Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
o firma de constructie incheie un contract de lucrari cu o societate.pe timpul executarii lucrarii firma emite 2 facturi in martie si aprilie si o situatie de lucrari in mai .pe 26 06 are loc receptia finala.Incepand cu 0106 2008 firma devine platitoare de tva
La un control al finantelor se dau jos cele doua facturi din contabilitate si se inreg in 26 06 2008 cf reeptiei ,automat sa calculat tva si accesorii?ESTE CORECT
se refera la trecut..La controlul finantelor s a specificat ca cele 2 facturi nu s au intocmit corect si ca toata suma trebuia facturata la receptia finala in iunie si sa se calculeze tva
Stimate domn, societatea unde lucrez are un contract pentru efectuarea unor lucrari, din anul 1998. Lucrarea s-a executat pe diferite etape, la fiecare 2-3 ani s-au facut receptii partiale pentru lucrarile executate. Ce ar fi insemnat, ca societatea sa consume timp de 2-3 ani si sa incaseze in cel de-al patrulea an? Sa fim seriosi. Noi am emis lunar situatii de plata si factura pentru lucrarile executate in luna anterioara. Se procedeaza cum v-am explicat mai sus. Avand in vedere ca nu cunosc alte detalii, ma rezum doar la cele postate pana acum.
da este corect,dar firma respectiva a facturat fara o receptii partiale si toate materialele consumabile s au scazut din contabilitate pe baza situatiei de lucrari la finalul lucrari.Problema e ca firma devenit platitoare de tva.
Deci, firma putea cf actelor aditionale sa factureze fara a efectua lucrarea,dar acestea reprez avans iar la sf lucrari sa storneze cele doua facturi si sa factureze la receptia finala cu tva.Este corect ?
Nici nu trebuia sa faca receptii partiale. V-am expus un caz despre o lucrare care este foarte mare. Insa avem si lucrari care trebuie executate in termen de 4 sau 6 luni. Tot asa procedam.
In primul rand a fost incalcata Legea contabilitatii in acea societate de care vorbiti aici. S-au facut consumuri de materiale, materii prime. Acestea au iesit din gestiunea societatii fara a fi inregistrate. Dupa parerea Dvs. este corect? Dupa stiinta mea, in niciun caz.
Materialele nu se scad din contabilitate pe baza situatiei de lucrari, ci pe baza bonurilor de consum emise la fiecare iesire din gestiune. Daca lucrarea Dvs. se intindea pe 1 an si jumatate atunci scadeati materialele din gestiune? Apoi...forta de munca. S-au platit salariile, manopera nu a fost calculata lunar in functie de munca prestata si timpul efectiv lucrat. Posibil ca s-au mai folosit masini si utlaje. Consumul de carburant, uzura acestora...Eu inteleg ca nu s-a respectat nimic din ceea ce trebuie facut in mod normal.
Sigur ca se puteau emite facturi de avans, doar pentru a incasa banii, dar fara a executa lucrarea, La executarea lucrarilor trebuia emisa factura si situatie de lucrari pentru toata valoarea si stornat avansul facturat in lunile anterioare.
Inteleg acum care este cauza. S-au emis facturi de avans. S-a facturat in luna mai doar diferenta care a mai ramas conform contract, fara a se storna facturile initiale.
Lucrez de ani in constructii, dar eu nu am vazut pana acum lucrare care sa nu aiba consumurile depasite si sa nu se ceara suplimentari. Chiar asa! La Dvs. cum a fost posibil?