avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... minori si familie
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

minori si familie

Buna ziua,
Ma numesc Liviu si am 42 de ani. Acum 2,5 ani situatia mea era in felul urmator : divortat, 2 copii incredintati mie prin hotarare judecatoreasca definitiva. Mama lor era in Franta cu locuind si lucrand acolo. Locuiesc in Bucuresti, sunt inginer, cei doi copii aveau atunci fata 16 ani si baiatul 11. In vacanta de vara 2009 mama m-a rugat sa ii las baiatul la ea, iar eu am acceptat dandu-i o declaratie notariala in care se spune ca baiatul va calatori in Franta impreuna cu mama lui pe perioada vacantei de vara. Ea l-a adus inapoi insa cu cateva zile inainte de a expira perioada specificata in declaratia notariala, l-a luat din nou fara sa ma anunte, si de atunci baiatul este inscris la scoala acolo, merge la scoala etc. Eu am fost disperat, am reactionat chiar din ziua cand am aflat vestea, mergand intai la Politie si declarand acolo tot asa cum a fost. De atunci s-au intamplat mai multe, printre care un dosar la Parchet pe baza celui depus de Politie cu propunere de urmarire penala, insa care a fost solutionat dupa un an doar cu amenda de 500 ron (va citez din scurta hotarare :"s-a constat ca nu s-au adus atingere valorilor sociale...". In decembrie 2009 fosta sotie a deschis si proces de reincredintare a minorilor, acest proces fiind in derulare, pana in prezent incheindu-se faza de la sector, in care hotararea imi este favorabila mie, adica s-a respins cererea de reincredintare. Tot in acea perioada eu am depus si la Ministerul Justitiei dosar complet si tradus in faranceza, pentru ca pe baza Conventiei de la Haga sa se solutioneze problema prin apelarea la autoritatile franceze. S-a intamplat pe aceasta cale ca acolo s-a desfasurat un simulacru de ancheta in care fosta sotie a venit insotita de avocat, copilul la fel asistat, in fine, apelandu-se la tot felul de tertipuri si de minciuni (si contand foarte mult ca copilul a declarat ca el vrea sa ramana acolo) s-a obtinut respingerea cererii de inapoiere a copilului. Si aici am depus un recurs, l-am trimis si prin Minister si direct prin posta, primind un raspuns de genul ca luandu-se la cunostinta ca exista acel proces pe rol de reincredintare minori, hotararea justitiei romane va fi direct executabila si in Franta, adica cum ar veni ei nu se mai baga si ce se horataste aici se va pune in aplicare. Numai ca instiintand eu Ministerul de Justitie de incheierea fazei de la sector a acestui proces (desigur stiam ca nu este definitiva, astaptandu-am ca va fi inaintat recurs), ei trimit in Franta acest rezultat partial si primesc de acolo un raspuns de genul ca aceasta hotarare trebuie sa indeplineasca nu stiu ce certificare in conformitate cu articolul 42 din Regulasmentul CE nr.2201/2003. In fine povestea este lunga si eu am simplificat-o cat am putut, iar in concluzie vreau sa spun ca incepand cu Politia care s-a miscat foarte greu, cu Parchetul care nu mai vreau sa comentez ce a solutie a dat, cu Minsterul care nu a avut nici o pozitie oficiala ci a indeplinit un simplu rol de curier al documentelor intre mine si autoritatile franceze, una peste alta dezamagirea si frustrarea au fost foarte mari si cu mare greutate m-am mentinut pe linia de plutire, in urma acestei lovituri primite. Intrebarea mea ar fi daca credeti ca mai pot face ceva, daca exista si alta cale de actiune, de lupta. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: m_ella2005 , utilizator 15:19, 30 Ianuarie 2012
Poate ar trebui sa lasati putin ''lupta'' deoparte si sa comparati care sunt pentru copil avantajele si dezavantajele acolo (scoala, educatie, perspective de viitor versus scoala, educatie, perspective aici in tara), dorinta copilului si apoi, de dragul copilului, sa luati cea mai buna hotarere in folosul acestuia.
Ultima modificare: Luni, 30 Ianuarie 2012
m_ella2005, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Retinere copil in franta de catre tata, fara sa aiba custodie CiucleaFelicia42 CiucleaFelicia42 Buna ziua, am nevoie de un sfat. Copilul meu pleaca de cativa ani in fiecare vacanta cu tatal lui francez in Fr, la sotia acestuia si se intorc, tata si fiu, ... (vezi toată discuția)
Minor in strainatate 12flo 12flo Sunt divortat de 2 ani ,si in urma divortului am ramas cu un minor de 7 ani instanta a hotarat ca acesta sa stea cu mine si exercitarea in comun a autoritatii ... (vezi toată discuția)
Pensie de intretinere CatalinaHst CatalinaHst Buna seara! Locuiesc in Brasov, dar am fost casatorita din 1999 pana in 2003 cu un cetatean francez, cu care am un baiat de 17 ani. Casatoria si divortul au ... (vezi toată discuția)