avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 292 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Fonduri europene, finanţări ... achizitie spatiu de birou prin fonduri nerambursabile
Discuție deschisă în Fonduri europene, finanţări nerambursabile, grant-uri

achizitie spatiu de birou prin fonduri nerambursabile

Am semnat un contract de finantare nerambursabila (10000 euro) au AIPPIMM, pentru achizitia unui spatiu de birou.

Singurele mentiuni referitoare la achizitia de spatii (din ghidul solicitantului) sunt :
"Valoarea activului corporal achiziþionat în cadrul programului se va stabili pe baza unei evaluãri al unui expert evaluator ANEVAR", si
"Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie sã aibã destinaþie locativã",
de unde eu (contabil) inteleg faptul ca pot achizitiona orice imobil care are ca destinatie spatiu de birou(inclusiv in Cartea funciara), si ca acest spatiu de birou poate fi situat oriunde ....
Problema este urmatoarea: am gasit un spatiu (cu destinatia de spatiu comercial/ spatiu de birou) situat la parterul unui bloc.- situatie in care am crezut ca ma incadrez perfect cu cerintele lor. Cand am sunat la Centrul teritorial de care apartin, cel care se ocupa de achizitii- mi-a spus foarte rastit faptul ca trebuie ca cumpar un spatiu care se afla obligatoriu intr-o cladire de birouri, care de la constructie a fost prevazuta ca fiind de birouri si nu altceva; i-am mentionat faptul ca in ghid spune doar ca NU TREBUIE SA AIBA DESTINATIE LOCATIVA si i-am cerut baza legala pentru a ma documenta. Mi-a raspuns ca nu este o baza legala, ca o sa apara (pana acum nici macar nu am vazut propuneri sau proiecte in acest sens)... si ca s-a saturat sa vada tot felul de firmulite la parter de bloc....
Am sunat la Bucuresti, la Agentie (acolo mi s-a spus ca nu are importanta unde este situat spatiul important e sa aiba destinatia de spatiu de birou)... insa am trimis si solicitare scrisa...pentru a primi raspunsul scris... si nu am primit niciun raspuns....
A mai trecut cineva printr-o astfel de situatie? ce ma sfatuiti sa fac

Credeti ca daca voi face achizitia, voi risca returnarea sumei nerambursabile, sau refuzul decontarii acesteia?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: cristi19t , utilizator 00:35, 6 Aprilie 2015
Din experienta mea cu functionarii publici, pot sa spun ca e destul de greu sa le schimbati ideea fixa, mai ales daca li s-a pus pata pe o chestiune. Si, dupa raspuns, se pare ca li s-a pus. Nu intrutotul nejustificat, vedeti mai jos.

Acum, stiu ca e postfactum, asa ca mai degraba comentez pentru cei care pe viitor ar avea idei similare. Poate ca pare ca as rasuci cutitul, dar nu e asa.

Atac deci frontal: in loc sa va luati dotari cu banii din proiect, dotari pe care sa le folositi direct in procesul dvs. de vanzare/prestare/ce faceti dvs., adica mijloace de productie, dvs. bagati banii in imobiliare. Acum, oricat de naiv ar fi un interlocutor, oare de aceea nu va mergea dvs. afacerea, pentru ca nu aveti un spatiu in proprietate? Dar intr-un spatiu inchiriat, de ce nu mergea treaba? E prea mare chiria? Nu cred, cel mult e nerentabila afacerea si atunci nu are rost sa mai continuati.

Eu cred ca, mai degraba, calculul a fost cam asa: merge sau nu treaba, vedem noi, dar, daca nu merge, tin firma cat scrie in contract si baram la sfarsit raman cu un apartament. Ei bine, eu, in calitate de contribuabil care a pus si el 25 de bani in proiectul dvs., as dori ca la sfarsit, cand inchideti, sa-mi dati centimetrul patrat care-mi revine din apartament. Ca asa e corect, cred eu.

Realizez ca acum e prea tarziu ca sa schimbati ceva, proiectul e aprobat asa cum este, comentariul meu nu e scris pentru dvs. ci mai mult pentru cei care doresc si ei sa se apuce de afaceri cu sprijin nerambursabil.

Dragi solicitanti, uitati parerea mea de consultant pe un forum: afacerea voastra nu depinde de faptul ca aveti sau nu un spatiu in proprietate. Poate sa mearga foarte bine intr-un spatiu inchiriat. Orice afacere porneste la inceput in spatiul altia sau la voi acasa! Daca voi va faceti socotelile si chiria e prea mare, atunci inseamna ca, de fapt, afacerea e proasta!

