avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 615 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale \\"Declaratia de impunere pentru stabilirea ...
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

"Declaratia de impunere pentru stabilirea impozitului" se depune de catre chirias?

Exista vreo situatie in care "Declaratia de impunere pentru stabilirea impozitului" se depune de catre chirias?
Suntem chiriasi intr-un contract de inchiriere cu MApN - UM xxxxxx in calitate de administrator locator. Am primit zilele trecute o Notificare din partea Directiei Generale de Impozite si Taxe - sector x potrivit careia in termen de maxim 5 zile lucratoare trebuie sa ne prezentam la sediul lor pt a depune "Declaratia de impunere pentru stabilirea impozitului" pt bunul imobil al carui chiriasi suntem.
Initial am considerat ca e vorba de o confuzie din partea lor, in sensul ca in loc sa trimita Notificarea catre Locator au trimis-o chiriasului. Ma pune insa pe ganduri faptul ca printre documentele care ni se solicita se afla si "inscrisul care atesta calitatea de chiriasi ai imobilului respectiv".
M-am gandit si ca ar putea fi vorba de ipoteza prevazuta la art.56 alin. (1) Teza a 2-a din Codul de Procedura Fiscala potrivit caruia "Organul fiscal are dreptul de a solicita şi altor persoane înscrisuri, dacă starea de fapt fiscală nu a fost clarificată pe baza înscrisurilor puse la dispoziţie de către contribuabili."
Totusi in Notificare nu ni se cere doar prezentarea de documente ci chiar depunerea "Declaratiei de impunere pentru stabilirea impozitului".
Nu stiu ce sa inteleg.
S-a mai intalnit cineva cu situatia asta?
Marturisesc ca nu m-am mai confruntat pana acum cu spete pe Fiscal/Procedura Fiscala, deci e posibil sa-mi scape ceva.
Cel mai recent răspuns: Contabilitate sector 4 evoCONTA , Contabil 16:19, 23 Ianuarie 2013
Declaratia de impunere pt.stabilirea impozitului pe cladiri se depune de proprietar in cazul in care valoare imobilului s-a schimbat sau in cazul in care imobilul nu a fost reevaluat (3 ani).
Consider ca in mod eronat vi s-a trimis dvs.
Mergeti la Anaf pt.a clarifica situatia.
Se pare ca art.249 alin.(3) Cod Fiscal trece sarcina fiscala in sarcina chiriasului/concesionarului atunci cand e vorba de bunuri apartinand persoanelor juridice de drept public si care sunt scutite de la plata impozitului.
Intrebarea e daca luarea in chirie a unui spatiu exclusiv in scop de depozitare/arhivare documente poate constitui "activitate economica" in sensul art. 127 alin. (2) din Codul Fiscal.
(3) Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice, altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri.

In art.3 se vorbeste de concesionarea,inchirierea persoanelor juridice ori eu am inteles ca dvs.sunteti persoana fizica.

Postez si normele metodologice pentru a putea vedea mai bine daca va incadrati in vreuna din aceste situatii
Art.17-norme metodologice
(2) În cazul clădirilor proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, se datorează taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală doar pentru persoanele juridice, concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri. Dacă o persoană juridică - concesionar, locatar, titular al dreptului de administrare sau de folosinţă - încheie ulterior contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru aceeaşi clădire cu alte persoane, taxa pe clădiri va fi datorată de utilizatorul final.

(3) Contribuabilii prevăzuţi la alin. (2) vor anexa la declaraţia fiscală, în fotocopie semnată pentru conformitate cu originalul, actul privind concesionarea, închirierea, darea în administrare sau în folosinţă a clădirii respective. În situaţia în care în acest act nu sunt înscrise valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanei juridice care a hotărât concesionarea, închirierea, darea în administrare sau în folosinţă a clădirii, precum şi data înregistrării în contabilitate a clădirii respective, iar în cazul efectuării unor reevaluări, data ultimei reevaluări, la act se anexează, în mod obligatoriu, un certificat emis de către proprietari, prin care se confirmă realitatea menţiunilor respective.
Ultima modificare: Miercuri, 23 Ianuarie 2013
Contabilitate sector 4 evoCONTA, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Taxe si impozite iulianatescu iulianatescu Buna ziua, noi suntem o asociatie de crescatori animale si am concesionat pas une de la primarie .trebuie sa platim si impozit pe terenul concesionat sau numai ... (vezi toată discuția)
Plata impozit pe cladire pt chiriasii locuintelor anl SimionescuAlina SimionescuAlina Primaria orasului Mangalia ne-a informat ca avem de plata impozitul pe cladire plus penalitati din 2012 pana in prezent.Mentionez ca noi suntem chiriasi din ... (vezi toată discuția)
Decizie de impunere pentru plata impozit cladire publica, in calitate de chirias. marcel63 marcel63 In cadrul unui control de la Directia de impozite si taxe a Primariei am fost instiintati ca trebuie sa platim impozit pe incinta din cladirea publica ... (vezi toată discuția)