Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua, administram o asociatie de proprietari care are angajata pe baza de conventie civile o doamna pt. curatenia spatiilor comune ( cu 2 ore/zi). Intrebarea mea este: trebuie sa-i facem protectia muncii (cineva autorizat in acest sens, bineinteles) in acest caz? Mentionez ca doamna respectiva lucreaza si in alta parte avand contract de munca la celalalt angajator (functia nu este aceeasi)
Firma administreaza asociatia si in aceasta calitate de "administrator" intreaba aici pe forum, ce sa faca, cum sa procedeze. A gasit-o acolo in asociatie, asa cum poate a gasit si alte situatii si obiceiuri. Dar acum, cel ce intreaba este administrator (firma de administrare) si vrea sa faca totul legal. Si este normal sa aplice legea, sa colaboreze cu membrii comitetului executiv, sa-l indrume pe presedintele asociatiei in problemele de personal. Eu asa inteleg.
Femeia de serviciu trebuie angajata cu CIM. Asa este legea acum.
La angajare se prezinta cazierul juridic, avizul de angajare de la medicul de medicina a muncii, iar in cadrul asociatiei, inainte de a incepe activitatea se face un instructaj cu privire la protectia muncii si paza contra incendiilor. Instructajul poate fi facut de presedintele asociatiei si se consemneaza in carnetele speciale pentru aceste instructaje. Un presedinte cu ceva experienta sau pregatire poate sa faca instructajul foarte bine daca citeste cu atentie si aplica prevederile legale indicate clar in aceste carnete.
Cine nu se descurca poate apela la ITM unde va gasi, contra cost, ajutor si indrumare.
Denumirea exista in COR.
Femeie de serviciu - cod 911201
A fost o incercare acum vreo 10 ani, sa se scoata denumirea de "femeie de serviciu" ca ar fi discriminare sau asa ceva la adresa femeilor... dar s-a renuntat la aceasta initiativa. A ramas "femeie de serviciu" dar exista si "ingrijitor spatii..." sau "lucrator..."
@D-nului Adam Grecu la postul de luni 4 martie ora 18.00-doamna respectiva are incheiata cu asociatia o conventie civila; am scris mai sus ca am contactat telefonic ITM si in afara de faptul ca trebuie sa ii faca protectia muncii o persoana atestata nu a avut nimic de obiectat- i-am spus ca doamna are conventie civila.
Oricum, va multumesc tuturor pentru ajutor si va doresc o zi buna.
Eu am inteles mai greu despre ce este vorba, ca dvs. administrati o as. prop., dar asociatia are angajata cu conventie civila o femeie de serviciu. In fine, fiind angajata asociatiei, nu stiu de ce va faceti dvs. probleme. Ca este angajata sau nu, nu cred ca este problema dvs. in a-i face instructajul de PM si PSI. Ceea ce ma mira este faptul ca cei de la ITM nu v-au atras atentie in legatura cu angajarea (facuta de asociatie) cu conventia civila. Noi pe o tema asemanatoare ne -am pricopsit cu o amenda de 1500 lei pe care am contestat-o in judecatorie unde am pierdut, am facut recurs si nu am rezolvat nimic. Am platit si cu asta basta. Acum avem doua femei de serviciu angajate cu CIM, iar la un bloc (44 apt.), activitatea de curatenie este prestata de catre o firma specializata.
Pe de alta parte, din ce cunosc eu, pe la noi firmele care administreaza as. prop., presteaza si activitatea de curatenie pe spatiile comune, au angajati instalatori, lacatusi, sudori, elecrticieni, etc.
Gasesc ca este mult mai comod pentru asociatie deoarece nu mai ai obligatii fata de angajati, echipament de protectie, spatii de depozitare a uneltelor de lucru, instructaje de PM si PSI, state de plata, declaratii fiscale, Revisal, concedii de boala.
Daca contractele de prestari de servicii sunt bine intocmite si respectate de ambele parti, atunci totul este bine si pentru proprietari si pentru firma de administrare care emite factura si chitanta pentru serviciile prestate, asociatia introduce aceste documente in lista de cheltuieli lunare si cam gata...
Va doresc spor la treaba si fara evenimente nedorite!
Telefonic poate fii contactat ITM-ul din bucuresti ? daca da , imi poate da cineva nr. de telefon la persoana / persoanele care se ocupa cu asa ceva . Si la mine in asociatie avem o femeie de serviciu care deserveste o scara ( asa au dorit proprietariide pe acea scara ! ) si are conventie civila ( lucreaza cate 2 ( doua ) ore pe zi de luni pana vineri , vreau sa le fac un bine , pentru ca mai avem 2 ( doua ) persoane angajatecu CIM si platim de ne sar capacele ,si ei o platesc cu 250 lei !