avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1585 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general achizitie masina din germania pe firma
Discuție deschisă în Contabilitate în general

achizitie masina din germania pe firma

Va rog sa-mi spuneti de ce documente are nevoie o firma atunci cand vrea sa achizitioneze o masina din Germania.Mentionez ca se deplaseaza la furnizor sa o cumpere.Are nevoie de actele firmei? Stampila? In ce conditii TVA ar fi deductibila? Ce documente ar trebui sa primeasca de la furnizor ?
Poate face plata in numerar? exista limita de 5000 ron si in acest caz? dar de pe card?
Cel mai recent răspuns: emanuela73 , utilizator 22:15, 20 Noiembrie 2008
REF.: TVA

In situatia in care vanzatorul din comunitate este o persoana impozabila (inregistrata in scopuri de TVA), societatea va efectua o achizitie intracomunitara careia in vor fi aplicabile masurile de simplificare – adica societatea va efectua taxarea inversa.

Atragem totusi atentia asupra faptului ca, in conformitate cu dispozitiile art 148 - 152 din Directiva 112 TVA (articole pe baza carora a fost elaborat art. 143 din Codul fiscal), pentru ca persoana impozabila vanzatoare din comunitate sa poata aplica masurile de simplificare – sa factureze fara TVA – este necesar ca aceasta sa aiba codul valid de inregistrare in scopuri de TVA al cumparatorului si, totodata, sa poata face dovada faptului ca bunurile au parasit teritoriul statului membru din care se face livrare.

Sintetizand, in situatia in care vanzatorul din comunitate este o persoana inregistrata in scopuri de TVA si sunt indeplinite cele doua conditiii privind codul de TVA al societatii cumparatoare din Romania, respectiv cea legata de dovada transportului bunurilor, vor fi aplicabile masurile de simplificare, respectiv societatea cumparatoare va primi o factura fara TVA pe baza careia va face taxarea inversa.

Si in acest caz, fiind vorba despre o achizitie intracomunitara, din punct de vedere documentar aceasta va trebui raportata in Decontul de TVA la randurile 4 (4.1) si 14, respective in Declaratia recapitulativa la rubrica de Achizitii.

Pe de alta parte, in practica poate aparea situatia in care vanzatorul, datorita nerespectarii conditiilor de mai sus sau din diverse alte motive, nu aplica masurile de simplificare si emite o factura cu cota de TVA aplicabila in statul membru de vanzare. In acest caz va informam ca, pe baza prevederilor Directivei 8 (printr-o procedura similara cu cea reglementata de dispozitiile art. 1472 alin. (1) lit a) a Codului fiscal romanesc), societatea cumparatoare din Romania va putea solicita, in statul vanzatorului, rambursarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata achitate.

In ceea ce priveste raportarea documentara a tranzactiei in aceasta situatie, in Declaratia recapitulativa achizitia nu va trebui raportata intrucat in cuprinsul O.M.F.P. nr. 537/2007 ce reglementeaza aceasta declaratie este precizat in mod expres faptul ca in rubrica de achizitii „se inscrie suma totala a achizitiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care persoana impozabila care depune declaratia este obligata la plata taxei conform art. 151 din Legea nr. 571/2003” – ori in cazul de fata persoana obligata la plata taxei (catre bugetul statului) este furnizorul din celalalt stat comunitar.

Referitor la declararea achizitiei in Decontul de TVA, practica la nivelul administratiilor financiare este impartita. Astfel, spre exemplu majoritatea administratiilor financiare din tara sustin ca achizitia ar trebui inscrisa in randurile 4 (4.1) si 14 din decontul de TVA la valoarea nominala a facturii (suma cu TVA aferenta) insa opinia noastra este ca aplicand aceasta procedura se ajunge la o dubla impozitare cu TVA – situatie pentru a carei eliminare au fost instituite masurile de simplificare. In acest sens, opinam ca valoarea facturii emise de furnizor ar trebui inscrisa in Randul 19 al Decontului de TVA, nefiind vorba despre o achizitie impozabila in Romania.
De acord cu majoritatea celor de mai sus, cu catava exceptii:
-nu este nevoie de imputernicire tradusa in germana si nici legalizata;
-nu trebuie sa luati toate actele societatii in original cu d-voastra si nici stampila;
-tb. sa luati copii dupa toate documentele enumerate mai sus, in afara de documentele personale si imputernicire, care tb. sa fie in original !
Plata poate fi facuta prin cont, card, cash.
Noi de ex. am platit 15000 eur. prin cont si 258 eur. cash.- deci, exista dif. situatii. Totusi recomand plata prin banca; altfel , in cazul platii cash, tb. sa tineti Registrul de casa in euro-cam greu!
Va mai pot spune ca in afara de aceste doc., noua ne-au cerut POZE cu firma - sediu, etc.- sa se vada plancarda! Am mai pierdut 1/2 zi :fa poze; trimite-le pe email...etc. Ca..apoi, nici nu s-au mai uitat la ele...e alta poveste.
PS. M-am suparat la inceput dar, totusi firma serioasa ! Ne-a facut si reducere !
Despre contabilitate subscriu domnului " ETOCU".
Daca doriti detalii se rezolva ! Si pt. noi a fost o prima experienta.
Mary_A a scris:

De acord cu majoritatea celor de mai sus, cu catava exceptii:
-nu este nevoie de imputernicire tradusa in germana si nici legalizata;
-nu trebuie sa luati toate actele societatii in original cu d-voastra si nici stampila;
-tb. sa luati copii dupa toate documentele enumerate mai sus, in afara de documentele personale si imputernicire, care tb. sa fie in original !
Plata poate fi facuta prin cont, card, cash.
Noi de ex. am platit 15000 eur. prin cont si 258 eur. cash.- deci, exista dif. situatii. Totusi recomand plata prin banca; altfel , in cazul platii cash, tb. sa tineti Registrul de casa in euro-cam greu!
Va mai pot spune ca in afara de aceste doc., noua ne-au cerut POZE cu firma - sediu, etc.- sa se vada plancarda! Am mai pierdut 1/2 zi :fa poze; trimite-le pe email...etc. Ca..apoi, nici nu s-au mai uitat la ele...e alta poveste.
PS. M-am suparat la inceput dar, totusi firma serioasa ! Ne-a facut si reducere !
Despre contabilitate subscriu domnului " ETOCU".
Daca doriti detalii se rezolva ! Si pt. noi a fost o prima experienta.


In orice caz, trebuie numai putina atentie, furnizorii difera, la fel si cumparatorii: daca e un PFA, atunci in mod clar ca nu cer nici fotografii cu pancarda publicitara a firmei (majoritatea nu au asa ceva), nici procura si nici imputernicire (nu reprezinta mai multe persoane).
multumesc tutturor pentru raspunsuri. revin sambata pentru dezbateri si detalii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achizitie masina germania misaaa misaaa revin din nou cu aceeasi speta: - PFA norma de venit ,prestari servicii intracomunitare, inregistrat in scopuri de TVA si inscris in ROI , am cod valid de ... (vezi toată discuția)
Tva masina din germania Alex2424 Alex2424 Reprezint o firma neplatitoare de TVA din romania si as dori sa cumpar o masina din Germania. Valoarea masinii este de peste 10.000 Euro. Din cate am citit, ... (vezi toată discuția)
Cum se deduce tva-ul auto? MrFB MrFB Buna ziua, Intentionez sa cumpar un autoturism second hand pentru firma mea,autovehicul ce va fi utilizat pentru deplasari in scop de job. Am gasit o firma ... (vezi toată discuția)