avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 919 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Obligatiile fiscale ale asociatiilor de proprietari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Obligatiile fiscale ale asociatiilor de proprietari catre stat

Cititi acest articol aparut in data de 13.07.2012 pe site-ul Avocatnet.
www.avocatnet.ro/content/art...
Asa cum va completeaza automat decl.112.
De altfel nici nu aveti altceva de facut.
Asta inseamna ca trebuie sa depun 010 cu contributiile retinute conform D112?
Daca aceste contributii sunt noi sau nedeclarate anterior printr-un formular similar 010, da.

Ca sa intelegeti exact ce este acest formular, va pot spune ca este o evidenta a tuturor contributiilor cu titlu generic, pe care un angajator le plateste la stat, atat pentru el, cat si pentru angajatii lui. Se cheama vector fiscal.
La infiintarea asociatiei de proprietari se completeaza acest formular doar cu datele de identificare ale angajatorului, fara a completa ceva pentru contributii, in cazul in care asociatianu are inca angajati.

Cand aceasta asociatie isi angajeaza persoane pentru care va plati aceste contributii, merge la ANAF si completeaza un nou formular 010 pentru actualizarea acestei liste, astfel incat daca pana acum lista de contributii la ANAF era goala pentru aceasta asociatie, acum, cand deja are angajati, aceasta lista va trebui actualizata cu contributiile pe care asociatia le va plati.
In momentul cand prin anumite imprejurari de angajare sau renuntare la salariati sau indemnizati pentru care se platea, de exemplu, somaj, iar in noua situatie pentru angajatii ramasi nu se mai plateste somaj, asociatia trebuie sa mearga la ANAF si sa completeze un alt formular 010 in lista caruia vor figura toate contributiile pe care le platea pana acum, mai putin cea de somaj.

Formularul 010 evidentiaza numai numele contributiei pe care angajatorul o declara si achita lunar, nu se specifica numele angajatilor.
Ultima modificare: Duminică, 19 August 2012
elga50, moderator
ma intereseaza care sunt pasii pentru obtinerea Certificatului de semnatura electronica pentru o asociatie de proprietari. nu este nou infiintata, insa fosta administratora a delapidat o suma de bani si nici nu a inregistrat contracte/conventii de munca. practic trebuie sa luam totul de la zero si sa intram in legalitate. avem presedinte, cenzor si administrator, pt care se vor incheia contracte de mandat/munca.
ma intereseaza cum obtin Certificatul de semnatura electronica? cine este titularul? presedintele sau administaratorul care e si contabil? trebuie procura notariala?

banuiesc ca tot acum va trebui sa completam si declaratia 010 la ANAF. cine o completeaza presedintele sau administartorul-contabil???????
va multumesc anticipat!Mihaela


si mai am o intrebare: Declaratia 150 o depun la ANAF dupa ce cumpar un certificat de semnatura electronica??????
Ultima modificare: Miercuri, 26 Septembrie 2012
Adriantot, moderator
Cerificatul de semnatura electronica il obtineti de la una din firmele agreate de ANAF. Pe site-ul ANAF gasiti aceste firme, aici: [ link extern ]
Dati telefon la firma pe care ati ales-o si va indruma cu tot ce aveti de facut.

Dupa ce ati instalat certificatul in calculator aveti de la firma un formular format .pdf de "Confirmare", il completati si semnati electronic, il trimiteti la firma pentru contrasemnat online. Il primiti inapoi tot online. Il descarcati pe desktop ca sa-l aveti la indemana, apoi intrati pe ANAF la Declaratii electronice - inregistrare certificat de semnatura electronica. (linkurile functioneaza defectuos, asa incat nu vi le mai pun aici)

In josul paginii aveti cuvantul "Accepta". Apasati pe el si va duce intr-o pagina unde trebuie sa aduceti in "Browse" formularul de Confirmare semnat de dv. si contrasemnat de firma pe care il aveti acolo unde l-ati salvat - am zis eu pe desktop. Il depuneti si in urma depunerii obtineti formularul 150. Il listati, xeroxati si pe acesta il duceti la ANAF.
Da, formularul 010 se depune o data cu depunerea formularului 150. Sa fie in dublu exemplar.
De asemenea va mai trebuie o imputernicire notariala pentru titularul de semnatura din partea asociatiei. Notarul stie ce are de facut, are si formular tipizat, costa in jur de 80 lei.
Sa aveti si copie de pe CI a titularului de semnatura electronica.

Recapitulam. La ANAF va prezentati cu:
- formularul 150 (original si copie xerox);
- imputernicire notariala (original si copie xerox sau va da notarul 2 exemplare). Imputernicirea trebuie semnata de presedintele asociatiei.
- declaratia de mentiuni 010 (2 exemplare) semnate si stampilate de presedintele asociatiei.
- copie de pe CI.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Septembrie 2012
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Declaratia 010 anaf FlorinNistor FlorinNistor Buna ziua. Pentru conventii civile se depune declaratia 010 ? (vezi toată discuția)
Salariu femeie de servici la bloc si administrator RIZEAFLORICA RIZEAFLORICA Vrem sa intram in legalitate. Ce se retine din Cmi pt. Adm.si Lucrator ecologic daca sunt pensionari.Vrem sa mergem la ITM si nu stim cum sa facem CMI. Va ... (vezi toată discuția)
Administrare bloc ALINAfenesan ALINAfenesan Buna ziua, am fost propusa de catre membrii asociatiei de proprietari sa tin administratia blocului in care locuiesc. Urmeaza sa obtin atestatul de ... (vezi toată discuția)