avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1053 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator bloc, nelamuriri taxe
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator bloc, nelamuriri taxe

Buna ziua!
Apelez la acest forum pentru ca in blocul unde locuiesc sunt multe nereguli si nu stiu ce ar trebui sa fac.
In primul rand, administratorul, pe langa faptul ca nu isi indeplineste nicio atributie, de cateva luni refuza sa stranga banii pe taxe. Pur si simplu i-a plasat chitantierul unei vecine, spunandu-i sa se ocupe daca vrea, fiindca pe el nu-l intereseaza blocul nostru. Intr-adevar, vecinii sunt dificili, sunt multi restantieri, blocul totalizand aprox. 5000 lei restante la apa. Dar totusi, consider ca nu se ajungea la suma asta daca administratorul si-ar fi facut treaba. Din cate stiu, legea permite asociatiei de proprietari sa ii dea in judecata pe rau-platnici dupa 3 luni de intarziere la plata taxelor. Pe langa asta, avem in bloc locatari care nu au apometre (2 sau 3, cred), carora admnistratorul le calculeaza 4 mc/pers, in timp ce plaseaza "corectii de apa" lunar, tuturor locatarilor. Pretextul: pierderi de apa. Posibil.. dar, de ce nu cheama un instalator sa verifice originea acestor pierderi si sa se remedieze situatia? De asemenea, nu stiu daca e normal ca acele corectii sa le calculeze in functie de numarul persoanelor care locuiesc in garsoniera. Daca sunt pierderi de apa, nu sunt cu nimic mai vinovate cele 5 persoane dintr-o locuinta decat 2 din alta, nu? In plus, nimeni nu a venit niciodata sa citeasca contorul din locuinta, lucru care cred ca ar trebui facut periodic, mai ales in cazul unor datorii asa mari.
Lunar platim suma de 7 lei/garsoniera pentru "cota parte indiviza". Nu stiu exact pe ce se duc banii aia, pentru ca in bloc nu se face nicio reparatie, nicio imbunatatire, absolut nimic. Cand a fost sparta conducta de canalizare, au fost cativa vecini care au platit vidanja, in timp ce administatorul a spus doar atat: descurcati-va!
Locuiesc in blocul asta de 8 luni, niciodata nu s-a tinut o sedinta, cu toate ca probleme ar fi foarte multe de discutat. Daca l-am rugat sa ma lamureasca pe ce anume se duc banii pe care ii dau la taxe, mi-a spus ca "asa se da". Daca i-am pus problema ca ar trebui schimbate usile scarii si pus un interfon, mi-a raspuns asa: "interfonul nu e bun! se joaca copiii la el si il strica!".
O alta nelamurire a mea ar fi legata de banii pentru salubritate. Mi se pare ca platim cam mult si nu stiu unde as putea sa ma interesez de tarife, fiindca la alte blocuri se plateste mult mai putin si din cate stiu eu, este aceeasi firma.
Alta marlanie a administratorului a fost legata de femeia de serviciu. Strangea banii de la locatari pentru a o plati pe femeie, dar banii nu ajungeau la ea decat in mica parte, restul pastrandu-i pt. el, probabil. Astfel, am ramas si fara femeie de serviciu.
As putea continua, dar cred ca v-ati facut o idee.
Practic, intrebarile mele sunt:
1) Care este procedura care trebuie urmata pentru a schimba administratorul?
2) Pentru ce anume se plateste cota parte indiviza?
3) Cum anume se calculeaza plata apei? (aici ma refer la cei fara apometru, la pierderile de apa, la corectiile bagate pe gat..)
Sper ca am reusit sa expun problemele cat mai clar. Astept raspunsurile dv.
Va multumesc!
Neplata intretineri de restantieri si interpretarea urmat art. ce sarcini rezulta ?
:
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:

f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si a platilor lunare;

n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;


