Ma confrunt cu urmatoarea problema.
Un operator bilete avion mi-a cerut viramentul unei sume de bani in schimbul unei modificari unui bilet, solicitand si dovada platii. La plata sumei am replicat printr-un email mentionand ca am platit (fara sa trimit o dovada a platii). Surpriza neplacuta a fost constatarea ca biletul nu fusese modificat.
Intrebare: ce statut juridic are dovada platii? La urma urmei, nu am acces la contul celui caruia virez suma de bani, plata este vizibila doar beneficiarului banesc. Sunt indreptatit sau nu sa reclam aceasta situatie? Mentionez ca am pierdut dreptul de a utiliza acel bilet deoarece nu m-am prezentat in ziua imbarcarii - nefiind anuntat ca data biletului nu fusese modificata.
Nu ati respectat ceea ce v-a cerut operatorul, nu pot sa apreciez ce sanse aveti sa reusiti.
In primul rand trebuie sa incercati sa rezolvati cu firma respectiva si sa aratati ca le-ati virat banii. Cred ca banii solicitati pentru modificarea datei zborului ar trebui sa ii primiti inapoi fara prea multe formalitati, insa in privinta pretului biletului am indoieli.
Insa puteti incerca: daca aveti dovada ca v-a fost solicitata acea suma de bani pentru modificarea datei zborului (mail, de exemplu) si dovada depunerii in contul firmei a sumei respective, aveti elementele necesare sa faceti reclamatie.
Normal ca nu aveti acces la contul lor, dar orice suma care le intra are precizata sursa si scopul pentru care s-a platit. Scrieti pe reclamatie numarul de cont, data la care ati platit pentru modificarea ceruta si sucursala bancara de la care ati efectuat plata.
Pe prima pagina aici, in forumul Protectia consumatorului este un mic ghid de intocmire a unei reclamatii.
Decizia ANPC a fost aceea ca operatorul a procedat corect. Din punctul meu de vedere, nu am fost anuntat ca modificarea nu a avut loc intrucat operatorul nu a facut verificarea platii. Drept urmare a fost un NoShow. Dupa 2 luni cand am vrut sa folosesc datele modificate, am fost indrumat de agentie pentru stabilirea exacta a datelor. Dupa inca o luna am fost anuntat ca de fapt biletul fusese anulat pe motiv de NoShow.
Ma interesa in ce conditii trimiterea confirmarii de plata fara a atasa dovada este corecta.
Este un serviciu pentru care am platit modificarea iar suma totala pierduta este considerabila.
Operatorul, ca persoana, nu poate verifica daca ati facut plata - treaba lui este sa vanda.
Daca dvs. ii trimiteati dovada platii la banca, acolo era numele dvs. si scopul pentru care ati facut depunerea iar el opera modificarea ceruta.
Din moment ce vi s-a spus sa faceti acest lucru, clar ca nu exista comunicare intre contabilitate, care au evidenta platilor facute in contul firmei, si cei de la vanzare - au transferat obligatia in sarcina clientului.
Pe de alta parte, cred ca ati putea invoca faptul ca ati anuntat ca ati platit diferenta dar ati omis sa puneti dovada - daca operatorul ar fi cerut informatii de la contabilitate ar fi aflat ca ati platit.
Sau putea sa va raspunda la mail si sa va aminteasca de dovada...
Eu as face reclamatie pentru recuperarea diferentei.