avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 675 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... registru inventar pentru II
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

registru inventar pentru II

Buna ziua,

As dori sa stiu cum si ce se va inregistra in reg inventar pt o Intreprindere individuala care are ca obiect de activitate producerea si comercializarea de miere de albine.Mentionez ca nu am cumparat nimic pe firma gen: mobilier, calculator sau alte obiecte necesare desfasurarii activitatii. Se vor inregistra oare materialele folosite la cresterea albinelor si la extractia mierii (ex. centrifuga pt extractie, stupi pt albine...)Acestea le aveam la inceputul activitatii, nu le-am cumparat cu factura pe firma.
Mierea produsa in timpul anului, adica kg, se vor inventaria? Daca da, cum se inregistreaza valoric...la costul de productie?

Multumesc....
Cel mai recent răspuns: Carmen Jurubita , Contabil 05:27, 30 Noiembrie 2011
Orice intreprindere trebuie sa efectueze inventarierea-acest fapt este prevazut in Legea contabilitatii L82/1991, inventarierea se desfasoara rspectind OMFP 2861/2009 precum si OMFP 3512/2008-privind documentele financiar contabile.

Si in cazul II se respecta toate prevederile privind efectuarea inventarierii bunurilor.
Documente: declaratie inainte de inventar; listele de inventariere; proces verbal cu rezultatele inventarierii; registr-inventar.

Conform Legii contabilitatii nr. 82/1991, art.7 prevede obligaţia efectuarii inventarierii generale a elementelor de activ şi de pasiv deţinute la începutul activităţii, cel puţin o dată pe an pe parcursul funcţionării lor, în cazul fuziunii sau încetării activităţii, precum şi în alte situaţii prevăzute de lege.
Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistrează toate elementele de activ şi de pasiv, grupate în funcţie de natura lor, inventariate de unitate, potrivit legii.
Registrul-inventar se întocmeşte la înfiinţarea unităţii, cel puţin o dată pe an pe parcursul funcţionării unităţii, cu ocazia fuziunii, divizării sau încetării activităţii, precum şi în alte situaţii prevăzute de lege, pe bază de inventar faptic.
În acest registru se înscriu, într-o formă recapitulativă, elementele inventariate după natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica conţinutul fiecărui post al bilanţului.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a fiecărui cont de activ şi de pasiv. Elementele de activ şi de pasiv înscrise în Registrul-inventar au la bază listele de inventariere sau alte documente care justifică conţinutul acestora la sfârşitul exerciţiului financiar.
În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, în Registrul-inventar se înregistrează soldurile existente la data inventarierii, la care se adaugă rulajele intrărilor şi se scad rulajele ieşirilor de la data inventarierii până la data încheierii exerciţiului financiar.

În coloana 1 se înscrie numărul curent al fiecărei operaţiuni înregistrate în ordine cronologică, de la deschiderea acestuia până la epuizarea filelor sau încetarea activităţii.
În coloana 2 vor fi recapitulate elementele inventariate, detaliat pe fiecare cont de activ şi de pasiv, conturile de valori materiale putând fi defalcate pe gestiuni.
În coloana 3 se înscrie valoarea contabilă a elementelor inventariate.
În coloana 4 se înscrie valoarea de inventar a elementelor de activ şi de pasiv, stabilită de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere şi a proceselor-verbale de inventariere).
În coloana 5 se trec diferenţele din evaluare, calculate ca diferenţă între valoarea contabilă şi valoarea de inventar.
În coloana 6 se menţionează cauzele diferenţelor (deprecieri, dezmembrări, dezasortări, calamităţi, terţi neidentificaţi etc.).
Mijloacele fixe sunt bunurile cu o valoare de peste 1.800 lei, iar obiectele de inventar pana la 1.800 lei.
Se va inregistra stocul existent la data inventarierii a materialelor folosite la cresterea albinelor si la extractia mierii (ex. centrifuga pt extractie-daca are o valoare mai mare de 1.800 lei reprezinta un mijloc fix, stupi pt albine.-daca au o valoare sub 1.800 lei reprezinta obiecte de inventar..)Acestea le aveam la inceputul activitatii, nu le-am cumparat cu factura pe firma.-le puteti evidentia ca aport in vederea desfasurarii activitatii .
Mierea produsa in timpul anului, adica kg, se vor inventaria?La data inventarierierii mierea reprezinta un produs finit , in Registrul de inventar se trece stocul existent la acel moment -nu si ce ati produs in timpul anului si care intre timp s-a vandut.
Daca da, cum se inregistreaza valoric...la costul de productie?Valoarea stocului de miere se stabileste-prin inmultirea cantitatii de miere existente pe stoc cu costul unitar de productie.
Ultima modificare: Miercuri, 30 Noiembrie 2011
Carmen Jurubita, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Neclaritati la o intreprindere individuala (ii) cod caen 0149 catalincojocaru_kcj catalincojocaru_kcj Activitatea care o desfasor este apicultura cod caen 0149 Trecerea de la PF la II adica preluarea stupilor se face pe borderou de achizitii si ... (vezi toată discuția)
Inventariere ContSters245954 ContSters245954 Buna ziua, As dori sa intreb care conturi din balanta de verificare se cuprind in registrul de inventar? Capitalurile proprii se cuprind in registru sau doar ... (vezi toată discuția)
Registru inventar fundatie lorella lorella Am cautat si n-am gasit niciun act normativ care sa oblige o fundatie sa aiba registru- inventar, si/ sau registru jurnal, desi mi se pare normal, atat timp ... (vezi toată discuția)