avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1565 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Contract telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Contract telefonie mobila

Am urmatoarea problema : am incheiat un contract cu [Editat - pe forum nu este permisa postarea numelor firmelor sau persoanelor cu care aveti probleme. Multumesc pentru intelegere]; dupa cateva luni (3-4 luni), am optat pentru un abonament mai mare (cu minute mai multe incluse in abonament , respectiv mai scump), mi-au facut UN ALT CONTRACT pe o perioada de 2 ani ; trebuie mentionat ca la primul contract mi-a fost "bagat pe gat " o mizerie de telefon la pretul de 1 Euro (valoare reala , fara abonament ar fi fost in jurul a 30 Euro), iar la cel de al doilea contract NU am achizitionat nimic ; la jumatatea anului trecut am vrut sa reziliez contractul , nu am putut fara sa platesc restul lunilor ramase din abonament , atunci am hotarat sa beneficiez de ceea ce platesc si am ramas abonat , al 2-lea abonament expira in luna februarie anul curent , m-am dus sa denunt contractul si surpriza NU SE POATE deoarece din primul contract mai sunt 6-7 luni si deci NU ESTE EXPIRAT ?!?!?!?!?! X-( Va rog daca se poate sa imi spune-ti daca este legal ceea ce fac ei si ce as putea face . Dupa cate stiu eu primul contract a devenit nul odata cu incheerea celui de al doilea contract , sau nu?!?!?!?! #-o as dorii un raspuns de la un consilier juridic sau avocat . Multumesc .

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/art...
Ultima modificare: Marți, 7 Februarie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: cga43 , utilizator 20:00, 10 Februarie 2012
Ma gandeam sa recapitulam situatia in care va aflati si sa enumeram eventualele solutii. Eu vad doua in momentul de fata.

The easy way:
Va portati numarul la o alta companie, fie si strict temporar (de ex. pentru o luna. Furnizorul actual nu va poate refuza portarea si nici nu va poate impune prelungirea contractului in cazul portari. Un extras relevant din decizia 144/2006 a ANRC:

Art. 8
[...]
(3) Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare a numărului:
a) existenţa unor datorii ale abonatului către furnizorul donor;
b) existenţa unei durate minime de încheiere a contractului;
c) suspendarea furnizării serviciului prin intermediul numărului respectiv.
[...]

Art.11. – (1) Contractul încheiat între furnizorul donor şi abonat cu privire la furnizarea
serviciilor prin intermediul numărului portat încetează în momentul finalizării procesului de
portare, urmând ca din acest moment serviciile să fie furnizate prin intermediul numărului portat de către furnizorul acceptor, în conformitate cu prevederile contractului încheiat în prealabil între furnizorul acceptor şi abonat.
[...]
Art.12. – (1) Furnizorul donor nu poate condiţiona portarea unui număr de plata de către
abonat a unor tarife suplimentare asociate procesului de portare.
[...]


Puteti porta numarul atat pe o varianta de abonament la noul furnizor, cat si pe o varianta de prepay, asa cum am inteles ca ati fi dorit, daca furnizorul actual nu v-ar fi pus bete in roate.

The hard way:
Daca aveti determinarea necesara, "bateti-va" cu ei. Ati semnat un act aditional preformatat de tip take it or leave it, adica pe care NU ati avut posibilitatea sa il negociati. Singura justificare logica (deci valida) a prelungirii contractului initial, cu 18 luni inainte de incetarea acestuia, ar fi fost daca ati fi beneficiat de o oferta speciala, un aparat telefonic sau tarife preferentiale in cadrul respectivului act aditional, ceea ce in cazul Dvs evident nu e valabil.


Daca nu m-am exprimat suficient de inteligibil va rog sa imi spuneti si o sa incerc sa reformulez.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Despre actul aditional la contractul de abonament (telefonie mobila) mada_big76 mada_big76 Am un act aditional la un contract de abonament pentru telefonie mobila. Acesta a intrat in vigoare incepand cu data de 15.11.2009 si este incheiat pe o ... (vezi toată discuția)
Abonat companie telefonie mobila yodus yodus Buna ziua! Sunt abonatul unei companii de telefonie.In urma cu vreo 3 luni am fost sunat de catre un operator si mi s-a propus daca doresc sa trec pe un alt ... (vezi toată discuția)
Prelungire contract telefonie mobila guiualina guiualina Buna ziua! Am contract cu un operator de telefonie mobila de 12 ani, 2 numere pe acelasi contract. Acum doresc modificarea tipului de abonament cu unul mai ... (vezi toată discuția)