contract toate pe care le-ati enumerat.
Cele care nu au TVa le inregistrati la valoare toatala ca si baza si total de plata..in jurnal de cumparari la scutite..
multumesc doamnei Iulia pentru raspuns
as mai avea nevoie de o precizare:
jurnalul pentru cumparari are 26 coloane ,trebuie sa trec valoarea rca in sectiunea"achizitii de bunuri din tara si din import scutite" la rubrica Achizitii intracomunitare de bunuri-->pentru nevoile firmei-->scutite(coloana 23)?
acea suma se v-a aduna la totalul bazei de impozitare a paginii respective?
Ar mai fi ceva:
suma de pe polita de asigurare este de 763 lei(Asirom),iar chitanta este de 469,2 lei reprezentand prima rata -iar a doua rata in val. de 293.80 lei conform contractului :
Art.3. Conform sistemului de corectie a primei de asigurare notificat CSA, Rata a II -a reprezinta corectia totala a primei de asigurare de baza si se suporta de catre Asiguratorul RCA .(acest lucru reprezinta o oferta a asiguratorului)
in concluzie eu am o polita in val de 763 lei iar eu am platit-o integral conform ofertei cu suma de 469,2 lei-ce valoare trebuie sa trec in jurnalul pentru cumparari 763 sau 469,2.Corect ar fi 469,2 caci apoi iese diferenta la registrul de incasari si plati.
Va multumesc