In cazul in care administrarea Asociatiei de propietari, este externalizata, este facuta de o firma particulara, ce proceduri si ce documente trebuie sa indeplineasca si sa detina casierul?
Multumesc
Din punct de vedere al asociatiei de proprietari, casierul fiind un angajat al firmei de administrare, nu trebuie sa prezinte niciun document.
Responsabilitatea indeplinirii atributiilor acestuia revine in intregime firmei.
Daca va referiti la garantii, atunci asociatia poate cere firmei de administrare sa depuna in contul asociatiei o garantie pecuniara in baza contractului incheiat intre asociatiatia de proprietari si firma de administrare.
Cat priveste cum, cand si unde isi desfasoara activitatea casierul, si acest aspect poate fi trecut in contract.
Activitatea de caserie trebuie desfasurata conform DECRET nr. 209 din 5 iulie 1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa ale unitatilor socialiste
EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 64 DIN 6 /7 /76
.
ART. 6 ne precizeaza conditiile in care trebuiesc desfasurate activitati de carerie.
Casieria trebuie sa funcţioneze într-un spaţiu adecvat, în condiţiile unei depline securitati. În acest scop, conducãtorii unitãţilor socialiste sînt obligaţi sa ia mãsuri pentru a asigura inzestrarea casieriei cu mijloace tehnice de paza şi de alarma, în funcţie de importanta valorilor pãstrate şi sa asigure condiţiile de pãstrare a numerarului în cadrul unitãţilor şi de transport la şi de la bãnci sau celelalte instituţii de credit, conform dispoziţiilor legale. În cazul în care este necesarã, transmiterea sumelor în alta localitate pentru plati se va face prin cele mai apropiate unitãţi bancare, de credit sau poştale.
Acest decret inca mai este in vigoare si este obligatoriu pentru toate personele juridice
Sunt sigur ca nici o asociatie de proprietari nu indeplineste aceste cerinte minime de siguranta. Responsabilitatea sa ia mãsuri pentru a asigura inzestrarea casieriei cu mijloace tehnice de paza şi de alarma este a presedintelui care trebuie sa decida efectuarea acestor lucrari.
Deci este obligatia asociatiei sa inzestreze locul in care se fac incasari cu aceste masuri de siguranta. In caza ca nu va permiteti aceste costuri exista posibilitatea de a achita intretinerea in contul bancar al asociatiei.
.. ce proceduri si ce documente trebuie sa indeplineasca si sa detina casierul?
Procedura clasica: casierul primeste banii si elibereaza chitanta pentru suma incasata.
Documente ce trebuie sa intocmeasca (nu sa indeplineasca) casierul: chitanta si registrul de casa.