avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 407 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Neclaritati la o Intreprindere Individuala (II) cod ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Neclaritati la o Intreprindere Individuala (II) cod caen 0149

Activitatea care o desfasor este apicultura cod caen 0149
Trecerea de la PF la II adica preluarea stupilor se face pe borderou de achizitii si dispozitie de plata ?
SI medicamentele folosite la stupi daca le-am avut ca si pers fizica pot sa le preiau pe I.I. ..pot prin dispozitie sa platesc si apoi sa bag pe cheltuieli?
Daca vand in calitate de Intrep.Individuala la o pers fizica si nu am casa de marcat...pot sa-i dau chitanta ..sau trebuie decat bon si factura ?
Cum scot din gestiune o productie proprie ..cum ar fii ceara de albine ...produc..si apoi vreau sa o vand sau o dau la schimb pentru faguri ? Sau orice alt produs produs de mine ?
LA ce este folositor registrul : nota de receptie? bon de consum ? reg corespondenta? in reg inventar trebuie sa atasez fisa de magazie...dar cand depozitez cu fise de magazie mierea ...cum o scot apoi din stoc ?
Anticipez multumirile !
Cel mai recent răspuns: 60cornelia , utilizator 14:36, 15 Decembrie 2013
1. Da, preluarea se face be baza "Borderoului de achizitie" si plata prin "Dispozitie de plata".
2. Sigur ca si medicamentele le puteti lua tot pe baza "borderoului" atata timp cat se face dovada ca acestea va sunt necesare pentru ingrijirea familiilor de albine.
Pe baza dispozitiilor de plata inregistrati pe cheltuieli aceste sume.
3. Nu puteti vinde la persoane fizice decat pe baza bonului fiscal emis de casa de marcat si factura, iar persoanelor juridice le taiati factura si chitanta.
4. Productia proprie vanduta se scoate din gestiune pe baza facturilor emise, prin completarea fiselor de magazie in ordinea cronologica a iesirilor.
5. Nota de receptie se foloseste la inregistrarea intrarilor facute pe baza "borderourilor de achizitie"(stupi, familiile de albine, medicamente) sau a productiei proprii. In Registrul de corespondenta se inregistreaza cronologic toate documentele intrate si iesite din unitate.La Registrul inventar nu atasati fise de magazie.

Iata Instructiunile de completare a Registrului Inventar:
1. Serveşte ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ şi de pasiv.
2. Se întocmeşte de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat în evidenţa unităţii.
Se completează la începutul activităţii, la sfârşitul exerciţiului financiar sau cu ocazia încetării activităţii, fără ştersături şi fără spaţii libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere şi respectiv în procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ şi de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi, după caz.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ şi de pasiv grupate după natura lor, conform posturilor din bilanţ. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operaţiunea de inventariere se actualizează cu intrările şi ieşirile din perioada cuprinsă între data inventarierii şi data încheierii exerciţiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operaţiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârşitul exerciţiului financiar să fie reflectată situaţia reală a elementelor de activ şi de pasiv.
Creanţele şi obligaţiile faţă de terţi sunt supuse inventarierii pe baza confirmării extraselor soldurilor conturilor analitice debitoare şi creditoare, sau a punctajelor reciproce, în funcţie de necesităţi.
În cazul încetării activităţii, registrul-inventar se completează cu valoarea elementelor de activ şi de pasiv inventariate faptic la acea dată.
În cazul în care o unitate are subunităţi dispersate teritorial care conduc contabilitatea până la nivel de balanţă de verificare, registrul-inventar se poate conduce de către subunităţi, în condiţiile înregistrării acestuia în evidenţa subunităţii.
În coloana 1 se înscrie numărul curent al fiecărei operaţiuni înregistrate în ordine cronologică, de la deschiderea acestuia până la epuizarea filelor sau încetarea activităţii.
În coloana 2 vor fi recapitulate elementele inventariate, detaliat pe fiecare cont de activ şi de pasiv, conturile de valori materiale putând fi defalcate pe gestiuni.
În coloana 3 se înscrie valoarea contabilă a elementelor inventariate.
În coloana 4 se înscrie valoarea de inventar a elementelor de activ şi de pasiv, stabilită de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere şi a proceselor-verbale de inventariere).
În coloana 5 se trec diferenţele din evaluare, calculate ca diferenţă între valoarea contabilă şi valoarea de inventar.
În coloana 6 se menţionează cauzele diferenţelor (deprecieri, dezmembrări, dezasortări, calamităţi, terţi neidentificaţi etc.).
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă a rezultatelor inventarierii.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.

Mierea produsa nu "o depozitati cu fisele de magazie", ceea ce rezulta ca productie se inregistreaza de Dvs, in fisa de magazie pe baza notei de receptie.
cum inregistrez familiile de albine nou infiintate , care este documentul contabil?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Registru inventar pentru ii bubblebi bubblebi Buna ziua, As dori sa stiu cum si ce se va inregistra in reg inventar pt o Intreprindere individuala care are ca obiect de activitate producerea si ... (vezi toată discuția)
Contabilitate inteprindere individuala Florin7801 Florin7801 Am si eu aceeasi problema.Detin o inteprindere individuala ce are ca obiect de activitate-apicultura. Cum evidentiez in contabilitate produsele apicole ... (vezi toată discuția)
Registre pfa-contabilitate partida simpla DraglaGabriel DraglaGabriel Buna ziua, Va rog daca ma puteti ajuta Am un pfa Activitate principala 3213- fabricarea imitatiilor de bijuterii si nu cred ca complectez registrele cum ... (vezi toată discuția)