avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 215 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediul prenatal/ de crestere a copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediul prenatal/ de crestere a copilului

Buna ziua,
daca ma puteti ajuta cu o lamurire. Sunt insarcinata in saptamana a 10a si sunt in concediu medical incepand de saptamana aceasta pana in prenatal datorita problemelor sarcinii mele. Vroiam sa stiu daca calculul care mi se va face pentru media veniturilor lunare anterior nasterii copilului va include si aceste luni de concediu medical sau numai lunile in care chiar am lucrat si am platit contributiile la stat. Multumesc mult pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns: EvaB , utilizator 10:57, 19 Iunie 2012
1. Pentru indemnizatia pentru CCC sunt luate in calcul cele 12 luni premergatoare nasterii copilului.

2. In aceste luni intra si concediile medicale, concediul de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) cu indemnizatiile aferente lor.

3. Plata contributiilor la stat nu are legatura cu indemnizatia pentru CCC. Plata aceasteia nu este conditionata de plata contributiilor.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util

Conform ordonantei 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, actualizata:
"(5) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
..
c) au beneficiat de concedii şi de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare;"


Conform Ordonantei 158/2005 la care se face referire mai sus,