avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 463 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... nemultumire - lipsa ambalajului original duce la ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

nemultumire - lipsa ambalajului original duce la pierderea garantiei?

am pierdut cutia de la telefonul mobil care a fost in service [Editat - pe forum nu este permisa identificarea persoanelor fizice sau juridice. Va multumesc pentru intelegere] care trebuie inlocuit cu altul ne mai putand fi reparat ca era in garantie si din motiv ca nu am cutia nu mi se mai da un alt telefon .am si platit cind am facut abonament si acum am ramas si cu tel stricat si fara bani.ce trebuie sa fac?

Ultima modificare: Miercuri, 22 Februarie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: dan.topor , utilizator 15:45, 13 August 2012

Toate firmele din domeniu pun aceasta conditie, ca produsul defect a carui inlocuire se cere, sa fie in ambalajul original.

Probabil pentru ca la randul lor, comerciantii dau inapoi furnizorilor produsele care nu pot fi reparate si fara ambalajul original acestia nu il primesc.

Poate totusi gasiti cutia.
Mi se pare inacceptabil. Eu cumpar produsul, nu ambalajul, iar garantia de conformitate se refera la produs, nu la ambalaj. Modul in care isi rezolva distribuitorul probleme cu producatorul nu ma priveste pe mine, in calitate de consumator final. Poate cineva sa lamureasca din punct de vedere juridic aceasta speta, care se multiplica la nesfarsit in Romania? Nu toata lumea isi poate permite sa renunte la o incapere a locuintei pentru a o umple cu ambalajele produselor aflate in garantie. Pe de alta parte, ce vina am eu ca produsul lor este prost realizat si s-a defectat dupa o scurta perioada de utilizare? In cazul anumitor produse, timpul pierdut cu retrimiterea in service deja este irecuperabil pentru client, dar la asta nu se gandesc nici producatorul, nici distribuitorul.
Poate am sa cer la urmatoarele produse sa nu mi le trimita in ambalajul original, sa pastreze ei ambalajul pentru orice eventualitate... atunci sa vedem, au ei unde sa depoziteze ambalajele?
Daca in certificatul de garantie nu exista o astfel de conditie pt schimarea produsului ( si sigur nu e) , solicitati firmei sa va dea un raspuns in scris ca nu va schimba produsul pt ca nu aveti ambalajul, apoi depuneti o reclamatie la protectia consumatorului.
Tocmai aici e problema, vanzatorul stipuleaza aceasta conditie, insa legea nu. Or, din cate stiu, orice prevedere contractuala neconforma cu legea este nula de drept, sau nu?
Ce fac daca, de exemplu, am depozitat ambalajul intr-o magazie in care s-a infiltrat apa de ploaie si a distrus ambalajul? Eu nu sunt obligat sa respect standarde de depozitare a ambalajelor, deci nu pot fi facut responsabil pentru pastrarea ambalajelor in bune conditii.
M-am uitat in toate certificatele pe care le mai am prin casa si n-am asa ceva scris.
Da, daca as avea si n-ar fi in lege, e o clauza abuziva si se poate desfiinta, nimic nu m-ar retine sa ma adresez instantei. ( si chiar daca ar fi in lege , consider ca e neconstitutional si ma adresez Curtii , desi e cam ocupata in perioada asta :) )
Dupa mine, n-are nicio legatura produsul cu cutia.. pai ce facem, ne ingropam in cutii intre 2 si 5 ani ?
La schimbarea produsului, eu n-am pretentia sa mi-l dea in cutie, sa ia cuti acelui nou si sa treaca pe ea codul celui vechi si gata, au cutie
Ultima modificare: Luni, 13 August 2012
gi-jane2, moderator

Alte discuții în legătură

Lege privind garantiile candyman19_2003 candyman19_2003 Buna ziua. Lucrez in retail si as vrea sa lamuresc cateva neclaritati pe care le am legat de legea 449/2003, lege care se refera la acordarea ... (vezi toată discuția)
Returnare produs defect fara ambalajul original Cornel17 Cornel17 Buna ziua, Am achizitionat un tv de la un magazin pe online si era defect. Dupa ce am vorbit cu magazinul, acestia mi-au dat un service din orasul meu. De la ... (vezi toată discuția)
Returnare produs Gabriel0007 Gabriel0007 In data de 30 mai 2015 , am cumparat de la DEDEMAM PLOIESTI o pompa Grundfos. A functionat cateva ore dupa care a inceput sa prezinte un zgomot suspect. Pot ... (vezi toată discuția)