avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 174 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Restituire fond de reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Restituire fond de reparatii

Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti daca la vanzarea unui apartament proprietarul care vinde este indreptatit sa i se restituie fondul de rulment si fondul de reparatii acumulat si nefolosit de asociatie pana la momentul vanzarii?
Multumesc mult.
dddgab a scris:

@adriantot
...am doua observatii:
1.Veniturile obtinute din publictate, chirii etc. nu se varsa in fondul de reparatii ...
2.Cand mi-am exprimat parerea ca ar putea fi restituit soldul fondului ramas neutilizat ma refeream la fondul de reparatii ramas fara o destinatie anume, ‘’sa fie’’ in cazul unei reparatii neprevazute inca. Poate ca aici este problema, nu ar trebui sa existe fond de reparatii fara destinatie bine precizata.

Daca afirmati categoric ca fondul de reparatii nu se restituie, ce sens ar avea intelegerea scrisa inregistrata la asociatie, cum ca FR ramane noului proprietar ? Doar FR este, de fapt, la dispozitia asociatiei.

1. Noi folosim notiunea de transfer. Adica semestrial, in registrul fondului de reparatii transferam toate sumele provenite din alte surse, adica din incasarile din chirii, din sponsorizari, din penalizarile incasate, din publicitate... Consider ca in HG 1588, se spune de fonduri speciale la modul general, generic si cuprinzator, adica aici sunt toate sumele provenite din alte surse sau alte venituri ale asociatie. Aceasta expresie de "fond special" la noi in asociatie cuprinde toate fondurile sau sumele incasate de asociatie cu exceptia fondului de rulment si a sumelor platite efectiv de proprietari pentru reparatii.
Asa ca nu o sa facem un "fond special" in care sa "varsam", cum spuneti dv toate sumele incasate de asociatie din diverse surse. Ci chiar aceste sume le catalogam in mintea noastra ca si fonduri speciale si le "transferam" in fondul de reparatii. Asa ca semestrial aceste sume le adaugam, le includem prin transfer la fondul de reparati si, evident ca le folosim pentru reparatii.
2. Conform HG 1588/2007 fondul de reparatii se constituie pentru obiective clare si pe perioade limiutate:
Art.24 (5) Asociaţia de proprietari va constitui un fond pentru repararea părţilor de construcţii/instalaţii aflate în proprietate comună, fond cu perioadă de folosire limitată, care va fi depus în contul asociaţiei de proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli.

Asa ca nu se iau banii proprietarilor doar asa ca "sa fie". Iar fondurile transferate din orice venituri ale asociatiei au acelasi regim daca le transferam in fondul de reparatii. Si acestea se folosesc pentru imbunatatirea confortului si reparatii planificate. Dar daca intervin avarii nu ne opreste nimeni sa folosim acesti bani.
Noi intocmim anual un buget de venituri si cheltuieli in care prevedem, printre altele, reparatii si modernizari, dar niciodata nu reusim sa le facem pe toate si le mai amanam pe anul urmator la care adaugam altele ... Iar in aceasta perioada este imposibil sa nu apara si avarii sau necesitatea unor reparatii neprevazute. Si-acestea se pot suporta din acelasi fond de reparatii, provenit, in primul rand, din incasari de la proprietari, si in al doilea rand din alte venituri ale asociatiei (chirii, penalizari, publicitate, penalizari...).
Asa ca niciodata nu am avut fond de reparatii fara sa fie necesar, fara "destinatie bine precizata", cum spuneti dumneavoastra, pentru ca nicioadata nu am reusit sa reparam tot ce ne-am propus prin bugetul de venituri si cheltuieli aprobat in adunarea generala.

Fondul de reparatii ramane la dispozitia asociatie atat in cazul unui proprietar care vinde ca si in cazul altui proprieatar care nu vinde. Adica acesta se constituie pe apartament (pe cota indiviza) si doar ca evidenta si obligatii figureaza pe numele Ionescu, Popescu... Asa ca fondul de reparatii este la dispozitia asociatiei dar pe numele proprietarului (fost sau actual).


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sunt obligata sa platesc? monyca_u monyca_u Buna ziua, Mi s-a comunicat de la asociatia de locatari ca trebuie sa platesc \"fond de rulment\" pentru repararea acoperisului de la bloc. Sunt obligata sa ... (vezi toată discuția)
Restituire fond rulment moshu_stef moshu_stef Buna ziua!Am si eu o intrebare si va rog mult cine stie sigur sa imi raspunda!In afara cazului in care se vinde o locuinta, si a hotararii Adunarii generale a ... (vezi toată discuția)
Penalizari la fondul de rulment danny78 danny78 De la inceput tin sa specific faptul ca eu inca nu locuiesc in apartamentul respectiv ( nu este trecuta nici o persoana la intretinere ). Este normal sa mi se ... (vezi toată discuția)