avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1789 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... impozit pe venit sau pe profit
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

impozit pe venit sau pe profit

Buna ziua,

Doresc sa infiintez un SRL care produce soft la comanda. Firma, va fi foarte mica la inceput, cel putin, cu o cifra de afaceri nu prea mare nici ea.

Imi puteti spune cum este mai benefic sa o inregistrez. Ca platitoare de impozit pe venit sau pe profit ?
Multumesc frumos
Cel mai recent răspuns: balexg , utilizator 15:49, 19 Mai 2009
Am si eu cateva nelamuriri in leg. cu PFA-ul.
Sunt inginer proiectant angajat la o S.C. si as dori sa-mi fac PFA. Vreau sa prestez servicii (de proiectare).
Am inteles ca va trebui sa platesc un impozit pe venit de 3%. (adica pt. tot ce incasez/facturez platesc impozit 3%).
Ce alte taxe/impozite/cotizatii va trebui sa mai platesc. trebuie sa tin o contabilitate?
Va multumesc.
Pentru a va infiinta un PFA va trebui sa apelati la OUG nr.44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanle fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale publicata in Monitorul oficial nr.328 din 25 aprilie 2008,prin aceasta ORDONANTA sunt stabilite toate regulile privind inregistrarea unui PFA, acestea ar fi pe scurt urmatoarele:
1. cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare se depune la Registrul comertului de pe langa Tribunalul din judetul in care solicitantul isi stabileste sediul profesional;
2.documentatia care va insoti cererea este:
a) carte de identitate ;
b) dovada sediu;
c) declratatie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor : sanitare;sanitar-veterinare; protectia mediului si protectia munctii;
d) documente care atesta pregatirea profesionala.