avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 723 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Recuperare bani neincasati
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Recuperare bani neincasati

Buna ziua ,

As avea nevoie de un sfat , cum as putea sa procedez in situatia urmatoare :
Am trimits un colet cu ramburs 0 , rambursul 0 a fost trecut din gresala 0 deoarce trebuia sa fie 250. Destinatarul coletului sustine ca a platit acesti bani defapt si chitanta nu o mai gaseste. Dar firma de curierat sustine clar ca agentul care livreaza colete incaseaza doar daca suma de ramburs apare pe colet. Doamna respectiva nu a platit acei bani , cum as putea sa imi recuperez eu acesti bani ?!


Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 13:07, 24 Ianuarie 2013
Nu aveti cum pentru ca nu faceti dovada ca acel colet a fost expediat cu plata in sistem ramburs. Si daca ati promova o actiune in instanta, clientul va preciza ca pe documentul de expeditie nu era inscrisa nici un fel de suma de plata pe care sa o plateasca la livrarea coletului, iar conditia livrarii este plata in sistem ramburs. Ori daca suma precizata era zero, el nu este tinut sa plateasca vreo alta suma decat cea inscrisa pe documentele de expeditie.
Din punctul meu de vedere este greseala dumneavoastra pe care trebuie sa o insusiti.
Ultima modificare: Marți, 22 Ianuarie 2013
Lucian Huzum, Consilier juridic
Ok, dar s-a emis o factura pe numele clientului pentru care nu s-a eliberat o chitanta. Deci clientul a primit produsele dar nu a platit contravaloarea acestora. Clientul sustine ca a platit aceasta factura doar ca nu gaseste chitanta. Din punct de vedere legal nu se poate actiona in nici un fel?!
Multumesc .
Daca clientul a platit factura, incasarea trebuie sa se vada in evidenta dumneavoastra. Trebuie sa aveti convingerea si dovada ca ati expediat clientului factura si acesta a primit-o. In cazul in care aveti aceste dovezi puteti formula actiune in instanta pentru obligarea la plata a clientului.
Nu aveti cum recupera decat poate daca o dati in judecata.
Daca exista o chitanta, chiar daca a pierdut-o, trebuia sa existe o copie acolo unde l-a platit. Curierul nu avea cum sa retinda bani cat valoarea de ramburs e 0.
Cine a completat si a trecut la ramburs 0?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Magazin online - trebuie sa trimit si chitanta odata cu factura ? ririana ririana Buna seara. Apelez la bunavointa si la cunostintele dvs. In cazul unui magazin online care trimite colete cu marfa prin sistemul ramburs al postei romane, ... (vezi toată discuția)
Am vrut să achit prețul unui produs primit prin curierat, dar curierul mi-a spus că e cu ramburs 0. după 8 luni mi se cer banii, trebuie să plătesc eu sau cine a greșit? Petr4567 Petr4567 Buna ziua.Pe scurt situatia: -un produs expediat prin curier cu ramburs 0,fara factura fiscala de insotire a produsului.Am primit coletul si dorind sa achit ... (vezi toată discuția)
Ramburs fără chitanță de la curier, bani ceruți a doua oară Estera25 Estera25 Am luat niste cauciucuri, plătind la curier prin ramburs, curierul ne-a dat actele toate, dar nu in sine faptul că \" am primit de la x suma de y\", adică ... (vezi toată discuția)