Va multumesc pentru raspuns. Nicio informatie nu strica.
Ce as vrea acum sa va intreb este de ce aveti impresia ca "arunc cu sintagme". Nu stiu ce stie comitetul de care vorbiti, pentru ca in afara de acest administrator nu cunosc pe nimeni. Tot ce stiu este ca fac parte din asociatia de proprietari nr. 10, fiindca asta apare pe stampila. Atat. Cine face parte din asociatia asta, cine e presedinte, unde putem gasi pe cineva cu care sa purtam o discutie, nu se stie. De asta si intreb pe forumuri, altfel as fi vorbit direct cu cei din asociatie, nu? Poate vi se par absurde intrebarile mele, dar pana recent am stat la casa si nu am avut treaba cu astfel de lucruri.
S-a construit o mansarda cu care asociatia nu a fost de acord, din spusele administratorului. Si totusi exista de 4 ani. Cat de normal vi se pare asta?
Omul ne-a spus "nu ma mai intereseaza blocul asta, faceti ce vreti". La problema cu canalizarea, la fel a spus "descurcati-va, nu e treaba mea". Nu a spus ca nu sunt bani.
Prin urmare, consider ca am tot dreptul sa spun ca nu-si indeplineste atributiile!
Suma de 7 lei, care e foarte mica dupa parerea dv., o platesc mai mult de 70 de familii. 490 lei, lunar, e putin? Nu se face curatenie, nu se repara, nu se intretine nimic. Nu avem interfon, nu avem lift, iar curentul de pe casa scarii il platesc locatarii de la mansarda. Inca vi se pare putin?
Sunt vecini care au incercat sa convoace o sedinta. Administratorul le-a spus celorlalti ca sedinta nu e convocata de asociatie si deci nu au de ce sa se prezinte. As vrea sa o fac si eu, de aceea am considerat ca prima data trebuie sa ma documentez, sa nu vorbesc prostii.
Ca sa inchei, un administrator de bloc, in teorie, are anumite atributii pentru care este platit cu o anumita suma de bani. Daca nu mai vrea sa-si indeplineasca acele atributii poate renunta singur, ceea ce cred ca ar fi de preferat sau poate fi demis. De ce nu e doar un simplu angajat? A, pai poate doar din cauza ca nu lucreaza 8 ore pe zi sau mai mult, nu se deplaseaza din confortul propriei locuinte pentru a merge la serviciu, si nu cred sa aiba norma de lucru, asa cum facem majoritatea celor care ii platesc pe acesti administratori.

Cu tot respectul, e de preferat sa intrebam daca nu stim, in loc sa tragem concluzii, la urma urmei asta inseamna o discutie.
Iata ce spune legea 230/2007 cu privire adunarea generala a proprietarilor:
Art. 23. - (1) Dupa adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari va avea loc cel putin o data pe an, in primul trimestru, o adunare generala a proprietarilor membri ai asociatiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel putin unei adunari generale a proprietarilor apartine membrilor comitetului executiv, inclusiv presedintelui asociatiei de proprietari.
(2) Adunarea generala este alcatuita din toti proprietarii membri ai asociatiei de proprietari.
(3) Adunarea generala ordinara se convoaca fie de presedintele asociatiei de proprietari, fie de comitetul executiv.
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
(5) Proprietarii trebuie anuntati, prin afisare la loc vizibil sau pe baza de tabel nominal convocator, asupra oricarei adunari generale a asociatiei de proprietari, cu cel putin 7 zile inainte de data stabilita, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunarii generale. Ordinea de zi anuntata se poate completa prin hotarare a adunarii generale.

N-ar strica ca si administratorul dv. sa stie de aceasta lege si de HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii.

pentru ca in afara de acest administrator nu cunosc pe nimeni

Daca cunoasteti (dupa 8 luni )decat aceasta pers inseamna ca este singurul care se ocupa de bloc. daca s-a vrut o sedinta si adm l-a anulat inseamna ca are influienta, daca se plateste decat 490 lei ,care se incaseaza pentru cota de proprietate, inseamna ca dupa cat este platit (cca 30 % sunt impozite -ati spus ca trebuie platita si o femeie de serviciu ) face prea mult (avand in vedere listele ,plata furnizorilor ,etc) .La 70 familii un adm ,care se respecta si este bun gospodar , este platit cu cel putin 500 lei net si in plus are CIM cu timp redus , asta inseamna ca poate spune ca are program de 4,5,6 ore (acestea dupa amiaza ,nu noaptea sau.. ). Daca este platit , are sarcini binedefinite in legislatia asoc de propr. , daca acestea nu si le-a indeplinit aveti dreptate. Trebuie avut in vedere ca orice reparatie , vidanjare ,etc se face daca sunt bani si aprobate de comitet si dupa cum spuneti ca nu-i cunoasteti , nici adm poate nu-i mai cunoaste ,pentru ca nu exista, si vorba lui "nu ma mai intereseaza ". In concluzie studiati legislatia asoc si inplicati-va pentru ca si adm s- a saturat de situatia asociatiei.
Daca administratorul s-a saturat, nimic nu-l opreste si sa renunte.

Alte discuții în legătură

Ce-i de facut? dborsanu dborsanu Asociatie probelma? 1. Lipsa contract pt spatiul in care functioneaza Asociatia (balconul administratorei, care mai administreaza si alte asociatii in acelasi ... (vezi toată discuția)
Problema asociatie de proprietari masterflo masterflo Buna seara va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat...problema mea arata cam asa: doamna de la asociatia de proprietari (nu sefa de scara, cea care incaseaza ... (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari xp-kry xp-kry Repartizeaza urmatoarele cheltuieli in cadrul unei asociatii de proprietari respecta normele legale : 1.Energie electrica- lei/pers 2.Apa rece , canal - ... (vezi toată discuția)