avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 552 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... un sfat si pentru noi seful nu vrea sa imi dea somaj
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

un sfat si pentru noi seful nu vrea sa imi dea somaj

Probabil ca mai exista topicuri cu astfel de intrebari, insa sunt asa de abatuta incat nu am rabdarea necesara sa caut.
Problema noastra este urmatoarea : prietenul meu s-a angajat in noiembrie anul trecut la o firma cu un salar de 700 lei brut . De o sapt, angajatorul, ma rog sefii , l-au anuntat ca de la 1 ianuarie firma se va desfiinta , asa ca sa isi caute de lucru.
Problema este ca nu vor sa ii dea somaj. Eu lucrez ca si economist , si nu sunt straina de unele lucruri , nu am in schimb o experienta mare in ceea ce priveste personalul.... de aceea am apelat la dvs.
Eu stiu ca daca firma se desfiinteaza are dreptul la somaj, pentru ca, practic i se desfiinteaza postul ..... si atunci de ce nu ii da.... ??? pai cred ca raspunsul e ff simplu, nu ii da deoarece firma nu se desfiinteaza, iar ea daca il da in soamj, nu are dreptul sa angajeze personal 6 luni parca.
Problema e ca nu vrea sa ii dea nici concediu ( are ramase 14 zile de concediu de odihna neefectuate) , el ar trebui sa isi caute loc de munca..... , si mai are de sustinut in curand si examenul de licenta ...

Asa ca i-am facut o cerere de concediu pe zilele ramase... si i-am spus sa mearga sa i-o inmaneze si sa ceara nr de inregistrare pe ea.... lucru care dansa la refuzat...
Deasemenea stiu ca cei care sunt studenti au dreptul la concediu fara plata ( de studii) 30 de zile pe an.... asa ca am facut si o astfel de cerere , si nici asta nu vrea sa o aprobe...