Oricum, va sfatuiesc calduros sa va scoateti din minte imobiliarele si sa bagati banii in mijloace de productie!
Multumesc pentru raspuns....
dar hai sa revin si la idee si sa iti dau si cateva detalii despre firma:
- sunt expert contabil, ma ocup si de resurse umane, diverse servicii pentru firme.... sunt la inceput de drum... adica locuiect intr-un alt oras decat cel in care m-am nascut si crescut de vreo 2 ani... sunt angajata la cateva societati part-time..si am si firma mea...SRL-D... insa sincer castig putini bani (scriptic sunt ok.... e foarte bine, dar am nimerit numai firme care dupa 2- 3 luni de platit relativ la timp incep ca nu iti mai plateasca cu lunile si iti arunca praf in ochi... adica atunci cand faci ”scandal- adica iti ceri drepturile iti dau si eu 100- 200 lei”)
La randul meu, am si eu un angajat.... caruia eu nu imi permit sa nu il platesc la timp! si scot destul de des bani din buzunar (de fapt din buzunarul sotului) sa acopar cheltuielile firmei ....
De ce mijloace de productie am nevoie? de un calculator, multifunctional si mobilier.... le am ! si platesc chiria la birou 250 euro!
Ti se pare normal sa mai cer bani pentru mijloace de productie? si sa platesc chirii??
sa mai cumpar aparatura IT- iar la final de monitorizare, ea sa fie deja ...buna de aruncat...iar eu in situatia actuala+ doza de stres si nervi care vine la pachet cu monitorizarea lor!
Nu crezi ca ar fi mai ok sa am un spatiu cu vad comercial, iar din banii care ii dau lunar pe chirie sa promovez firma, sa cumpar aparatura IT si licente atunci cand este necesar si sa mai angajez un om?

daca as fi avut o brutarie- era ok sa cumpar un malaxor....pe care il folosesc 10 ani, si sa produca mii de paini...si sa platesc chirie 200 euro!
dar daca eu lucrez pe un calculator... crezi ca este ok sa mai cumpar unul...de dragul de a implementa un proiect?
Apropo, se putea deconta si chiria! dar sa imi spui si mie te rog cine iti inchiriaza tie cu contract inregistrat la finante in care sa fie mentionata valoarea reala a chiriei? Nu zic ca nu gasesti, gasesti proprietari dar toti iti spun ”OK... dar platesti tu impozitul”... si iar scot bani din buzunarul personal sa platesc datoriile firmei
Cred ca ar fi util sa contactati evaluatorul ANEVAR , daca ati gasit un spatiu corespunzator si care poate fi incadrat in cerinte, deoarece acesta va poate sfatui cel mai bine.
Daca proprietarul a schimbat destinatia spatiului din locativ in comercial, sunt de parere ca ati indeplinit conditiile.
alinateodor a scris:

Ti se pare normal sa mai cer bani pentru mijloace de productie? si sa platesc chirii??

dar daca eu lucrez pe un calculator... crezi ca este ok sa mai cumpar unul...de dragul de a implementa un proiect?

Pai ajungeti la vorba de la inceput: bagam banii in imobiliare, caci se poate si oricum ramanem cu ele la sfarsit, dupa ce inchidem firma. Calculatorul se uzeaza, dupa cum bine spuneti, dar apartamentul e bun. Dupa cum se vede, de fapt nu lipsa unui spatiu va tine in loc, ci lipsa clientilor. Care nu se suplineste in niciun caz cu un spatiu in proprietate.

Daca o chirie de 250 euro e impovaratoare pentru o afacere, inseamna ca nu are rost sa mai continuati. Puteti sa va angajati pe mai multi bani. E romantic sa fi patron, dar putin pragmatism nu ar strica.

imi poate spune si mie cineva unde gasesc ghidul pentru acest tip de proiect???
as fiiinteresat sa achizitionez un spatiu si nu stiu exact ce presupune.
Multumesc!

Alte discuții în legătură

Accesarea de fonduri europene nerambursabile-conditii getatm getatm buna ziua,santem o firma srl cu 16 angajati.Profilul nostru este in lemn,avem aduse utilaje din strainatate,performante,dar nu avem fabrica lucram intro ... (vezi toată discuția)
Fonduri nerambursabile pentru deschiderea unei firme cretu13 cretu13 Sunt absolvent de ASE si as dori sa infiintez o firma as dori sa stiu daca as putea accesa fonduri nerambursabile? (vezi toată discuția)
Fondurile europene -- pentru cine, pentru ce si cum? Sov Consulting Sov Consulting Deschid aceasta tema de discutie pentru ca activitatea de intocmire si implementare a proiectelor cu (co-)finantare europeana, strans legata de domeniul ... (vezi toată discuția)