avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1654 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Contract telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Contract telefonie mobila

Am urmatoarea problema : am incheiat un contract cu [Editat - pe forum nu este permisa postarea numelor firmelor sau persoanelor cu care aveti probleme. Multumesc pentru intelegere]; dupa cateva luni (3-4 luni), am optat pentru un abonament mai mare (cu minute mai multe incluse in abonament , respectiv mai scump), mi-au facut UN ALT CONTRACT pe o perioada de 2 ani ; trebuie mentionat ca la primul contract mi-a fost "bagat pe gat " o mizerie de telefon la pretul de 1 Euro (valoare reala , fara abonament ar fi fost in jurul a 30 Euro), iar la cel de al doilea contract NU am achizitionat nimic ; la jumatatea anului trecut am vrut sa reziliez contractul , nu am putut fara sa platesc restul lunilor ramase din abonament , atunci am hotarat sa beneficiez de ceea ce platesc si am ramas abonat , al 2-lea abonament expira in luna februarie anul curent , m-am dus sa denunt contractul si surpriza NU SE POATE deoarece din primul contract mai sunt 6-7 luni si deci NU ESTE EXPIRAT ?!?!?!?!?! X-( Va rog daca se poate sa imi spune-ti daca este legal ceea ce fac ei si ce as putea face . Dupa cate stiu eu primul contract a devenit nul odata cu incheerea celui de al doilea contract , sau nu?!?!?!?! #-o as dorii un raspuns de la un consilier juridic sau avocat . Multumesc .

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/art...
Ultima modificare: Marți, 7 Februarie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: cga43 , utilizator 20:00, 10 Februarie 2012
Din modul in care ati formulat mesajul nu se intelege prea bine in ce situatie sunteti (sau, daca preferati asa: eu nu inteleg mare lucru). Daca aveti doua contracte, inseamna ca aveti doua numere de telefon - adica operatorul de telefonie presteaza doua servicii distincte pt. dumneavoastra. Daca aveti un singur numar de telefon, dupa stirea mea nu puteti avea doua contracte care sa vizeze prestarea unui acelasi serviciu, ci cel mult un contract si un act aditional. Pot incerca sa va raspund daca explicati mai exact cum stau lucrurile.
Aveti dreptate , exista un singur nr. de telefon si un singur contract, cel de al 2-lea fiind act aditional . Contractul a fost incheiat la data de 26.08.2009 pentru o perioada de 24 luni, iar actul aditional a intrat in vigoare la data de 01.03.2010 , tot pentru o perioada de 24 luni. Vreau sa inceteze acest contract incepand cu data de 01.04.2012 , ei imi spun ca nu pot sa inchid acest contract deoarece actul aditional prelungeste contractul initial, ori eu cred , de bun simt fiind, ca actul aditional al unui contract este cel care se respecta , ca perioada de timp si valoare, iar contractul intial isi pierde valabilitatea in conditile date . Daca este nevoie pot trimite scanate cele doua acte . Aici nu vad posibilitatea de a atasa documente . Va rog sa-mi spune-ti ce pot face legal pentru a incheia acest contract si sa pastrez numarul de telefon pe o cartela preplatita .
Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 8 Februarie 2012
Ares-3, moderator
In lipsa consultarii actului propriu-zis, cred ca un calcul de bun simt este cel aritmetic:
- certitudine: contractul initial (26.08.2009), cu derulare pe doi ani, ar fi expirat in mod normal la data de 25.08.2011
- presupunere 1: actul aditional prelungeste durata contractului cu doi ani, incepand cu data semnarii acestuia (01.03.2010), adica pana la 29.02.2012
- presupunere 2: din cate spuneti Dvs, operatorul sustine ca la data semnarii actului aditional, partile au convenit, printre altele, si prelungirea duratei contractului initial, astfel incat aceasta sa se intinda (in continuare) de la data 25.08.2011 pana la data de (atentie) 25.08.2013.

Observatie de ordin aritmetic: operatorul nu are nici un fel de justificare pentru a sustine ca durata prelungita a contractului se intinde pana la data de data de 25.08.2012, intrucat din prelungirea cu 24 de luni, ar rezulta o durata totala a contractului de 4 ani, nu de 3 ani.

Cateva observatii personale: operatorul v-a 'bagat pe gat' prelungirea duratei contractului, atunci cand prin act aditional ar fi trebuit, de fapt, sa faceti doar trecerea de la un plan tarifar la altul. Bunul simt ma avertizeaza ca o astfel de prelungire expresa a duratei contractului, cu 18 luni inainte de expirarea acestuia, este aberanta; cand spun "bun simt" ma refer la faptul ca situatia descrisa nu este acoperita explicit de prevederile Legii 193 / 2000. Tocmai asta e problematic - daca operatorul s-ar fi prelevat de prelungirea tacita a contractului (asa cum se intampla de obicei), ati fi avut castig de cauza fara alte discutii, insa Dvs, din cate deduc, ati fost "de acord" in mod expres cu prelungirea, adica ati semnat (aparent) in cunostinta de cauza. Este important de stiut cum este formulat in actul aditional, capitolul care se refera la aceasta prelungire. Puteti sa-mi dati aceste detalii prin intermediul mesageriei private, daca doriti.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Februarie 2012
cga43, utilizator
Observatia dvs. matematica am remarcat-o si eu, (certitudinea prevederii contractuale si presupunerea 1 - actul aditional ) , dar , atata timp cat cele doua acte se suprapun ca date de desfasurare , de la un moment dat , si firma factureaza si incaseaza suma aferenta celui de al doilea act, respectiv cel aditional, primul (contractul initial ) ,nu cumva devine nul ? ! ?
Iar presupunerea 2 a dvs. este corecta , dar , firma imi spune ca imi expira contractul undeva in luna septembrie a.c. ?!?!?!?!!! , de aici vine suspiciunea mea de abuz, caci altfel , cum am spus mai sus ,ar fi oarecum logica presupunerea 2 a dvs. .
Da , sunt de acord sa va trimit , scanat , contractul si actul aditional , in acest caz am nevoie de o adresa de e-mail.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Februarie 2012
Ares-3, moderator
Exista mesagerie privata in cadrul sitului avocatnet.ro, la asta m-am referit in mesajul anterior. In general nu e indicat sa va puneti la dispozitie adresa de mail pe un site accesibil in mod public. V-am trimis un mesaj.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Februarie 2012
Ares-3, moderator

Alte discuții în legătură

Despre actul aditional la contractul de abonament (telefonie mobila) mada_big76 mada_big76 Am un act aditional la un contract de abonament pentru telefonie mobila. Acesta a intrat in vigoare incepand cu data de 15.11.2009 si este incheiat pe o ... (vezi toată discuția)
Abonat companie telefonie mobila yodus yodus Buna ziua! Sunt abonatul unei companii de telefonie.In urma cu vreo 3 luni am fost sunat de catre un operator si mi s-a propus daca doresc sa trec pe un alt ... (vezi toată discuția)
Prelungire contract telefonie mobila guiualina guiualina Buna ziua! Am contract cu un operator de telefonie mobila de 12 ani, 2 numere pe acelasi contract. Acum doresc modificarea tipului de abonament cu unul mai ... (vezi toată discuția)