avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... minori si familie
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

minori si familie

Buna ziua,
Ma numesc Liviu si am 42 de ani. Acum 2,5 ani situatia mea era in felul urmator : divortat, 2 copii incredintati mie prin hotarare judecatoreasca definitiva. Mama lor era in Franta cu locuind si lucrand acolo. Locuiesc in Bucuresti, sunt inginer, cei doi copii aveau atunci fata 16 ani si baiatul 11. In vacanta de vara 2009 mama m-a rugat sa ii las baiatul la ea, iar eu am acceptat dandu-i o declaratie notariala in care se spune ca baiatul va calatori in Franta impreuna cu mama lui pe perioada vacantei de vara. Ea l-a adus inapoi insa cu cateva zile inainte de a expira perioada specificata in declaratia notariala, l-a luat din nou fara sa ma anunte, si de atunci baiatul este inscris la scoala acolo, merge la scoala etc. Eu am fost disperat, am reactionat chiar din ziua cand am aflat vestea, mergand intai la Politie si declarand acolo tot asa cum a fost. De atunci s-au intamplat mai multe, printre care un dosar la Parchet pe baza celui depus de Politie cu propunere de urmarire penala, insa care a fost solutionat dupa un an doar cu amenda de 500 ron (va citez din scurta hotarare :"s-a constat ca nu s-au adus atingere valorilor sociale...". In decembrie 2009 fosta sotie a deschis si proces de reincredintare a minorilor, acest proces fiind in derulare, pana in prezent incheindu-se faza de la sector, in care hotararea imi este favorabila mie, adica s-a respins cererea de reincredintare. Tot in acea perioada eu am depus si la Ministerul Justitiei dosar complet si tradus in faranceza, pentru ca pe baza Conventiei de la Haga sa se solutioneze problema prin apelarea la autoritatile franceze. S-a intamplat pe aceasta cale ca acolo s-a desfasurat un simulacru de ancheta in care fosta sotie a venit insotita de avocat, copilul l