avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Modificare zbor Wizz Air
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Modificare zbor Wizz Air

Buna ziua.
În data de 11.03.2018 am cumpărat un bilet de avion dus-întors pe ruta Bucureşti-Lisabona, pentru perioada 24.05.2018-29.05.2018.
În data de 11.04.2018 am primit un e-mail de la compania Wizz Air prin care eram informată că zborul a fost modificat şi am 4 opţiuni:
1. 26.05.2018-29.05.2018 ( în loc de 6 zile, vor fi 4 zile)
2. vă credităm valoarea integrală a plății dumneavoastră pentru un anumit zbor (și pentru zborul de întoarcere, dacă este cazul), plus 20% din tariful plătit pentru zborul respectiv, direct în Contul dumneavoastră WIZZ
3.vă rambursăm suma totală plătită pentru zborul respectiv, iar dacă este cazul, și pentru zborul de întoarcere (inclusiv taxele și costurile) prin transfer bancar sau pe cardul utilizat în timpul procesului de rezervare
4.Puteți rezerva din nou un alt zbor pe aceeași rută sau, dacă este necesar, pe o rută comparabilă într-un interval de 14 zile înainte sau 30 de zile după data de plecare programată a zborului inițial (în funcție de disponibilitatea locurilor)
Am sunat la nr. de telefon 0903760105 cu tarif 0,62 eur/minut deoarece nicio opţiune nu este acceptabilă pentru mine.
Pe site-ul de la Wizz Air se menţionează "Pentru pasagerii care ne contactează cu privire la serviciile de asistență specială sau pentru cei ale căror zboruri au fost modificate, nu se percepe taxa pentru tranzacții prin Centrul telefonic". Am întrebat persoana de la telefon dacă acel apel va fi taxat şi mi-a răspuns că nu ştie. Am verificat pe telefon şi am fost taxată cu 7,51 EUR.
Am deja cazare la hotel pentru perioada 24.05.2018-29.05.2018 motiv pentru care am solicitat ca plecarea să rămână pentru data de 24.05.2018.Am verificat şi există un zbor în data de 24.05.2018 la compania TAP PORTUGAL dar costul biletului este de 558,32 EURO.
În data de 11.03.2018 când am cumpărat biletul de la Wizz Air costul biletului era de 118EURO la TAP PORTUGAL.
Dacă optez acum pentru restituirea sumei plătite în 11.03.2018 (150 EUR) nu am cum să achiziţionez acum un bilet la acelaşi preţ, deoarece preţurile biletelor au crescut foarte mult.
Am explicat persoanei de la telefon aceste aspecte dar mi-a spus că dacă vreau să accept opţiunile oferite bine dacă nu este alegerea mea.
Aş dori să ştiu ce drepturi am în această situaţie şi unde să mă adresez.
Nu aş dori să renunţ la concediu deoarece am planificat din timp acest concediu fiind singura perioadă în care pot să merg.
Dacă există acel zbor la compania TAP PORTUGAL se poate să fiu redirecţionată spre acel zbor, pe cheltuiala Wizz Air?
Dacă voi renunţa la bilete ce despăgubiri pot să cer deoarece Wizz Air mi-a specificat că mi se returnează doar suma achitată, ceea ce nu mi se pare normal având în vedere că s-au folosit de bani şi mi-au modificat/anulat concediul?Din 6 zile iniţial, 4 zile sunt insuficiente având în vedere că 2 zile se pierd pe drum.
Vă mulţumesc.
Cel mai recent răspuns: Helena21 , utilizator 11:00, 1 Octombrie 2018
Buna ziua! In cat timp V-au rambursat banii? Ma aflu in aceeași situație neplăcuta, cu un concediu de 12 zile la un pas de a fi distrus complet de anularea zborului. In afara de faptul ca va trebui sa iau bilete mai scumpe la o alta companie pentru ca m-au anunțat cu putin timp înainte de data plecării, mai trebuie sa asteot si virarea banilor in cont de către wizz. Mulțumesc!
Buna ziua
Imi pare rau dar numai acum am citit mesajul dvs. deoarece am fost plecata din tara.
Am trimis o plangere la protectia consumatorului (ANPC) si am fost sunata de cineva de la Wizz Air propunandu-mi un zbor cu BlueAir in aceeasi zi.M-au rugat sa platesc biletul si sa le trimit factura si contul, mi-au spus ca in termen de 14 zile voi primi banii in cont dar i-am primit a doua zi.M-au sunat cei de la ANPC sa ma intrebe daca am fost sunata de cei de la WizzAir si daca s-a rezolvat.
Pe aceasta cale le multumesc inca o data celor de la ANPC ca au rezolvat sesizarea trimisa si incurajez pe toata lumea sa nu renunte in astfel de situatii si sa depuna sesizari la companie, respectiv ANPC.
Am avut noroc ca mai aveam vreo 40 de zile inainte de plecare si orice sesizare are termen de 30 de zile pentru raspuns, timp in care mi s-a raspuns la sesizare.
Succes tuturor!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Zbor anulat wizz air LuMorningGlory LuMorningGlory Buna ziua. In data de 13.12.2017 am achizitionat doua bilete de avion Suceava - Bologna -Suceava pentru datele 16.09.2018, respectiv 26.09.2018 si, evident, ... (vezi toată discuția)
Reclamatie operator aerian pizzaman18 pizzaman18 Buna ziua, Sunt nefericitul client al aceste neserioase companii aeriene. Pe data de 7 Iunie am achizitionat 2 bilete dus-intors pentru 2 persoane la zborul ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani de la wizz air rada_19@yahoo.es rada_19@yahoo.es Recuperare bani de la Wizz Air Inainte de pandemie am cumparat bilete de la wizz Air pentru o calatorie. Compania si-a anulat zborul si ne-a dat 2 variante: ... (vezi toată discuția)