avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Sesizare functionari Finante publice locale / personal ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Sesizare functionari Finante publice locale / personal auxiliar judecatorie

Buna ziua,

Situatia pe lung: in blocul in care locuiesc exista mari probleme cu administratia. Prin diferite mijloace (incompetenta Presedintelui de asociatie si a comitetului executiv, sau complicitatea unora din comitet si a fostilor Presedinti) administratorul a devenit posesorul tuturor actelor, de la statutul Asociatiei, a actului constitutiv si a stampilei Presedintelui (!!!) pana la absolut toate documentele pe care ar fi indrituit sa le aiba (facturi etc) dar pe care refuza sa le predea pentru verificari. Somat sa le predea, tot ce s-a putut scoate a fost stampila Presedintelui (era si ilegal sa o aiba). Dar inca detine tot restul actelor, inclusiv unic drept de semnatura in banca (prin imputernicire).

Pentru a-i indeparta imputernicirea, de la banca ni se cer printre altele statutul si actul constitutiv (+rezolutia de indepartare a administratorului) - acte pe care noul Presedinte nu le detine.

Acum... ne-am trezit unii din locatari (noul Presedinte, comitet, altii) sa incercam sa obtinem copii ale actelor (ex. statut si lista de membri, pentru verificarea legalitatii hotararilor Asociatiei - cvorum, voturi valabile etc) si am ajuns la usa Finantelor Locale care au aceste acte.

1. Functionarul de acolo refuza eliberarea oricarei copii dupa statutul Asociatiei si acte anexe pe motiv ca Presedinta noastra nu figureaza ca membru al Asociatiei - nici nu are cum, deoarece acea lista cuprinde membrii initiali din hotararea judecatoreasca de infiintare a Asociatiei, din care o parte semnificativa sunt ori decedati ori au vandut apartamentele. Insista ca doar Presedinta poate cere aceste acte, in opinia mea gresit (nici macar membri ai Asociatiei, nici vorba de proprietari care ar dori sa verifice numarul de membri in lipsa actelor de la Presedinte)

2. Sustine ca pentru orice membru care adera la Asociatie ulterior, trebuie depuse o caruta de acte (cerere, act aditional + multe altele neregasite in lege, fotocopii si procese verbale) la dansii, care le vor trimite la Judecatorie pentru a fi inregistrate si stampilate. Numai atunci un nou membru ar fi in legalitate.

ART. 7
Înscrierea ulterioara în asociaţia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenţi la adunarea generală de constituire se face la cererea scrisă a acestora, fără alte formalităţi.

Conform art 7 din 230/2007, cred ca greseste.

Dar de ce greseste?

3. Asa i s-a zis de catre un domn din biroul xxx de la judecatoria yyy. Conform site-ului respectiv, biroul xxx este compus din personal auxiliar cu functia de a accepta diverse acte pentru inaintare catre judecatori (adica pe romaneste niste contopisti/arhivari de la subsol). Personaj principal din numitul birou Dl. Z.

INTREBARE: pot (si cum, la cine) depune o plangere/sesizare direct la judecatoria respectiva, cerand un raspuns referitor la faptul ca dl. Z interpreteaza articolul 7 legea 230/2007 "fără alte formalităţi" ca obligatia Presedintelui de a depune orice noua adeziune catre fiscul local pentru a fi inaintate catre judecatoria de sector. Toate afirmatiile au fost verbale din pacate, dar am depus o cerere de eliberare a actelor la Fisc cerand baza legala a refuzului. Si cum pot cere o rezolutie din partea Judecatoriei ca "fără alte formalităţi" inseamna chiar asta?

Va multumesc!

Ultima modificare: Joi, 28 Februarie 2013
Rookie, utilizator
Cel mai recent răspuns: Rookie , utilizator 14:44, 7 Martie 2013
Daca tineti neaparat sa reclamati un salariat al unei institutii puteti sa o faceti. Intocmiti o reclamatie adresata sefului acelei institutii. Daca este salariat la finante adresati-va directorului acelei institutii iar daca este salariat al Judecatoriei, intocmiti o reclamatie adresata Presedintelui judecatoriei respective.
Ultima modificare: Vineri, 1 Martie 2013
Adriantot, moderator
Ati incercat sa implicati politistul de proximitate? L-ati chemat si impreuna cu el sa mergeti la locuinta administratorului care tine actele asociatiei la el acasa?
Dupa parerea mea asta trebuie sa faceti in primul rand, nu sa va ganditi la judecatorie, la dl.Z de la subsol sau la functionarul de la primarie.

Dosarul dv. exista si trebuie adus la sediul asociatiei.

Dupa ce epuizati aceasta varianta, dar nu obtineti nimic, puteti sa-i faceti plangere penala administratorului ca nu inapoiaza asociatiei actele.

Dupa parerea mea nu trebuie sa ignorati aceasta varianta pentru ca ea va duce direct la actele initiale ale infiintarii asociatiei. Acestea nu au pierit in foc sau nu s-au inecat in vreun diluviu.....

