avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1579 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Mama studenta - indemnizatie pentru cresterea copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Mama studenta - indemnizatie pentru cresterea copilului

Buna ziua! Ma numesc Cristiana Busu si sunt insarcinata in 25 de saptamani( adica 6 luni). In prezent, urmez cursurile de master ale Universitatii din Craiova- Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor Craiova- Specializarea Antreprenoriat si Administrarea Afacerilor. Sunt studenta la zi in cadrul acestor cursuri, in anul I, forma de invatamant cu taxa. In luna august, mai spre final, urmeaza sa nasc. Pot beneficia de vre-un ajutor ceva vreo idemnizatie pentru cresterea fetitei? unde si cand pot depunde dosarul pentru aceasta? Va multumesc din suflet!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:30, 27 Noiembrie 2012
Interventie moderator:
:rtfm:
CristianaMihail:

1. Regulamentul de postare pe forum spune ca nu e bine sa publicam mesaje consecutive.
2. Dupa postarea unui mesaj aveti la dispozitie 30 de minute sa modificati mesajul folosind butonul "raspunde".

CristianaMihail a scris:
Mentionez ca contractul de munca va fi numai pana in momentul nasterii, apoi acesta va inceta. Sotul este angajat...pot beneficia cumva si de cas-ul lui pt a nu mai plati spitalizarea?

1. - Din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii:

Art. 213. - (1) Urmãtoarele categorii de persoane beneficiazã de asigurare, fãrã plata contribuţiei:
...
f) femeile însãrcinate şi lãuzele, dacã nu au nici un venit sau au venituri sub salariul de bazã minim brut pe ţarã.

- Asadar nu veti plati CASS si veti fi asigurata si pe timpul spitalizarii in timpul graviditatii, la nastere si dupa aceea.