avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 145 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Decizie asupra capacitatii de munca - nelamuriri ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Decizie asupra capacitatii de munca - nelamuriri angajator

Buna ziua!Am o salariata care a adus la societate decizia medicala asupra capacitatii de munca nr..din data de 16.03.2012 si certificat medical (cod 14,neoplazii)pana la 31.03.2012.Va rog sa-mi spuneti :
1.cu ce data incetez contractul individual de munca
2.in baza carui art din Codul muncii incetez contractul
3.Ce acte mai trebuiesc pentru completarea dosarului de pensionare.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 21:14, 29 Martie 2012
Ce grad de invaliditate acorda decizia medicala?

Daca este gradul III de invaliditate, angajata lucreaza in continuare cu 1/2 norma, iar incetarea CIM se face cu art.56 alin (1) lit.c) la data comunicarii deciziei de pensie.
ART. 56
(1) Contractul individual de muncã existent înceteazã de drept:
c) la data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstã standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicãrii deciziei de pensie în cazul pensiei de invaliditate, pensiei anticipate parţiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limitã de vârstã cu reducerea vârstei standard de pensionare;


Daca este gradul II, angajata nu mai poate lucra dupa terminarea concediului medical si apare problema cu perioada pana la incetarea de drept a CIM la data sosirii deciziei de pensie.
Aici puteti face incetarea CIM cu acordul partilor, art.55 lit.b), sau cu inaptitudinea fizica a salariatei, art. 61 lit.c).

ART. 61
Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care ţin de persoana salariatului în urmãtoarele situaţii:
c) în cazul în care, prin decizie a organelor competente de expertizã medicalã, se constatã inaptitudinea fizicã şi/sau psihicã a salariatului, fapt ce nu permite acestuia sã îşi îndeplineascã atribuţiile corespunzãtoare locului de muncã ocupat;


Actele necesare (alegeti doar ce corespunde situatiei salariatei dvs.):
HG nr. 257/2011:
ART. 76
(1) Actele la care se face referire la art. 103 alin. (2) din lege sunt, dupã caz:
a) pentru pensia pentru limitã de vârstã, anticipatã şi anticipatã parţialã:
- cerere pentru înscrierea la pensie (anexa nr. 6);
- carnetul de muncã (original şi copie);
- carnetul de muncã pentru membrii CAP (original şi copie);
- carnetul de asigurãri sociale pentru agricultori (original şi copie);
- alte acte prevãzute de lege privind vechimea în muncã sau vechimea în serviciu realizatã;
- actele de stare civilã ale solicitantului: BI/CI, certificat de naştere şi de cãsãtorie (original şi copie);
- livretul militar (original şi copie);
- diploma de absolvire a învãţãmântului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care sã rezulte durata normalã, perioada studiilor şi faptul cã acestea au fost urmate la zi;
- dovada echivalãrii de cãtre statul român a cursurilor desfãşurate în cadrul unor instituţii de învãţãmânt universitar din strãinãtate;
- adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncã (original);
- adeverinţa privind condiţiile de muncã deosebite, speciale şi/sau alte condiţii (original);
- procura specialã, pentru mandatar (original şi copie);
- acte pentru dovedirea calitãţii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, şi/sau al Legii recunoştinţei faţã de eroii-martiri şi luptãtorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din Decembrie 1989, precum şi faţã de persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- dovada încetãrii calitãţii de asigurat în cazul înscrierii la pensie anticipatã sau pensie anticipatã parţialã, pentru persoanele care, la data solicitãrii, nu mai au calitatea de asigurat (original);
- adeverinţã care sã ateste perioadele de activitate realizate dupã data de 1 ianuarie 2011 (original);
- alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie;
b) pentru pensia de invaliditate:
- cerere pentru înscrierea la pensie (anexa nr. 7);
- actele menţionate la lit. a);
- decizia medicalã asupra capacitãţii de muncã (original);
- adeverinţa din care sã rezulte data încetãrii plãţii indemnizaţiei pentru incapacitate temporarã de muncã/copia ultimului certificat de concediu medical sau, dupã caz, adeverinţã din care sã rezulte data încetãrii calitãţii de asigurat (original);
- copie a formularului pentru înregistrarea accidentului de muncã (FIAM) sau copie a fişei de declarare a cazului de boalã profesionalã BP2 pentru accident de muncã, respectiv boalã profesionalã;



~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de invaliditate anairam64 anairam64 acte necesare pentru dosarul de pensionare - invaliditate (vezi toată discuția)
Concediu de odihna dupa concediu medical - cadru didactic Lelia6 Lelia6 Buna ziua, Lucrez in invatamant, sunt profesor si am nevoie de un raspuns. Am CM ( 18o de zile ) pana in data de 31 octombrie 2014. Vreau sa imi depun ... (vezi toată discuția)
Codul muncii eu_fac_viitorul eu_fac_viitorul Art. 56 (1) Contractul individual de muncă existent încetează de drept: c) la data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a ... (vezi toată discuția)