ElenaComanescu a scris:
Buna sera,
Am si eu rugamintea sa imi spuneti cum se procedeaza cu facturile de utilitati daca noi am inchiriat un spatiu cu contract si facturile de lumina, securitate, apa etc. sunt pe numele persoanei sau firmei de la care am inchiriat spatiul. Se introduc normal pe cheltuieli de utilitati in contabilitate si acestea se scad din impozit trimestrial sau la sf anului cum ar fi facturile noastre? Si cu TVA-ul la fel se va deduce(o sa fim platitori de TVA la incasare)?
Va multumesc
Daca proprietarul este firma, acesta poate refactura aceste utilitati iar chiriasul achita catre proprietar contravaloarea acestora.
Daca proprietarul este pers fizica:
norme art 21, alin 3, lit m: 37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente.
pot fi deduse cheltuielile si in baza facturilor emise pe numele proprietarului numai pt
sediu, proportional cu suprafata pusa la dispozitie. Daca suprafata este in totalitate inchiriata, ideal ar fi sa se faca transcrierea contractelor cu furnizorii de utilitati, in baza contractului de inchiriere, pe numele chiriasului.
Tva nu se deduce daca facturile de utilitati nu sint emise catre chirias.