avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 210 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Va rog ajutati-ma: Inregistrarea facturilor de ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Va rog ajutati-ma: Inregistrarea facturilor de utilitati daca spatiul este inchiriat

Buna sera,

Am si eu rugamintea sa imi spuneti cum se procedeaza cu facturile de utilitati daca noi am inchiriat un spatiu cu contract si facturile de lumina, securitate, apa etc. sunt pe numele persoanei sau firmei de la care am inchiriat spatiul. Se introduc normal pe cheltuieli de utilitati in contabilitate si acestea se scad din impozit trimestrial sau la sf anului cum ar fi facturile noastre? Si cu TVA-ul la fel se va deduce(o sa fim platitori de TVA la incasare)?

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: iulia53 , utilizator 06:58, 16 Ianuarie 2014
Pentru a putea deduce cheltuielile de utilitati trebuie sa fie prevazut in mod expres in contractul de inchiriere ca proprietarul spatiului va pune la dispozitie si utilitatile cu care este dotat spatiul, precum si precizari cu privire la plata acestora.
Cum se inregistreaza in contabilitate va va raspunde un coleg contabil.
Inregistrarile se fac pe ch. cu utilitati Ct.605 in fiecare luna cronologic si sunt deductibile la calc. Impozitului pe profit .Dar asa cum a spus colegul @lucian Huzum sa fie stipulat in contractul de inchiriere aceste facilitati si plata lor de catre firma,chiar daca contractul cu furnizori de Utilitati este pe numele propietarului.
Aveti grija in anul 2013 daca sunteti cu "Tva la incasare"cu plata acestora ,pentru ca puteti deduce Tva de pe facturi in momentul plati lor.
Succes!!
Va multumesc mult de tot pentru raspunsuri.
Buna ziua,

Inca o intrebare pentru a putea deduce cheltuielile si TVA-ul trebuie ca contractul de inchiriere sa fie inregistrat la anaf?
Si vreau sa va mai intreb daca vreau sa ma inscriu ca platitor de TVA pot sa o fac si la urgenta sa nu mai astept o luna?

Va multumesc.
Daca proprietarul spatiului cu destinatie de sediu social este o persoana fizica, contractul de inchiriere trebuie sa fie inregistrat obligatoriu la organul fiscal, daca proprietarul este persoana juridica contractul nu trebuie sa fie inregistrat la organul fiscal, insa persoana juridica proprietar trebuie sa aiba ca obiect de activitate autorizat activitatea cu codul CAEN 6820 - inchirierea si subinchirierea de bunuri imobile proprii.
La inregistrarea in scopuri de TVA nu exista procedura de urgenta.

Alte discuții în legătură

Deductibilitate cheltuieli de intretinere pentru spatiu inchiriat alina240 alina240 Buna ziua Am o intrebare daca ma poate ajuta cineva. In calitate de PJ am inchiriat o cladire de la o persoana fizica, pe baza de contract de inchiriere ... (vezi toată discuția)
Plata facturi prin firma ypo ypo Avem un srl. cu doi asociati :sot-sotie,sediul firmei este apartamentul in care locuim si pe care suntem proprietari 50%sotul,50%sotia,nu am depus contract de ... (vezi toată discuția)
Deductibilitatea fiscala a cheltuielilor cu intretinerea orbanlilla orbanlilla In cazul in care o societate comerciala isi desfasoara activitatrea/ are sediul social/ intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica (Conform contract de ... (vezi toată discuția)