Ca sa va organizati, sa va alegeti un comitet, sa faceti una-alta in asociatie nu trebuie sa stati cu dosarul de infiintare al asociatiei in mana.
Trebuie sa aveti stampila, si e bine ca ati pus mana pe ea, ca sa puteti sa o aplicati pe noile documente ale asociatiei. La noi in tara stampila inca mai este fetis, Si impreuna cu ea CIF-ul original. Incercati prin orice mijloace sa scoateti si CIF-ul de la administrator. Nu va puteti misca fara el.
Ati fi putut razbate mai usor, ma gandesc daca puteati prezenta acest document oriunde la terti. Asa, pe vorbe, nu prea va crede nimeni.
De aceea spun ca este foarte important sa cooptati in aceasta actiune politistul de proximitate care are rolul lui bine determinat in conflictele care apar in asociatii.

Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Martie 2013
elga50, moderator
Multumesc foarte mult pentru sugestii.... abia acum am citit ca de 6 zile am batut pe la usile institutiilor noastre dragi:

Chiar azi dimineata politistul de proximitate ne-a sugerat reclamatie la primarie, pentru solicitarea unui control. Fiind implicat in caz similar cu exact acelasi individ dar la alt bloc, nu poate sa faca mai mult decat sa-i bata la usa. Si elementul intimidare s-a pierdut la prima incercare.

Insa am fost in sfarsit la prietenul meu Dl. Z de la judecatorie si am vorbit personal. In caz ca va intrebati de ce, in posturile altora ca si al meu, apare mereu chestia cu inregistrarea noilor membri la judecatorie, uitati de asta apare.

ART. 9 HG 1588/2007
[... ] Proprietarul din condominiu solicită să devină membru al asociaţiei de proprietari prin semnarea unui act adiţional la acordul de asociere, fără alte formalităţi.

ART. 8 230/2007
(1) Pentru modificarea sau completarea statutului ori a acordului de asociere este necesar acordul a cel puţin 2/3 din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari.
(2) Orice modificare sau completare se înregistrează la judecătoria care a emis încheierea judecătorească de înfiinţare, fără alte formalităţi.

Dansul ia art.9 din hotarare unde se mentioneaza semnarea actului aditional la acordul de asociere, considera acest act aditional ca fiind modificare de acord de asociere, il lipeste de articolul 8 din legea 230 si voila! Avem necesitatea (gresit!) ca noii membri sa se inregistreze la judecatorie exact ca la o modificare de statut.

Va place? Zeci poate sute de Presedinti se lovesc de asta in fiecare an si aplicata cu sfintenie ar insemna sa-i inece in dosare. Pus in fata logicii ca un act aditional care este un simplu tabel cu semnaturi nu inseamna modificarea actului original de asociere, dansul a recunoscut ca dupa depunerea cererii la asociatie si semnarea actului aditional, proprietarii devin membri de drept ai asociatiei si pot vota si sa fie alesi in urmatoarea Adunare Generala.

Sper sa-si aduca aminte ce a zis cand ne vom prezenta cu actele la el sa ridicam un duplicat dupa hotararea judecatoreasca (pe care nu am recuperat-o). Si cu care ocazie poate sa inregistreze si noii membri daca doreste, si ma indoiesc ca-si va indrepta greseala sunand pe cei de la finantele locale care preiau dosarele de eliberari acte. Deci pana una alta daca si-a revizuit parerea plangerea impotriva dansului ramane in buzunar.

Cu CIF-ul daca nu il recuperam trebuie declarat pierdut/furat in Monitor, si mers la ANAF cu acte ale asociatiei pentru eliberarea unui duplicat (desi mi s-a bombanit ca nu ar fi exact un duplicat (adica legalizat), ci mai degraba o copie... o sa vad atunci)
Ma apuca rasul-plansul....Editez Actul Aditional la Acordul de Asociere conform unui model tiparit primit de la Primaria de sector (pe care scrie... MODEL). In tara lui Stampila si Dosar cu sina, nu avem formulare tipizate pe site ca deh, nu vrem sa fie simplu ci complicat. Noroc ca functionara a fost foarte amabila si mi-a tiparit unul.

Numai prin formularea "modificarea proprietarilor membrii ai asociatiei" isi dau singuri de lucru, indicand ca se modifica Acordul. Nu, parerea mea e ca se modifica intrarile din Procesul-Verbal din Anexa Nr.1 si chiar asa o sa le scriu.

Ca in tara asta apartamentul e membru, care din cand in cand se plictiseste si isi schimba proprietarul. Cand isi darama un zid sau isi trage un balcon la parter, isi modifica suprafata utila si hop act aditional de modificare.






~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Nu pot sa legalizez hot de infiintare! de ce? nicoleta_85 nicoleta_85 am depus in luna mai la administratia sectorul 2 cerere de infiintare asoc de prop. (Noi eram de locatari) Dosarul a ajuns la Judecatoria 2. Instanta a admis ... (vezi toată discuția)
Hotarare judecatoreasca pt conducere noua? Gigeltavalitu Gigeltavalitu Buna ziua, Situatia este urmatoarea: In iunie , in AG(reconvocata, din lipsa de cvorum, la reconvocare s-au prezentat 10 proprietari din 44) , s-a ales ... (vezi toată discuția)
Buna ziua de putin timp sunt presedintele unei asociatii de proprietari, ... CatalinTudorache CatalinTudorache Buna ziua De putin timp sunt presedintele unei Asociatii de Proprietari, Asociatie care functioneaza in baza legii 196/2018. Am o neclaritate in ceea ce ... (vezi toată discuția)