avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 717 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Asistenta juridica
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Asistenta juridica

Buna ziua! Sunt student si am nelamuriri cu privire la urmatoarele aspecte: Textul Codului de proc penala stabileste ca - " in situatia in care aparatorul ales nu se prezinta nejustificat... se va organul judiciar ia masuri pentru desemnarea unui apărător din oficiu care să-l înlocuiască(art. 171 Cpp), iar la art. urmator, legiuitorul prevede ca: "Lipsa aparatorului nu impiedica efectuarea actului de urmarire penala, daca exista dovada ca aparatorul a fost incunostintat de data si ora efectuarii actului. . Daca este sa le aplic ambele texte de lege, ar trebui sa spun ca in caz de neprezentare a avocatului ales, sa desemnez unul din oficiu, ori sa procedez la efectuarea urmaririi penale si in lipsa aparatorului, daca respectivul avocat a fost anuntat!
O alta intrebare ar fi daca, dupa in ceperea urmaririi penale in personam, avocatul sau o parte procesuala are dreptul sa studieze fara ingradiri dosarul, in vederea aflarii despre materialul urm penale pana la acel moment, ori are posibilitatea studierii doar in anumite momente procesuale(arestare/prelungire urm penale, prezentare materialului de u.p.)
Va multumesc! :">
Ultima modificare: Vineri, 16 Martie 2012
calandrino, utilizator
Cel mai recent răspuns: calandrino , utilizator 00:45, 17 Martie 2012
Urmarirea penala continua cu avocat din oficiu.
La prezentarea materialului de urmarire penala dreptul nu mai poate fi ingradit de parchet.

Studierea dosarului nu se permite de organul de urmarire penala.
La instanta legea prevede in mod expres acest drept de a studia dosarul.
Ultima modificare: Vineri, 16 Martie 2012
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat