avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 281 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... pensie de urmas
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

pensie de urmas

Sunt studenta si am depus acte pentru pensie de urmas pt. ca tatal meu a decedat de curand.dar vreau sa stiu dak mai beneficiez de aceasta pensie daca lucrez. In ordonandta 19/2000 nu se specifica nimic in legatura cu acest fapt. SI am fost informata ca de curand s-a dat o lege cum ca nu as beneficia de aceasta pensie daca lucrez.:hm:
Cel mai recent răspuns: Avocat FLORENTINA ALBU , Avocat 22:30, 16 Ianuarie 2009
Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, actualizata prevede:
Art. 94.
(2) Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3).
Asadar, conform legii nr.19/2000 puteti beneficia de pensie de urmas si de venituri obtinute dintr-o activitate profesionala in cuantum de pana la 1/4 din salariul mediu brut pe economie.
Daca va referiti la prevederile O.U.G. nr. 230/2008 care interzice cumulul pensiilor cu salariile de stat, aceasta a fost declarata neconstitutionala de catre Curtea constitutionala, decizia acesteia fiind definitiva si general obligatorie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas liliana v liliana v un tanar de 18 ani, beneficiar al pensiei de urmas (tatal decedat) este student in anul I. poate sa se angajeze pe perioada determinata fara sa piarda ... (vezi toată discuția)
Pensie urmas laviniamadalina laviniamadalina primesc pensie de urmas in urma decesului tatalui meu.daca ma angajez cu carte de munca la program de 4 ore,pot beneficia de aceasta pensie in continuare ... (vezi toată discuția)