avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 426 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Va rog ajutati-ma: Inregistrarea facturilor de ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Va rog ajutati-ma: Inregistrarea facturilor de utilitati daca spatiul este inchiriat

Buna sera,

Am si eu rugamintea sa imi spuneti cum se procedeaza cu facturile de utilitati daca noi am inchiriat un spatiu cu contract si facturile de lumina, securitate, apa etc. sunt pe numele persoanei sau firmei de la care am inchiriat spatiul. Se introduc normal pe cheltuieli de utilitati in contabilitate si acestea se scad din impozit trimestrial sau la sf anului cum ar fi facturile noastre? Si cu TVA-ul la fel se va deduce(o sa fim platitori de TVA la incasare)?

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: iulia53 , utilizator 06:58, 16 Ianuarie 2014
ElenaComanescu a scris:

Buna sera,

Am si eu rugamintea sa imi spuneti cum se procedeaza cu facturile de utilitati daca noi am inchiriat un spatiu cu contract si facturile de lumina, securitate, apa etc. sunt pe numele persoanei sau firmei de la care am inchiriat spatiul. Se introduc normal pe cheltuieli de utilitati in contabilitate si acestea se scad din impozit trimestrial sau la sf anului cum ar fi facturile noastre? Si cu TVA-ul la fel se va deduce(o sa fim platitori de TVA la incasare)?

Va multumesc


Daca proprietarul este firma, acesta poate refactura aceste utilitati iar chiriasul achita catre proprietar contravaloarea acestora.

Daca proprietarul este pers fizica:
norme art 21, alin 3, lit m: 37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente.

pot fi deduse cheltuielile si in baza facturilor emise pe numele proprietarului numai pt sediu, proportional cu suprafata pusa la dispozitie. Daca suprafata este in totalitate inchiriata, ideal ar fi sa se faca transcrierea contractelor cu furnizorii de utilitati, in baza contractului de inchiriere, pe numele chiriasului.

Tva nu se deduce daca facturile de utilitati nu sint emise catre chirias.
Va multumesc pentru raspunsri. Si la mine este vorba despre punctul de lucru, dar cred ca se aplica la fel, nu?
Sa inteleg ca daca facturile de utilitati sunt emise pe numele proprietarului persoana fizica a unui imobil declarat sediu social firma are drept de deducere a TVA-ului?
Buna seara. care este procedura in cazul unui contract de comodot valabil pentro o camera dintr-un apartament cu 2 camere ? care este procentul care se aplica sau cum trebuie calculat. va multumesc
Procentul este in proportie 50%,dar sa fie stipulat in contract aceste clauze cu cheltuielile
de utilitati

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deductibilitate cheltuieli de intretinere pentru spatiu inchiriat alina240 alina240 Buna ziua Am o intrebare daca ma poate ajuta cineva. In calitate de PJ am inchiriat o cladire de la o persoana fizica, pe baza de contract de inchiriere ... (vezi toată discuția)
Plata facturi prin firma ypo ypo Avem un srl. cu doi asociati :sot-sotie,sediul firmei este apartamentul in care locuim si pe care suntem proprietari 50%sotul,50%sotia,nu am depus contract de ... (vezi toată discuția)
Deductibilitatea fiscala a cheltuielilor cu intretinerea orbanlilla orbanlilla In cazul in care o societate comerciala isi desfasoara activitatrea/ are sediul social/ intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica (Conform contract de ... (vezi toată discuția)