avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 147 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... situatie reziliere contract telefonie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

situatie reziliere contract telefonie

Buna ziua,

Va supun atentiei urmatoarea situatie:

Am un contract pentru telefon&internet pe care nu il mai folosesc de mai bine de un an (m-am mutat si nu am avut nevoie). Desi serviciile nu au fost furnizate firma a emis factura pe care am platit-o. Ultima factura emisa a fost undeva anul trecut in noiembrie daca nu ma insel.
Compania a reziliat contractul pentru ca mai multe luni la rand nu am platit(desi am spusla tel. consultantului lor ca o sa fac plata) si imi cere plata a taxei de reziliere prematura a contractului + plata restantei. Intre timp m-au sunat si 'recuperatorii'.

Am vreo sansa sa reziliez contractul fara sa platesc taxa de reziliere(doar suma restanta), in baza Legii 161/2010 anexa pct.1)j) " comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;" ?

Mentionez ca aceasta 'despagubire de incetare prematura' este trecuta in contractul incheiat cu compania, ca optiune default - fapt ce l-am constatat dupa semnarea contractului primit de la simplul tehnician ce a montat aparatul telefonic.) Exista o clauza in acest contract in care se specifica ca Despagubirea se va face in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in oferta.


Va multumesc in avans pentru timpul si atentia acordata,

Cu respect,

Iorgu. A.
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Iulie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: iaugustin , utilizator 11:30, 6 August 2012
iaugustin a scris:

Am un contract pentru telefon&internet pe care nu il mai folosesc de mai bine de un an (m-am mutat si nu am avut nevoie). Desi serviciile nu au fost furnizate firma a emis factura pe care am platit-o.

Serviciile nu au fost folosite, nu e acelasi lucru cu nu au fost furnizate, in opinia mea nu aveti nicio sansa pentru ca nu vi se cere taxa de reziliere ci o despagubire pentru ca nu ati respectat contractul (nu ati platit la timp abonamentul).

Dvs. acum platiti o despagubire a carei formula o veti gasi in contract si care este egala cu

50 % din valoarea abonamentului lunar aferent Serviciului/Serviciilor a carui (caror) furnizare inceteaza inainte de expirarea perioadei minime initiale x numarul de luni ramase pana la expirarea perioadei minime initiale aferente Serviciului/ Serviciilor respective.
Va multumesc pentru raspunsul dumneavoastra,
De unde anume stiti ce reprezinta suma platita ? si faptul ca o gasesc in contract? Mi se pare doar o presupunere nefondata.

Reproduc anuntul primit pe factura RT, prin care sunt anuntat de ceea ce inseamna suma ceruta.

"Va rugam sa achitati suma totala de 503,15 lei, din care 13,21 lei reprezinta penalitati si
389,93 lei reprezinta despagubiri pentru incetarea prematura a contractului. In caz de
neachitare, Romtelecom poate imputernici o societate specializata in servicii cu caracter
juridico-financiar, cu scopul recuperarii valorii totale, fiind dezvaluite catre aceasta
datele dumneavoastra cu caracter personal, in conditiile prevazute de Legea 677/2001. Pe verso
factura si in scrisoarea atasata gasiti mai multe detalii despre modalitatea de plata si
consecintele neachitarii in termen."

Asadar suma reprezinta contravaloarea despagubirii pt incetarea contractului nu contravaloarea abonamentului ramas pana la incheiere.



Intrebarea mea pusa pe forum are legatura Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000:

Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
- comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".


Legat de art.I contractul cu RT restrange dreptul la reziliere.
Art II RT a impus prin contract plata unei sume fixe in cazul renuntarii.

Sunt 2 contracte: unul pt voce-telefon si unul pt internet. Atunci cand l-am facut am dorit internetul insa mi-au bagat pe bat si contractul de voce - ca altfel nu se poate.

In contractul de voce am:
4) Durata) 2 optiuni: 12 si 24 luni. A venit default bifat din computer 24 de luni.
Despagubiri pt incetare prematura):
a) mai mult de 12 luni pana la expirarea perioadei minime : 120 euro
b) mai putin de 12 luni pana la expirarea Perioadei minime: 50 de euro.
Mentiune: In cazul in care ulterior incheierii Contractului pentru o Perioada minima de 1 an, Clientul opteaza pentru o Perioada minima a Contractului de 2 ani, acesta nu va mai beneficia de Echipamentul oferit de RT(Oferta promotionala va consta numai din abonamentul redus).

In contractul de internet este o parte care spune acelasi lucru ca mai sus - aceleasi sume - aceeasi perioada.

Mai citez si punctul 7.3 din contract care spune:
7.3 Despagubiri. Daca Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, urmare a rezilierii de catre RT sau a denuntarii unilaterale de catre Client si Clientul a beneficiat de o oferta promotionala pentru Serviciul respectic, Clientul va fi obligat la plata despagubirilor pentru incetare prematura mentionate in Formular, calculate in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in considerarea respectivei oferte promotionale.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mentionez ca pe contractul de voce apare un telefon de 15 lei si pe cel de date un router de 60 de lei. Instalatorul a venit si cu 2 facturi fiscale - mi-a adus alt router pentru ca pe cel standard nu il aveau - factura - supriza!! 400RON.

RT mi-a reziliat contractul in ultima luna din cei 2 ani - daca ar fi facut-o cu o luna mai tarziu in limitele celor scrise in contractul lor nu ar mai fi putut sa ceara despagubirea.

Intrebarea mea este: Cele scrise in contractul RT pot sa fie atacate folosind Legea 161/2010 si codul consumatorului? :rtfm:

Va multumesc,

Respectele mele,
Pe factura scrie:
Va rugam sa achitati suma totala de 503,15 lei, din care 13,21 lei reprezinta penalitati si
389,93 lei reprezinta despagubiri pentru incetarea prematura a contractului.


Eu v-am spus:
nu vi se cere taxa de reziliere ci o despagubire pentru ca nu ati respectat contractul.

Nu mi se pare o presupunere nefondata.

Ati avut contract incheiat pe 2 ani, ceea ce inseamna ca ati beneficiat de reducerea pretului standard al abonamentului. Simplul fapt ca nu ati accesat internetul din acea locatie nu a anulat obligatiile dvs. contractuale.
In opinia mea nu va regasiti in niciuna din situatiile care v-ar putea fi favorabile, insa desigur sunteti liber sa credeti ce doriti si sa asteptati alte raspunsuri care sa va inspire mai multa incredere.
Va multumesc pentru raspunsul dumneavoastra,
Toate cele bune,

Mai astept si alte pareri daca sunt diferite de cea a dl-ui Ares_3...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie/internet cu plata despagubiri Tony Dicut Tony Dicut In noiembrie 2010 am incheiat un contract cu o firma de telefonie/internet. In contract sunt prevaute despagubiri in valoare de 190 E in cazul rezilierii ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telekom nick4hiphop nick4hiphop Buna ziua, Bunica mea are incheiat un contract cu romtelecom pentru serviciile de televiziune si telefonie fixa. Contractul fost prelungit pe o perioada de ... (vezi toată discuția)